صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۲۰۹۵۹

اخبار کوتاه سه‌شنبه 13 اسفند

«مایکل مور» مستندساز منتقد هالیوودی در مصاحبه با برنامه «NBC» در واکنش به صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا که گفته است از این ویروس نگران نباشید و همه چیز تا ماه آوریل درست می‌شود، گفته است که کدام خطرناک‌تر است: ویروس کرونا یا رئیس‌جمهوری که تلاش دارد واقعیات را از مردم پنهان کند؟ آیا نباید از چنین رئیس‌جمهوری ترسید؟ ترامپ با انتشار اطلاعات گمراه‌کننده درباره ویروس کرونا تلاش کرده است تهدیدات ناشی از آن را نادیده بگیرد و کوچک جلوه دهد. برخی منابع می‌گویند احتمالاً ساختن این ویروس در آمریکا و ابتکار درمان آن در این کشور، اقدامی برنامه‌ریزی شده است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی به اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان در هند واکنش نشان داد و نوشت: «ایران موج خشونت سازمان‌یافته علیه مسلمانان هند را محکوم می‌کند.» وی همچنین افزود: «ایران برای قرن‌ها دوست هند بوده است. از مقامات هندی می‌خواهیم که رفاه همه هندی‌ها را تضمین کنند و اجازه ندهند این آدم‌کشی بی‌معنا ادامه یابد.» وزیر خارجه ایران در این توئیت تأکید کرده است : «مسیر پیش رو باید بر اساس گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز و حاکمیت قانون باشد.»

«فرزام کمال‌آبادی» از رهبران فرقه ضاله بهائیت با اعلام رضایت و خشنودی از شیوع کروناویروس و بیمار شدن ایرانی‌ها، این مسئله را به «انتقام کبیر الهی حضرت بهاء‌الله» (بنیان‌گذار این فرقه ضاله) مرتبط کرد و وعده داد فاز اصلی این «انتقام» هنوز در پیش است! این فرد، برادر «فریبا کمال‌آبادی» عضو حلقه رهبری این فرقه در داخل کشور و محکوم امنیتی است که «فائزه هاشمی» با او رفاقت دیرینه دارد و دو بار هم به خانه او رفته و با او و دیگر رهبران بهائی دیدار کرده است.

«اساعیل قادری‌فر» رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از تولید دوربین‌های حرارتی تب‌سنج خبر داد و گفت: «یکی از شرکت‌ها موفق به تولید دوربین‌های حرارتی تب‌سنج شده است و محققان آن توانسته‌اند دوربین‌های حرارتی را در کمتر از نیم‌درجه خطا برای تشخیص موارد حادی که دچار تب هستند، تولید کنند.»

«آیت‌الله سیدجعفر سیدان» در دیدار جمعی از مدیران آستان قدس رضوی بر رعایت اصول بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا تأکید کرد و گفت: «این امر تا جایی اهمیت دارد که حتی عمل به دستورات متخصص موثق این بیماری، حتی اگر کافر هم باشد، لازم است.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات