صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۱۶۵۲

هدف‌تان را مشخص کنید

پایگاه بصیرت / لیلا وطن‌خواه

پرسش: با سلام، من داوطلب کنکور هستم، اما به علت شرایط فعلی امید خود را برای درس ‌خواندن از دست داده‌ام. چه کار کنم تا بتوانم مثل گذشته تلاش کنم؟

پاسخ:سلام پرسشگر عزیز، موفقیت در کنکور و به طور کلی در همه مراحل تحصیل نیازمند تلاش و درس خواندن است. قبل از هر چیز به این نکته توجه داشته باشید که داشتن انگیزه در انجام هر کاری، بهترین موتور محرک و اساسی‌ترین عامل رسیدن به هدف است؛ پس هر چقدر هم تلاش کنید، اگر انگیزه‌ای برای درس خواندن و کنکور نداشته باشید، در پایان راه و برای کسب نتیجه‌ مطلوب مشکل خواهید داشت.

امکان دارد عوامل متعددی همان ابتدا داوطلب را از مطالعه باز دارد یا طی دوران آمادگی، او را از ادامه مسیر ناامید کند؛ از جمله‌ این عوامل می‌توان به مشکلات خانوادگی، محتوای کتاب‌های درسی و علاقه نداشتن داوطلب به آنها، احساس ترس یا نگرانی از وضعیت خود در مقابل داوطلبان دیگر، نداشتن هدف، برنامه و امکانات آموزشی، و در شرایط کنونی درگیری جامعه با بیماری کرونا و ترس از دچار شدن به آن، اشاره کرد.

پس اگر می‌خواهید انگیزه‌ بیشتری پیدا کنید، در مرحله اول باید هدف خود را مشخص کنید. وقتی هدف‌تان مشخص شد، طبعاً برای رسیدن به آن احساس می‌کنید نیازمند همان چیزهایی هستید که از طریق مطالعه و درس خواندن به دست می‌آیند و در نتیجه، برای دستیابی به آن اهداف باید برنامه‌ریزی داشته باشید، سپس بر اساس آن برنامه عمل کنید.

ممکن است در طول مسیر بارها ناامید یا دل‌زده شوید؛ اما با تمام قوا تلاش کنید و احساس شکست را از خودتان دور کنید؛ یعنی تصویر موفقیت نهایی را در ذهن‌تان ببینید و با آن زندگی کنید. به کسب نتیجه‌ مطلوب مطمئن باشید و هرگاه واقعاً دل‌سرد شدید، یک قلم و کاغذ بردارید و عیب‌های ادامه مطالعه درس‌ها را در یک ستون و فایده‌های آن را در ستون دیگر یادداشت کنید و اگر فایده‌های ادامه دادن کار بیشتر بود، روی آنها تمرکز کنید و آن‌گاه با قدرت تمام به‌ کار خود ادامه دهید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات