صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۲۱۰۶۷
«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه:

توافق آتش‌بس میان ترکیه و روسیه بر سر ادلب را به نفع سوریه است

«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور سوریه در سخنانی، توافق آتش‌بس میان ترکیه و روسیه بر سر ادلب را به نفع سوریه دانست.
به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، او به شبکه السوریه گفت که «این کشور به مبارزه با تروریسم ادامه می‌دهد و توافق مسکو در نتیجه فداکاری‌های ارتش سوریه شکل گرفت که به گفته وی توانست بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مربع را آزاد کرده و اجرای توافق سوچی در ادلب را تضمین کند».
بثینه شعبان، توافق آتش‌بس را در جهت منافع سوریه دانست و گفت که فداکاری‌های ارتش این کشور توافقی را موجب شد که طبق آن بزرگراه‌های «ام-۴» و «ام-۵» باز شد و مبارزه با تروریسم نیز ادامه خواهد یافت.
مشاور بشار اسد افزود: «این توافق موقتی است و به نفع ارتش و مردم سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم و تکمیل اجرای توافق سوچی است؛ توافقی که رئیس‌جمهور بحران زده ترکیه در سطح داخلی و خارجی، بدان التزامی نداشت و اقداماتش نیز نشان دهنده بحرانی است که در آن به سر می‌برد و اروپا و جهانیان بتدریج خطر سیاست‌هایش را در پرونده آوارگان یا حمایت از تروریسم درک می‌کنند و دروغ و نفاقش در برابر جهان آشکار شده است».
بثینه شعبان گفت که هماهنگی میان روسیه و ترکیه پیش از این نیز وجود داشته و مسکو همپیمان مورد اعتماد دمشق است و دولت سوریه به گفته و سخنش احترام می‌گذارد.
او در خصوص حملات رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: «این حملات با هدف طولانی کردن جنگ صورت می‌گیرد و رئیس‌جمهور ترکیه به طور مطلق با رژیم صهیونیستی و آمریکا و دشمنان سوریه هماهنگ است و سخنانش در خصوص حمایت از موضوع فلسطین به هیچ وجه معنی نمی‌دهد؛ چرا که در واقع او برای منافع رژیم صهیونیستی در سوریه، لیبی و عراق کار می‌کند.»
مشاور بشار اسد در پایان گفت که سوریه به نیابت از جهان با تروریسم مبارزه می‌کند و این مبارزه تا آزادی کامل خاک سوریه و اخراج «اشغالگران آمریکایی» تا هر زمانی که طول بکشد؛ ادامه خواهد یافت.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات