صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۲۱۶۷۴

از دروغ‌های ترامپ تا اقدام دیرهنگام اما لازم

1ـ ترامپ باز هم دزدی کرد
دولت آمریکا در ادامه راهزنی‌های خود به محموله دستگاه‌های تنفس مصنوعی کشور کوچک باربادوس نیز رحم نکرد.
«والنس جفری بوستیک» وزیر بهداشت کشور باربادوس اعلام کرد: ۴۸ دستگاه تنفسی خریداری‌شده برای کشورش، توسط دولت آمریکا توقیف شده است. آمریکا پیشتر محموله‌های ماسک ارسالی به کشورهای آلمان، کانادا و فرانسه را نیز توقیف کرده بود.
وزیر بهداشت باربادوس افزود: دستگاه‌های تنفسی یکی از مهم‌ترین تجهیزات موردنیاز در جهان است و باربادوس صرفاً تلاش می‌کند همانند ۲۰۳ کشور دیگر در جهان از این دستگاه‌ها برای خود تأمین کند.
باربادوس کشوری جزیره‌ای با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت است که میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزوئلا قرار گرفته است.


2ـ توافق بر سر رئیس، قبل از آغاز به کار مجلس!
بر اساس رویه مجالس گذشته، به نظر می‌رسد ریاست مجلس آینده نیز قبل از آغاز به کار آن در هفتم خردادماه مشخص شود. این در حالی است که انتخاب اکثریت طیف انقلابی برای مجلس یازدهم، احتمال این موضوع را دوچندان کرده است. حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی از نمایندگان منتخب مجلس یازدهم در این زمینه می‌گوید: پیش‌بینی‌ام این است که پیش از آغاز مجلس یازدهم به‌طور رسمی تفاهم‌ها و توافقات در این زمینه صورت بگیرد. یعنی هماهنگی‌ها قبل از آغاز مجلس انجام می‌شود، مانند اتفاقی که در مجلس هشتم و نهم اتفاق افتاد. یعنی ابتدا در فراکسیون تصمیم گرفته شد و بعد در صحن علنی آن تصمیم عملی شد.


3ـ اقدام دیر هنگام، اما لازم
رئیس قوه قضاییه به‌منظور حفظ شأن و اعتبار شهادت شهود در نظام قضایی و جلوگیری از انحراف روند تحقیقات و دادرسی‌ها توسط شهود ساختگی و شهادت کذب، بخشنامه‌ای را صادر کرد و از مرکز حفاظت‌واطلاعات قوه قضائیه خواست که با این پدیده منفور برخورد شود. در میان قضات، «شهود حرفه‌ای» به شاهدانی گفته می‌شود که «ادای شهادت» در دادسرا‌ها و دادگاه‌ها را «حرفه» خود قرار داده و از این راه امرارمعاش می‌کنند. این شهود غالباً از نخستین ساعات شروع به کار دادسرا‌ها و دادگاه‌ها در نزدیکی ساختمان‌های این مراکز پرسه می‌زنند و برای ادای شهادت به نفع یکی و به ضرر دیگری در پرونده‌های مراجعان به دادگستری اعلام آمادگی می‌کنند.
یکی از اقدامات خواسته شده رئیس قوه قضاییه این است که مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه حداکثر ظرف دو ماه ترتیبی اتخاذ نماید که امکان ثبت مشخصات گواهان در سامانه مدیریت پرونده قضایی (سمپ) امکان‌پذیر باشد.


4ـ افزایش 200 درصدی فروش‌های اینترنتی
قائم‌مقام وزیر صمت با‌ اشاره به وضعیت به وجود آمده در کشور براثر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اصناف، گفت: از 23 اسفند طرح فروش اینترنتی را شروع کردیم که بیش از شش هزار واحد صنفی در آن مشارکت کردند. وی افزود: در این طرح، فروش اینترنتی 200 درصد رشد داشت و این اتفاق بعد از بحران کرونا هم ادامه خواهد داشت و موجب می‌شود سهم تجارت اینترنتی از اقتصاد، سهم قابل‌توجهی شود.
وی با بیان اینکه 18 میلیون نفر بر سفره اصناف، نان می‌خورند، توضیح داد: غفلت از ابعاد اقتصادی و امنیتی بیماری کرونا مشکل‌ساز خواهد بود؛ لذا نگاه جامع‌الاطراف و ملی و همه ‌جانبه به کرونا هنر ستاد مقابله با کروناست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات