سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۲۱۱۵۵

دوقطبي ساختگي علم در برابر دين

الگوي ارائه شده از جانب اين منحرفين، تصويري خرافي از دين و آموزه‌هاي ديني است که يافته‌هاي علمي - بهداشتي بشري را نفي مي‌کند و خود را پايبند به آن نمي‌داند! حاصل آن نيز تخريب چهره دين و قرابت دين و تحجر و عقب ماندگي است.

اذهان عمومي جامعه اين رورزها سخت مشغول به کرونا و چگونگي مقابله با آن است. طبيعي است که در اين ميان متخصصين امر پزشکي و سلامت کشور ميدان دار عرصه بوده و بقيه جامعه بايد با همدلي و هوشمندي به دستورالعمل هاي ايشان گوش فرا داده تا مسير غلبه بر شيوع بيماري هموار گردد.
در کنار اصل مساله مقابله با کرونا، حواشي ديگري نيز شکل گرفته که توجه به آن نيز براي افکار عمومي بايد حائز اهميت باشد. فضاي مجازي بي در و پيکر نيز فرصتي را فراهم آورده تا بيشتر از گذشته بستر براي معرکه شيادان فراهم آيد. طبيعي است شيوع بيماري‌هاي واگيردار، تجمعات انساني را تحت تاثير خود قرار داده و به سمت تعطيلي بکشاند و در اين ميان تجمعات مذهبي نيز بيرون از اين قاعده نخواهند بود. همين امر موجب شده تا بخش عمده‌اي از نمازهاي جمعه و جماعت، جلسات هيئت‌هاي مذهبي، اعتکاف، برنامه زيارتگاه ها در سراسر کشور با نظر بزرگان ديني و مراجع عظام تقليد تعطيل شود.
در اين ميان برخي جريان هاي انحرافي که در حوزه هاي سياسي از آنها با عنوان هايي چون جريان شيرازي و ... ياد مي‌کنيم، در حوزه‌هاي اعتقادي نيز انحرافات مبنايي خود را در قالب انتشار مطالبي آشکار سازند. اين تفکرات انحرافي، باورهاي ديني خود را به نحوي به نمايش مي‌گذارند که در تضاد با يافته هاي مسلم علمي - عقلاني بشري قرار گيرد. به واسطه وجود اين افراد بار ديگر اتهام قديمي «تعارض ميان علم و دين» شايع شده و بهانه فرصت‌طلبان براي تخريب چهره اسلام فراهم گرديده است. الگوي ارائه شده از جانب اين منحرفين، تصويري خرافي از دين و آموزه‌هاي ديني است که يافته‌هاي علمي - بهداشتي بشري را نفي مي‌کند و خود را پايبند به آن نمي‌داند! حاصل آن نيز تخريب چهره دين و قرابت دين و تحجر و عقب ماندگي است.
متاسفانه قرائت‌هاي ناصوابي از آنچه به اسم طب اسلامي - سنتي نيز شهرت يافته نيز مقارن و مويد اين رويکرد انحرافي شده و در خط ايجاد شکاف بين آموزه‌هاي اسلامي و آموزه‌هاي علمي حرکت کرده است. انتشار متون و کليپ هايي از اين مدعيان طب اسلامي در فضاي مجازي دست به دست مي‌چرخد که نه تنها کمکي به حل بيماري رواج يافته در اين روزها نمي‌کند، بلکه بيشتر به ملعبه منکر بدل شده است.
جريان‌هاي سکولار نيز که همواره تفکر ديني را به خرافه گرايي و مقابله با علم و دانش متهم کرده‌اند، با خرسندي به استقبال اين انحرافات آمده و فرصت را براي ضربه زدن به دين مناسب ديده اند. در اين ميان مفاهيم عميق و متعالي چون، زيارت، توسل، شفا، دعا و ... که جزو باورهاي اصيل تشيع علوي هستند دستخوش تحريف و بازيچه تحقير قرار گرفته و موجب وهن چهره اسلام ناب محمدي(ص) شده است.
در اين ميان خط صحيح اسلام ناب محمدي(ص) که توسط بزرگان ديني و علماي رباني پرورش يافته در مکتب امام جعفر صادق(ع) دنبال مي‌گردد تلاش نمود تا اجازه ندهد اين دو قطبي و تقابل غيرواقعي که در نهايت به تضعيف اسلام خواهد انجاميد، تداوم يابد. بزرگان ديني به ميدان آمده و تلاش کردند تا افکار عمومي را با اين حقيقت آشنا سازند که تعارضي بين اسلام و اعتماد به يافته هاي علمي – پزشکي نوين وجود ندارد و در اين زمينه علما نيز خود را تابع متخصصين امر پزشکي مي‌دانند.
بزرگان ديني و اهل بصيرت با توجه به تجربيات تاريخي، به خوبي ميدانند که دوقطبي ساختگي علم و دين، بازي مافيايي دشمنان اسلام بوده که تداوم آن بدون شک به شک دين خواهند انجاميد. در اين ميان جريان هاي بي‌بصيرت و جاهل در زمين دشمن بازي کرده و در کنار جريان هاي آگاه انحرافي در مسير وهن دين عمل کرده اند. به همين خاطر است که اين بزرگان در اين مواقع اتفاقا به دفاع از علم پرداخته‌اند تا بازي دشمنان را خنثي کنند!
در همين راستا بيانات حکيم فرزانه انقلاب اسلامي در روز درختکاري نيز پاياني بود بر اين معرکه شيادان و منحرفين! افکار عمومي شاهد آن بود که مرجع عاليقدر شيعه، در روز درختکاري با دستکش مخصوص در برابر دوربين‌ها قرار مي‌گيرد تا نشان دهد که بين اسلام و يافته هاي علمي – پزشکي تعارض ذاتي وجود ندارد! ايشان در کلامشان ضمن درخواست از ملت براي تخطي نکردن از توصيه‌ها و دستورالعمل‌هاي مجموعه‌هاي مسئول  تاکيد دارند که «يقيناً هر چيزي که کمک کند به سلامت جامعه و عدم شيوع اين بيماري، يک حسنه است؛ در نقطه‌ي مقابل هر چيزي که کمک کند به شيوع اين بيماري، يک سيئه است. خداي متعال ما را موظّف کرده که نسبت به سلامت خودمان و سلامت ديگران، سلامت مردم، احساس مسئوليت کنيم؛ بنابراين توصيه‌ِي اّول اين است که ما کاملاً رعايت مقرّراتي را که مسئولين براي ما مشخّص مي‌کنند، براي خودمان فريضه بدانيم و لازم بدانيم و عمل کنيم.»
مبتني بر اين اظهارات بدون شک عدم رعايت اصول مقابله با کرونا که توسط متخصصين بهداشت و سلامت کشور مصداق حسنه و بي‌اعتنايي به آن مصداق سيئه خواهد بود. حال اگر اين سيئه به ظاهر عملي ديني و به بهانه زيارت مرقد مطهر اهل بيت(ع) و خاندان عصمت و طهارت و .... باشد که جز وهن دين ثمره اي نخواهد داشت که در اين صورت جرم آن دو چندان خواهد بود!
سخت آخر آنکه در اين گونه مواقع بايد هوشمند و با بصيرت بود و اسلام ناب محمدي(ص) را از زبان آن ولي الهي بايد گرفت که در زمانه غيبت، کلام و مرامش فخر جهان اسلام است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات