صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۶۲۳

یهودیان افراطی و مساله کرونا

 

با شیوع کرونا در رژیم صهیونیستی، دولت تل آویو به اجرای تدابیر قرنطینه و محدودیت تردد و اجتماعات پرداخته است. اما این تدابیر با مخالفت یهودیان افراطی مواجه شده است، زیرا معتقدند مراسم دینی به هیچ قیمتی نباید تعطیل شود.

یهودیان تندرو بر خلاف ممنوعیت دولتی و توصیه رئیس ستاد خاخام ها، روزهای شنبه به کنیسه ها می روند و اعمال این روز را به جا می آورند و یا به رغم ممانعت پلیس سعی می کنند به زور وارد حریم مسجد الاقصی شده و پای دیوار ندبه دعا بخوانند.

حتی زمانی که بسیاری از کنیسه ها تعطیل شد، یهودیان در فضای باز شروع به برپایی آیین عبادت و نماز کردند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی به بررسی رفتار تندروهای یهودی در مواجهه با کرونا پرداخته و نسبت به بی ‌مبالاتی آن‌ ها هشدار داده است.

به گزارش این روزنامه از جمله اماکنی که بیشترین یهودیان افراطی و ارتودکس را در خود جمع کرده، شهرک بنی براک در حومه تل آویو است. به گزارش هاآرتص بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در این منطقه هستند، زیرا ساکنان آن هیچ اهمیتی به تدابیر امنیتی مربوط به کرونا نمی دهند.

مبتلایان این شهرک با حدود 200 هزار جمعیت به میزان 50 درصد بیش از تل آویو و حیفا است، در حالی که جمعیت این دو شهر بیش از دو برابر بنی براک است.

مشکل دیگر این شهرک آن است که طبق فتوای خاخام ها، تلفن همراه اغلب ساکنان از نوع خاصی است که امکان ارتباط آن لاین نداشته و پیام رسان آن مسدود شده است، لذا در حالی که دولت اسرائیل از طریق تلفن همراه به کنترل کرونا و اطلاع رسانی لازم پرداخته است، این افراد هیچ پیامی دریافت نمی کنند!

پلیس اسرائیل چند بار سعی کرد تا برای تعطیلی کنیسه‌ ها و لغو اجتماعات وارد این منطقه شود، اما با جمعیت خشمگین رو به رو شد و تنها به بستن ورودی های شهرک اکتفا کرد.

مکان دیگری که هاآرتص به آن اشاره کرده آکادمی تورات در اورشلیم است که به جوانان آموزش تورات می دهد. رئیس این آکادمی که یک خاخام 92 ساله است در مقابل دستور دولت ایستادگی کرده و گفته تورات این مرکز را حفظ می کند، لذا نباید تعطیل شود و بلکه سایر مراکز آموزش دینی و تورات باید هر چه زودتر بازگشایی شود.

در این مرکز اعلامیه‌ هایی به چشم می خورد که سخنانی از چتام صافر، از خاخام های بزرگ اروپای مرکزی در اوایل قرن نوزدهم را نقل کرده که می‌ گوید: این توصیه خداوند متعال است که به هنگام طاعون، تجمع دانش آموزان برای یادگیری تورات نباید متوقف شود، چرا که این دقیقا همان روزهایی است که به آمدن مسیح منجر می ‌شود.

نکته قابل توجه آن است که برخی رسانه های صهیونیستی به تمسخر و بزرگنمایی تحرکات محدود تعدادی تندرو در شهر قم پرداخته بودند، اما اینک با افراطی های یهودی با شدت بیشتر و در مقیاس بسیار بزرگتری مواجه شده و واقعا حرفی برای گفتن ندارند!

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات