صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۱۴۰۹

شکست جانسون از ویروس کرونا

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که از ابتدای شیوع کرونا در این کشور، دستور همگانی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر لزوم "جلوگیری از شیوع ویروس" را نادیده انگاشته بود، سرانجام پس از ابتلای تعداد زیادی از شهروندان انگلیسی به کرونا، تسلیم این خواسته شد! هم اکنون جانسون دستور داده است که اجتماع بیش از دو نفر در انگلیس ممنوع شود . جانسون هشدار داد اگر مردم از دستورالعمل‌های دولت پیروی نکنند، پلیس اختیار ویژه‌ای خواهد داشت تا مطابق با قانون عمل کرده و متخلفان را جریمه و گردهمایی ها را متفرق کند.دولت انگلیس تاکید کرده است که تمام فروشگاه‌های غیر ضروری شامل پوشاک، کالاهای الکترونیکی، کتابخانه‌ها، زمینهای بازی و ...تعطیل خواهند بود.
بدون شک آنچه طی هفته های اخیر در انگلیس رخ داد، نماد شکستی تمام عیار برای بوریس جانسون محسوب می شود. نخست وزیر انگلیس که در روزهای اول شیوع کرونا، با تمسخر کامل با موضوع برخورد کرده و در مرحله بعد، ابتلای اکثر جامعه انگلیس به کرونا را تنها راه مقابله با این ویروس خوانده بود، هم اکنون رو به "استراتژی سرکوب" آورده است. استراتژی سرکوب می گوید که می توان از طریق دوری گزینی اجتماعی ( Social Distancing) مانع از شیوع ویروس کرونا در میان بخش زیادی از افراد شد. به عبارت بهتر، اقدامات اخیر دولت انگلیس، اقرار علنی جانسون در خصوص شکست خورده بودن تز "ایمنی جمعی" از طریق ابتلای بخش عظیمی از جامعه به کرونا بوده است.
این موضوع یقینا خود را در نظرسنجی های آینده ای که در خصوص اقبال عمومی افکار عمومی انگلیس نسبت به جانسون و دولت وی ( و خصوصا سیاستهای بهداشتی وی) برگزار می شود، نمایان خواهد ساخت. نخست وزیر انگلیس در این معادله، حکم سیاستمدار مغروری را داشت که با تمسخر ویروس کرونا و اصرار بر ابتلای اکثر انگلیسی ها به کرونا، عملا به علم و انسانیت دهن کجی کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات