صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۰۹۲۱

اخبار کوتاه دوشنبه 12 اسفند

در پی نامه نامتعارف وزیر بهداشت به «حسن روحانی» به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی که حاکی از احتکار شدید ماسک‌های تولیدی در کشور است، رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: «دکتر روحانی در ارجاع نامه وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا، به وزیر اطلاعات دستور دادند که موارد مطرح‌شده در این نامه به سرعت رسیدگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، گزارش بررسی‌ها ارائه شود.» گفتنی است، نامه وزیر بهداشت به روحانی با عنوان ریاست شورای عالی امنیت نشان‌دهنده نگاه فراقوه‌ای وزارت بهداشت برای رفع و رجوع احتکار تجهیزات بهداشتی در کشور است.
«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی با اشاره به امضای توافق صلح میان طالبان افغانستان و آمریکا نوشت: «اشغالگران آمریکایی نباید هرگز به افغانستان حمله می‌کردند؛ اما آنها این کار را انجام دادند و دیگران را برای پیامدهای آن مقصر دانستند. اکنون پس از ۱۹ سال تحقیر، ایالات متحده پیشنهاد تسلیم خود را داده است. چه در افغانستان و چه در سوریه، عراق یا یمن، مشکل، آمریکاست. آمریکا خواهد رفت (اما) ویرانی گسترده‌ای پشت سرش باقی می‌گذارد.»
«جان بابایی» معاون درمان وزیر بهداشت گفت: «در بدبینانه‌ترین حالت تا خرداد درگیر کرونا هستیم. تمامی شرایطی که منجر به تجمع مردم است، باید تعطیل شود. هرچه بتوانیم این دوره را کوتاه‌تر کنیم برای مردم بهتر است. هرچه مردم برنامه‌های غیر ضروری را عقب بیندازند، دوره این بیماری کوتاه‌تر خواهد بود.»
«منوچهر سلمان‌زاده» یکی از مقام‌های مسئول سازمان راهداری از تداوم مبادلات تجاری کامیونی با کشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان و روسیه (از مسیر آذربایجان) خبر داد و گفت: «محدودیت مبادلات با سه کشور ترکمنستان،‌ پاکستان و ترکیه تا هفته آینده لغو می‌شود.»
«محمدرضا کرمی‌نژاد» معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: «در حال حاضر میزان مصرف آب تهران 5 درصد افزایش یافته است.» وی تصریح کرد: «احتمال قطع آب وجود ندارد، اما مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.»
وزیر بهداشت از تشکیل 300 هزار اکیپ سیار با کمک سازمان بسیج برای مراجعه به تک‌تک خانه‌های ایرانیان و شناسایی موارد مشکوک به بیماری کرونا خبر داد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات