تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۳۳۸

بازی پیچیده آمریکا در عراق

در حالی که گفته می شود که آمریکا در صدد خروج از عراق است اما واقعیت ماجرا این است که :
۱.نیروهای آمریکایی در پی ایجاد بحرانهای جدیدی هستند تا اهداف پلید خود را در عراق محقق کنند.
۲.حملات آمریکا به الحشد که مسئولیت حفاظت از مرزهای عراق را بر عهده دارد، برای ایجاد روزنه به منظور بازگشت مجدد داعش به عراق و ایجاد نوعی هرج‌ومرج است تا از این طریق، نیروهای ائتلاف آمریکا موسوم به ضد داعش بتوانند در عراق باقی بمانند.
۳.آمریکا همچنین تلاش زیادی دارد تا «سامانه پدافندی هوایی و سکوهای پرتاب موشک پاتریوت را وارد پایگاههای خود [در داخل خاک عراق] کند».
۴.البته واشنگتن اهرم فشار تازه‌ای به دست آورده است که احتمالا از آن علیه عدنان الزرفی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه استفاده خواهد کرد.اهرم فشار جدید آمریکا، تابعیت آمریکایی الزرفی است که احتمالا واشنگتن از این مسئله علیه این مسئول عراقی استفاده خواهد کرد تا نیروهای خود را در عراق باقی نگه دارد.
۵.همزمان با نزدیک شدن به اعلام الزرفی به عنوان مأمور تشکیل کابینه در عراق، واشنگتن تعداد نیروهای خود را در عراق افزایش داد و رئیس جمهور عراق نیز به آمریکا درباره افزایش نیروهای نظامی این کشور، اطمینان داده است.
این حرکت های آمریکا حکایت از آن دارد؛تاز مانی که آمریکا در عراق حضور دارد نه تنها دولت ها دوام ندارند و شخصیتهای مستقلی در عراق عرض اندام نمی کنند بلکه مردم عراق هرگز مسیر امنیت و سعادت را نخواهند دید.اولین قدم سعادت مردم عراق خروج کامل از عراق است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات