صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۲۱۲۱۵

نگرانی رژیم صهیونیستی در مرحله پساسلیمانی

ر حالی که مقامات تل آویو تصور می کردند محور مقاومت بعد از ترور ژنرال قاسم سلیمانی دچار ضعف و رکود خواهد شد، اما عملیات در ادلب نشان داد نیروی قدس همچنان در عرصه سوریه حضور فعال دارد.
در حالی که محافل سیاسی و رسانه ای رژیم صهیونیستی این روزها مشغول نتایج انتخابات و روند تشکیل دولت جدید هستند، نهادهای امنیتی و نظامی مشغول بررسی تحولات منطقه ای به ویژه رخدادهای میدانی سوریه هستند.
تحلیلگر امنیتی روزنامه «یدیعوت احرونوت» در گزارشی نسبت به پیروزی های اخیر مقاومت در ادلب به شدت ابراز نگرانی کرده و گفته است در حالی که مقامات تل آویو تصور می کردند محور مقاومت بعد از ترور ژنرال قاسم سلیمانی دچار ضعف و رکود خواهد شد، اما عملیات در ادلب نشان داد نیروی قدس همچنان در عرصه سوریه حضور فعال دارد.
اسرائیل امید داشت که ارتش ترکیه مانع پیشروی سوریه در ادلب شود و یا حداقل دو طرف وارد جنگی فرسایشی شده و مساله سقوط ادلب تا مدت طولانی به تاخیر بیفتند.
اما آتش بس اخیر در ادلب معادلات میدانی را تا حد زیادی را به نفع ارتش سوریه تغییر داده و گروه های تروریستی مانند تحریرالشام را دچار تنگنا کرد، گروه هایی که اسرائیل روی آن ها حساب زیادی باز کرده است.
این روزنامه ضمن اشاره به افزایش همکاری های تهران – دمشق، از گسترش جبهه مقاومت به سمت جولان اظهار نگرانی کرده و از مقاات اسرائیلی خواسته است اقدامات بازدارنده خود را علیه سوریه و ایران افزایش دهند، وگرنه هیچ بعید نیست از فروریختن موشک های دقیق و نقطه زن مقاومت بر سر خود غافلگیر شویم!
نگرانی دیگر محافل امنیتی اسرائیل به فعالیت های هسته ای ایران بازمی گردد که به رغم فشارها و تحریم ها، نه تنها متوقف نشده، بلکه افزایش قابل توجهی یافته و با تولید سلاح هسته ای فاصله زیادی ندارد. 
توصیه اکید کارشناسان امنیتی رژیم غاصب این است که اولا ارتش اسرائیل آمادگی لازم را برای مقابله با حملات احتمالی ایران دارا باشد و از طرفی، تحرکات دیپلماسی با قدرت های جهانی به ویژه آمریکا جهت اعمال فشار بیشتر بر ایران (تا حد تهدید و حمله نظامی) انجام گیرد.
در مجموع باید گفت روند تحولات منطقه به هیچ وجه خوشایند رژیم اشغالگر قدس نیست و هر چند این رژم عادت دارد با تشدید پروژه ایران هراسی، مظلوم نمایی کند؛ اما ابراز نگرانی محافل امنیتی و نیز اظهارات مقامات تل آویو حاکی از ناکامی های مستمر این رژیم در برابر جبهه مقاومت است.
اگر شکاف ها و ناکامی های داخلی را هم به این مساله بیفزاییم معلوم می شود روند فروپاشی رژیم نامشروع اسرائیل دیرزمانی است آغاز شده و به برکت خون سردار سلیمانی سرعت بیشتری یافته است./
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات