صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۱۰۷۱

از جنگ قدرت در عربستان تا ورشکستگی پزشکی در آمریکا

1ـ مردم آمریکا در چه وضعیتی هستند؟

اصطلاح «ورشکستگی پزشکی» در آمریکا بسیار متداول است و به شرایطی گفته می‌شود که فرد برای درمان، تمام دارایی خود را از دست می‌دهد. بر اساس آمارها، بیش از 60 درصد ورشکستگی در این کشور فقط به دلیل هزینه‌های درمانی است. در این زمینه «برنی سندرز» نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها می‌گوید: «مردم آمریکا از صورت‌حساب‌های بیمارستان بیشتر از ویروس کرونا می‌ترسند. دولت ایالات متحده خانواده‌ها را در انزوای اجباری قرار داده است. اکنون آنها با صورت‌حساب ۳۹۰۰ دلاری بیمارستان غافلگیر شده‌اند. سود بردن در زمان شیوع نه تنها بی‌رحمانه است، بلکه سلامت عمومی را نیز تهدید می‌کند. تمام آزمایش‌ها، معالجه و واکسن‌های مورد نیاز باید برای همه رایگان باشد.» در همین حال یک نشریه پزشکی آمریکایی درباره ‎ويروس كرونا می‌نویسد: «چون در ‎آمریکا 32 میلیون کارمند و کارگر امکان استفاده از مرخصی با حقوق را ندارند و اگر سر کار حاضر نشوند آن روز حقوق نمی‌گیرند، بسیاری حتی هنگام بیماری سر کار می‌روند و این موجب شیوع بیشتر ‎کرونا خواهد شد.»

2ـ دیپلمات انقلابی که هیچ‌گاه دروغ نگفت

«حسن قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در مطلبی به مناسبت درگذشت «حسین شیخ‌الاسلام» نوشت: «در شش سال سفیری در سوریه، تقریباً هر روز صبح نماز را در حرم حضرت رقیه(س)، اقامه می‌نمود، همه روزها در همه فصول. در قرائت ادعیه و اذکار وارده اهتمام عجیبی داشت، هر روز صبح دعای پرمضمون «صباح» و هر عصر جمعه، دعای ملکوتی «سمات» را قرائت می‌نمود (در سفر یا حضر). حداقل بنده هیچ دروغی اعم از به اصطلاح مصلحتی یا غیر مصلحتی در این مدت از ایشان نشنیدم. او سمبل صداقت، پاکی، تقوی، بردباری و تحمل بود. او هر چند که همواره عاشق مشی و مرام شهید عزیز، سلیمانی بود و بی‌تاب شهادتش، ولی خود نیز حاج قاسم وزارت خارجه بود. مرحوم حسین شیخ‌الاسلام در آخرین مصاحبه خود گفته بود: اردوغان اعلام کرده بود که می‌خواهم در مسجد اموی دمشق نماز بخوانم، اما این‌گونه نشد و سردار حاج قاسم او را وارد مذاکرات کرد. اردوغان به حاج قاسم می‌گفت تو روی اسب بازنده شرط بسته‌ای و بعد دید که عملاً این‌طور نیست.»

3ـ نقش آمریکا در بحران کرونا

دانشمند و زیست‌شناس روس که قبلاً در کمیته سلاح بیولوژیک روسیه فعالیت کرده است، در مصاحبه با «روسیا الیوم» گفت: «ویروس کرونا سلاح بیولوژیک آمریکاست که از آن برای کنار زدن دشمنان خود از جمله چین و ایران استفاده می‎کند. در شهرهای چین مانند همه شهرهای بزرگ جهان بازاری وجود دارد که در آن حیواناتی فروخته می‎شود و چینی‎ها هزاران سال است که این غذاها را می‎خورند، اما ویروس کرونا در طول همه آن سال‌ها به انسان منتقل نشد و در 20 سال اخیر این چهارمین شیوع ویروس در چین است.» «ایگور نیکولین» افزود: «این مسئله تصادفی نیست، بلکه یک طرح است. در اطراف مرزهای چین 25 آزمایشگاه بیولوژیک آمریکایی فعال هستند. آمریکایی‎ها برای جلوگیری از وقوع فجایع در کشورشان این آزمایشگاه‌ها را به خارج از آمریکا منتقل کردند. این تصادفی نیست، بلکه این ویروس به صورت انتخابی به کشورهایی که دشمن آمریکا به شمار می‎روند منتقل می‎شود است.»

4ـ جنگ قدرت در دربار سعودی

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» گزارش داد مقامات سعودی شاهزاده «احمدبن‌عبدالعزیز» برادر پادشاه سعودی و «محمدبن‌نایف» ولی‌عهد سابق را بازداشت کرده‌اند. بر اساس گزارش این روزنامه، اتهام این دو مقام سعودی خیانت عنوان شده است. روزنامه «نیویورک تایمز» نیز گزارش داد «نواف‌بن‌نایف» برادر کوچک‌تر محمدبن‌نایف نیز در میان بازداشتی‌ها قرار دارد. احمدبن‌عبدالعزیز و محمدبن‌نایف از مهم‌ترین رقیبان «محمد‌بن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی برای رسیدن به قدرت به شمار می‌آیند. «بلومبرگ» نیز گزارش داد: احمدبن‌عبدالعزیز و محمدبن‌نایف به «خیانت بزرگ» متهم شده‌اند و در یک اردوگاه نظامی صحرایی در بازداشت هستند. داستان درگیری شاهزاده‌های عربستانی، ما را یاد سریال داستانی جواهری در قصر می‌اندازد که اعضای خانواده سلطنتی مدام علیه همدیگر توطئه می‌کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات