صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۱۷۱۱

از پروژه فشار تا آمار محکومین اقتصادی

1ـ سناتور آمریکایی: تحریم‌های ایران را بردارید

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی در پیامی که در توئیتر منتشر کرده، آورده است: «شکی وجود ندارد که ایران بازیگری بد است؛ اما شهروندان بی‌گناه بر اثر تحریم جان خود را از دست می‌دهند و تحریم‌ها راه را بر کمک‌های انسان‌دوستانه بسته است. باید این تحریم‌ها را سبک کنیم تا اطمینان یابیم کمک‌ها به ایران می‌رسد.»

روز گذشته نیز برخی مقامات سیاسی سابق آمریکا و دیگر کشورهای جهان، از جمله «جورج رابرتسون» دبیرکل پیشین ناتو، «فدریکا موگرینی» رئیس سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «گروهارلم برانتلند» رئیس سابق سازمان بهداشت جهانی و «هانس بلیکس» دبیرکل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق ایالات متحده، «ویلیام کوهن» و «چاک هاگل» وزرای دفاع اسبق آمریکا، «ویلیام برنز» از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای با ایران، با انتشار نامه‌ای از «دونالد ترامپ» خواستند هم‌زمان با بحران جهانی شیوع ویروس کرونا بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را تسهیل کند.

 

2ـ تکمیل پروژه فشارآمریکایی

محمد مرندی استاد دانشگاه تهران در مورد انتقاد تند سخنگوی وزارت بهداشت از دولت چین گفت: اظهارنظر‌های غیرمسئولانه درباره چین به کشور آسیب جدی خواهد زد. عده‌ای در تلاش هستند تا رابطه ما و چین را به هم بزنند تا تحریم‌ها مؤثرتر شود، تحریم‌ها تقویت شود تا فشار به مردم بیشتر بیاید، این‌ها هدف آن‌هاست. عده‌ای که مطلع نیستند، نسبت به حضور اندک چینی‌ها در ایران تجارت کمتر چینی‌ها با ایران، مقاومت چینی‌ها در برابر آمریکا، این‌که چین در مقابل این مقاومت دارد، هزینه می‌دهد. رسانه‌های غربی نسبت به خود همین مسئولینی که در داخل درملأعام با قاطعیت راجع به آمار چینی‌ها سخن می‌گویند، همین رسانه‌های فارسی‌زبان، همین‌ها به وقت مناسب همان شخص صاحب این گفته‌ها و آماری که ارائه می‌دهد را زیر سوال می‌برند، چون منافع آن‌ها در این است. امریکا شرکت‌های چینی را به دلیل رابطه با ایران تحریم می‌کند، [افکار عمومی چین می‌گویند] امریکا، کشور ما را در مذاکرات تحت فشار قرار می‌دهد و ما از طرف ایرانی‌ها نیز مورد اهانت قرار می‌گیریم! چرا ما باید هزینه بی‌خود برای کشورمان ایجاد کنیم؟ حرف‌های غیرمسئولانه تنها منجر می‌شود که این طیف با این طرز فکر در چین تقویت شود.

 

3ـ اکنون آمریکا ملت خود را می‌کشد!

«ابراهیم الموسوی» نماینده پارلمان لبنان در صفحه تویئترش نوشت: در ۳۰ سال گذشته واشنگتن ۱۳ جنگ تجاوزکارانه به راه انداخته و ۱۴.۲ تریلیون دلار برای نابودی کشورها و قتل ملت‌های دیگر هزینه‌ کرده است. اگر آمریکا بخش کوچکی از این هزینه‌ها را صرف ملت، زیرساخت‌ها، احداث بیمارستان‌ها و سیستم درمانی خود می‌کرد امروز فریاد (عجز) سر نمی‌داد. آمریکا خیانت کرده، میلیون‌ها نفر در جهان را به قتل رسانده و اکنون با ملت خود نیز همین کار را می‌کند!

 

4ـ آمار محکومین مفاسد اقتصادی در سال 98

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود از محکومیت مفسدین اقتصادی به تفکیک آمار استانی در سال گذشته خبر داد، بر اساس این گزارش؛ در تهران رأی به محکومیت ۲۶۰ مفسد اقتصادی، در خراسان رضوی ۳۰۳ مفسد، در فارس ۳۱ مفسد، در اصفهان ۳۰ مفسد، در هرمزگان ۱۱ مفسد، در گلستان ۳ مفسد و در قم ۳ مفسد داده شده است و همچنین در ماه‌های پایانی ۹۸ مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اموال تعاونی افضل توس، ۱۴۵۰ میلیارد از اموال تعاونی وحدت، ۳۰۰ میلیارد تومان از تعاونی فرشتگان و ۶۰۰ میلیارد تومان از تعاونی ثامن الحجج به مردم بازگردانده شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات