کهگیلویه و بویراحمد >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۲۱۳۴۸

نوروز سرآغاز زدودن دل‌ها از تاریکی‌ و صیقل دادن قلب‌ها به احسن‌الحال

پایگاه بصیرت / ارسالی از حمید رضا طیب نیا
افضل ادعیه برای فرارسیدن عید نوروز و آمدن بهار دعای ۵۴ صحیفه سجادیه سید الساجدین است که حاوی آموزه‌ها ودرس‌های خوبی برای بشریت، بویژه شیعیان است. مهمترین آموزه‌های این دعا عبارتنداز:

 ۱:خدا نه زاده کسی است و نه می‌زاید، بلکه هیچ‌چیز همتای او نیست.
۲: از خدا بهترین تقدیر را بخواهیم.
۳: شوق و رغبت‌مان به آن چیزی باشد که نزد خداست.
۴: از خدا بخواهیم: شوقمان به درخواست از او، همچون شوق اولیایش باشد
۵: بیم‌مان از او، همچون بیم دوستارانش باشد
۶:احکامی از دین او را از ترس دیگران فرو نگذاریم.
وچه زیبا امام سجاد (ع) در اوج معرفت از معبود یگانه خودش، عاجزانه درخواست می‌کند ومی فرماید:
اللَّهُمَّ هَذِهِ حَاجَتِی فَأَعْظِمْ فِیهَا رَغْبَتِی، وَ أَظْهِرْ فِیهَا عُذْرِی، وَ لَقِّنِّی فِیهَا حُجَّتِی، وَ عَافِ فِیهَا جَسَدِی. اللَّهُمَّ مَنْ أَصْبَحَ لَهُ ثِقَةٌ أَوْ رَجَاءٌ غَیْرُکَ، فَقَدْ أَصْبَحْتُ وَ أَنْتَ ثِقَتِی وَ رَجَائِی فِی الْأُمُورِ کُلِّهَا، فَاقْضِ لِی بِخَیْرِهَا عَاقِبَةً، وَ نَجِّنِی مِنْ مَضَلَّاتِ الْفِتَنِ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.
خداوندا این نیاز من است، پس رغبتم را در آن عظیم کن، و عذرم را در آن آشکار فرما، و حجتم را در آن بر زبانم گذار، و جسمم را در آن سلامت بخش. خداوندا هر کس روز کند در حالی که به غیر تو اعتماد و امیدی داشته باشد، پس من روز کردم در حالی که در همه کار‌ها اعتماد وامیدم تویی، پس برایم برنامه‌ای مقدّر فرما که پایان آن از همه فرخنده‌تر باشد، و از فتنه‌های گمراه‌کننده رهایی‌ام بخش، به حق مهربانیت‌ای مهربانترین مهربانان.
وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ الْمُصْطَفَى وَ عَلَى آلِهِ الطَّاهِرِینَ.


درست است که سال ۹۸ با تمام وقایع تلخ، اما سراسر درس؛ شاهد سربلندی، عزت و اوج شکوه و صلابت، وحدت، وفاداری، اقتدار، استقلال و استقامت در حساس‌ترین شرایط نظام و انقلاب بود وگوش به فرمان و پشت سر مولی و مقتدای خود بخوبی از این پیچ تاریخی در حال گذر است از سیل و زلزله کم سابقه در چندین استان کشور تا تحریم‌های سخت و بی‌سابقه گرفته تا فتنه سخت آبان ماه واقدام علنی تروریست دولتی بر علیه فرمانده محبوب سپاه قدس تا ماجرای هواپیمای اوکراینی و در آخر اپیدمی ویروس منحوس فراگیر وکشنده کرونا از جمله وقایع تلخ این سال بودند، البته به تبع همین حوادث تلخ، حوادث شیرینی هم شکل گرفت ازجمله این حوادث: سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا وتوقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران و در نطفه خفه کردن فتنه آبان ماه و سربلندی ملت از این فتنه وکاهش تعهدات برجامی و شکستن هیمنه پوشالی آمریکا با موشکباران پایگاه عین الاسد و برگزاری انتخابات مجلس وشکل گیری مجلس انقلابی و مقاومت و جهاد شبانه روزی همه دستگاه‌های دولتی و بسیج همه امکانات کشوری برای مقابله با ویروس کرونا را می‌توان نام برد.
البته ما ملت مقاوم و درس آموخته مکتب مقاومت سید الشهدا هستیم و هرگز نه تنها تسلیم نخواهیم شد بلکه با هر آزمونی مستحکم‌تر و آبدیده‌تر و مانند شمشیری برنده‌تر خواهیم شد و زنده ایم و زنده خواهیم ماند با شعار هیهات من الذله.
انشاءالله که سال ۱۳۹۹سالی همراه با آغاز شتاب در کار‌های جهادی و انقلابی و پیشرفت در مسیر اقتصاد مقاومتی و پویا برای رسیدن به تولید و اشتغال پایدار و رسیدن به اهداف انقلاب در آغاز چله دوم و گام دوم انقلاب با مدیریت جوانان مومن، شایسته، نخبه و انقلابی باشیم.
این عید باستانی و بزرگ که آغاز فصل زدودن دل‌ها و صیقل قلب‌ها و مطلع دگرگونی احوال به احسن الحال می‌باشد را به همه ملت شریف و بصیر ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات