صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۳۱۴

اروپا تمام مرزهای خود را در پی شیوع کرونا بست

کمیسیون اروپا در نظر دارد با افرایش شمار کشورهایی که به منظور مقابله با شیوع کروناویروس مرزهای خود را بسته‌اند، تمام سفرهای غیر ضروری را در سراسر منطقه مسافرتی شنگن این قاره ممنوع کند.

"اورزولا فون درلاین"، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد از تمامی کشورهای عضو این کمیسیون خواسته تا این ممنوعیت را از امروز (سه‌شنبه) اجرایی کنند، چرا که هرچه میزان مسافرت‌ها و رفت‌وآمدها کمتر شود، شیوع کروناویروس نیز تسهیل می‌شود.

رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون پیش از این گفته بود که مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به روی مسافران بسته خواهد شد. به گفته وی به طور خاص، همه سفرها بین کشورهای غیر اروپایی و کشورهای اتحادیه اروپا به حالت تعلیق در خواهد آمد.

البته فون درلاین در کنفرانس ویدئویی خود اظهار داشت که ساکنان طولانی مدت، اعضای خانواده اتباع اتحادیه اروپا و دیپلمات‌ها و هم‌چنین کارکنان مرزی و مراقبت‌های بهداشتی و افرادی که کالا ترابری می‌کنند از این ممنوعیت معاف خواهند بود.

این ممنوعیت‌ها دست‌کم برای ۳۰ روز اجرایی خواهد شد.

توافقنامه شنگن به مردم اجازه می‌دهد تا بدون بررسی مرزی و آزادانه بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا حرکت کنند. همچنین از شهروندان کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا از جمله انگلیس خواسته شده تا این ممنوعیت را رعایت کنند.

این اظهارنظرها در نشست ویدئویی رهبران اتحادیه اروپا در روز سه شنبه به میزبانی چارلز میشل رئیس شورای اروپا صورت گرفته است.

امانوئل ماکرون نیز به مردم دستور داده است که در خانه بمانند و فقط برای انجام کارهای ضروری بیرون بروند. وی گفت اقدامات قبلی از جمله تعطیلی مدارس، تفریح‌گاه‌ها و مغازه‌های غیرضروری کافی نبوده است و در حالی که متخصصان دائم نسبت به خطر تجمعات هشدار می‌دهند، بسیاری از مردم فرانسه همچنان به گشت‌وگذار در پارک‌ها و رفتن به رستوران‌ها می‌پردازند.

ماکرون همچنین گفت که از ارتش برای کمک به انتقال بیماران به بیمارستان استفاده می‌شود و دور دوم انتخابات محلی نیز این هفته به تعویق افتاد. او همچنین به کسب و کارها اطمینان داد که هیچ شرکت و کارخانه‌ای در فرانسه در خطر ورشکستگی ناشی از شیوع کروناویروس قرار نخواهد گرفت.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز مراسم‌های مذهبی را ممنوع اعلام کرده و به مردم گفته است که سفرهای داخلی یا خارجی خود را لغو کنند.

مکان‌هایی از جمله باشگاه‌ها، امکانات تفریحی، باغ وحش و زمین‌های بازی نیز در آلمان تعطیل خواهد بود. کافه‌ها و رستوران ها مجبور هستند حداقل فاصله‌ای بین میزها داشته باشند و در ساعات محدود کار کنند. مدارس نیز در سراسر این کشور از قبل بسته شده‌اند. تجمعات بزرگ نیز در آلمان ممنوع شده است.

روز گذشته (دوشنبه) ترافیک عبوری از مرزهای آلمان با فرانسه، اتریش، سوئیس و لوکزامبورگ محدود به کالاها و افرادی بود که برای کار رفت و آمد می‌کردند.

اسپانیا همچنین کنترل مرزی را به کار گرفته و تنها شهروندان اسپانیایی، ساکنان این کشور و افرادی که کارهای ضروری دارند، قادر به ورود به کشور هستند.

اسپانیا همچنین در پی اعلام وضعیت اضطراری ۱۵ روزه، ۴۷ میلیون شهروند خود را قرنطینه کرده و افراد تنها برای خرید و کارهای ضروری می‌توانند از خانه خارج ‌شوند.

ایتالیا نیز که شدیدترین میزان شیوع را پس از چین به خود اختصاص داده، قرنطینه سراسری در کشور خود اعمال کرده است.

بنا بر گزارش بی‌بی‌سی، هفته گذشته سازمان جهانی بهداشت ضمن درخواست از کشورها برای تشدید اقدامات کنترلی خود و پیروی از استراتژی‌های چین و کره جنوبی در مهار کروناویروس، اروپا را مرکز شیوع فعلی این ویروس‌ در جهان اعلام کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات