صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۷۱۹

کرونا و دزدان سر گردنه!

سال‌هاست که غربی‌ها خود را کشور‌هایی پیشرفته و مدرن می‌دانند و دیگر کشور‌های را عقب‌مانده نشان می‌دهند. هدف از این ظاهرسازی برتر نشان دادن ایدئولوژی غربی در برابر ضعف دیگر ایده‌های حکومتی است؛ اما شیوع ویروس کرونا و اقداماتی که از سوی آن‌ها در سیاست داخلی و بین‌المللی رخ داد، پرده از ضعف این ایده حکمرانی برداشت. هرچند بر حق بینان این موضوع مبهم نبود. کرونا و دزدان سر گردنه!
کرونا و دزدان سر گردنه!
 


داعیه حکمرانی جهانی
غربی‌ها در دهه‌های گذشته با ارائه الگوی لیبرال دموکراسی خود را داعیه‌دار حکمرانی برتر جهانی بر‌شماردند. آن‌ها اعتقاد دارند که دیگر کشور‌ها با گذشت زمان به ناچار الگوی حکمرانی غرب را انتخاب خواهند کرد. ادعایی که در بسیاری از کشور‌های طرفدارانی با عنوان غرب‌گرایی یا غرب‌گرایان برای خود دست‌وپا کرد.

این اندیشه در ۲۰۰ سال گذشته طرفدارانی در ایران داشت. افرادی که پیشرفت را در توسعه خطی ـ جبری غرب تحلیل می‌کردند و مدل سیاسی و حکومتی غرب برایشان امری جوهری داشت. آن‌ها نقش سربازان غرب در دیگر کشور‌ها را ایفا کردند و هرگز نقد بر نظام لیبرال دموکراسی را برنمی‌تابند. اقدامات و توان داخلی را بی‌فایده و کم اثر می‌بینند. زیباکلام در این خصوص می‌گوید «من از ایرانی بودن خودم بیزار نیستم، ولی به ایرانی بودنم افتخار هم نمی‌کنم»

بحران غرب و کرونا
بررسی اخبار نشان از درماندگی حکومت سرمایه‌داری در مدیریت بحران دارد. دولت آمریکا در مواجهه با ویروس کرونا سیاست فریبکارانه‌ای در پیش گرفت و حتی سازمان بهداشت جهانی را فریب داد. آن‌ها با افزایش هزینه تست و درمان کرونا، درصدد پایین نگه‌داشتن آمار مبتلایان به کرونا بودند.

کتی پورتر «نماینده کنگره» در این خصوص می‌نویسد «هزینه تست کرونا در آمریکا ۱۳۳۱ دلار است. اگر قرار باشد کسی قرنطینه شود هزینه آن ۴۰۰۰ دلار است. ۳۳ درصد از مردم آمریکا به دکتر مراجعه نمی‌کنند، چون پول هزینه دکتر را ندارند.» البته روند ابتلا به این بیماری در این کشور به تدریج صعودی شده و اکنون با مرگ بیش از ده هزار نفر به یک چالش تبدیل‌شده است.

عملکرد انگلیس ضعیف‌تر از آمریکا بود. بوریس جانسون «نخست‌وزیر» توصیه‌ها و هشدار‌های بهداشتی در مواجهه با کرونا را مورد تمسخر قرارداد و هرگز این توصیه‌ها را رعایت نمی‌کرد. او به مبتلایان ویروس کرونا دست می‌داد و به تمسخر کرونا می‌پرداخت.

کوتاهی در روز‌های ابتدایی سبب شد اول خود جانسون به این ویروس مبتلا شود و به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شود و با ماسک اکسیژن نفس بکشد و دوم کشور انگلیس را در وضعیت قرمز قرار دهد. اکنون شمار قربانیان این کشور نزدیک به شش هزار نفر و مبتلایان به بیش از پنجاه‌وسه هزار نفر رسیده است.

وضعیت بحرانی انگلیس معلول سیاست اشتباه جانسون با عنوان «ایمن‌سازی جمعی» است. جانسون با بی‌توجهی به دستورات سازمان بهداشت جهانی و پزشکان انگلیسی استراتژی «ابتلا و ایمن‌سازی جمعی» را در پیش گرفت و تنها زمانی که ظرفیت‌های درمانی انگلیس تکمیل‌شده و کشور در وضعیت بحران قرار گرفت، متوجه اشتباه خود شد.

سیاست غربی‌ها در روز‌های انتشار ویروس کرونا یادآور گذشته آن‌هاست. در این روز‌ها جمهوری چک ماسک‌های اهدایی چین به ایتالیا و ایتالیا کشتی حامل الکل پزشکی به تونس را مصادره می‌کند؛ فرانسه ۴ میلیون ماسک را که از سوئد به سمت ایتالیا  ارسال‌شده بود را ضبط می‌کند. لهستان ژل‌های ضدعفونی‌کننده نروژ، آمریکا ماسک‌های ارسالی چین به فرانسه را با قیمت بالاتری در فرودگاه می‌خرد و مانع از رسیدن آن به فرانسه می‌شد. حتی محموله‌های ماسک در آمریکا با اسکورت جابه‌جا می‌شود. این نوع اقدامات یادآور فرمایش امام خمینی (ره) در خصوص آن‌هاست که می‌فرمایند: «هر کس در جرگه گرگ‌ها درآمد دیگر خواب راحتی از دست گرگ‌ها نخواهد داشت. چراکه گرگ‌ها از ترس یکدیگر دایره‌وار روبروی هم می‌خوابند.»

ایران و بحران کرونا
در ایران از همان روز‌های نخست انتشار ویروس کرونا، سیاسیون و جیره‌بگیران ضدانقلاب درصدد بهره‌برداری از آن بودند. در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی با هدف عدم مشارکت مردم در انتخابات وحشت‌آفرینی در خصوص این ویروس تهاجم رسانه‌ای خود را آغاز کردند. با این وجود ایران اسلامی در این روز‌ها با دو جبهه درگیر است.

تحریم‌های ظالمانه آمریکا که خرید ملزومات بهداشتی و پزشکی را سخت می‌کند. برای حل این معضل مقامات ایرانی به صورت رسمی اقداماتی انجام دادند. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه خطاب به رئیس اتحادیه جهانی بین‌المجالس، دبیر کل اتحادیه مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، دبیر کل اتحادیه مجالس آسیا و نیز رؤسای مجالس کشور‌های اسلامی و آسیایی خواستار هم‌صدایی جامعه بین‏ المللی و مواضع اصولی برای لغو فوری همه تحریم‌ها ازجمله تحریم‌های پزشکی آمریکا علیه مردم ایران شد.

دکتر روحانی نیز در اول فروردین ۱۳۹۹ با نوشتن نامه‌ای خطاب به مردم آمریکا این درخواست را مطرح می‌کند و از مردم آمریکا می‌خواهد که نگذارند اقدامات ظالمانه سیاستمداران آمریکایی با نام و رای و مالیات آن‌ها علیه ملت ایران صورت گیرد.

موضوعی که با واکنش منفی مقامات آمریکایی روبرو شد تا ملت دشمن واقعی خود را هرچه بهتر بشناسد نکته جالب آنکه آمریکا نه‌تنها هیچ اقدامی در جهت کاهش تحریم‌ها حتی درزمینه دارو و مواد غذایی برنداشتند، بلکه تحریم‌های جدید بر کشور اعمال کردند. آن‌ها انتشار کرونا در ایران را مقدمه‌ای بر تأثیرگذاری بیشتر تحریم‌ها تفسیر کردند.


مارک دوبوویتز عضو لابی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) از شیوع ویروس کرونا در ایران و محدود شدن صادرات غیرنفتی ایران در حساب توئیتری خود ابراز خوشحالی می‌کند و با انتشار یک عکس که نشان‌دهنده بسته شدن مرز‌های ایران با ترکیه، می‌نویسد: «ویروس کرونا کاری کرده که تحریم‌های اقتصادی آمریکا نمی‌تواند؛ (کرونا) صادرات غیرنفتی ایران را قطع کرده است.»

بنابراین در چنین شرایط حساسی جمهوری اسلامی می‌بایست با توان داخلی مشکل را حل می‌کرد. حضور ایمانی و همراه با انگیزه‌های الهی مردم و جوانان انقلابی برگ برنده‌ای بود که در نظام لیبرال دموکراسی دیده نمی‌شود. از همان روز‌هایی ابتدایی شیوع ویروس در شهر‌ها و روستا‌های مختلف کشور، ایرانیان در دسته‌بندی‌های محلی و حتی خانوادگی دست‌به‌کار شدند. درحالی‌که غربی‌ها دزدی دریایی برای ماسک به راه انداخته بودند، در تهران و بسیاری از شهر‌های کشور ماسک به‌صورت مجانی ماسک تهیه و در اختیار مردم قرار گرفت.

برنی سندرز نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ به انتقاد از نبود تجهیزات کافی در بیمارستان‌های آمریکا خبر داد و اینکه پزشکان و پرستاران آمریکایی بدون ماسک و دستکش به پیشواز کرونا رفته‌اند. عکس‌های آن نیز انتشاریافته بود؛ اما گروه‌های جهادی ایرانی در منزل لباس پرستاران را تهیه و به بیمارستان‌ها ارسال کردند.

در بسیاری از شهر‌ها همچون قم، قزوین، ارومیه، رشت بیمارستان‌های صحرایی احداث گردید. پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژیکی ایران در کنار از خود گذشتگی کادر درمانی و کمک مردم سبب تا جمهوری اسلامی توان مدیریت غربی‌ها را به چالش بکشاند و عملکرد خوبی به نمایش بگذارد و ضعف جهان اولی‌ها را که خود را از هر جهت برتر می‌دیدند را نمایان کند.


برنده رقابت‌های سیاسی
مردم جهان اگر فکر می‌کنند که دزدان سر گردنه که در رأس امور کشور‌های اروپایی و امریکا در حال دزدیدن ماسک و ملزومات مبارزه با کرونا هستند، برای مردم و برای درمان و معالجه مردم، سخت در اشتباه هستند. اول اینکه مسئولان غربی و مردمشان سالهاست که با پول‌های دزدی و به ناحق غصب شده از ملت‌های مظلوم، امرار معاش می‌کنند و عادت به حرام خواری دارند و اکنون هم از دزد بودن مسئولان خود تعجب نمی‌کنند.

دوم قدرت‌های جهان برای بالا نگه داشتن پرچم حکومت خود دزدی می‌کنند و درمان مردم برای آنان اهمیتی ندارد. ترس کشور‌های اروپایی و امریکا از این است که در مسابقه‌های سیاسی خود با بالا رفتن تعداد جانباختگان شکست خورده میدان باشند و روسیاه شوند.

نتیجه
در این روز‌ها که گرگ‌ها به یکدیگر دستبرد می‌زنند و به سرقت مدرن روی آورده‌اند. ایده حکمرانی اسلامی با فعال کردن گروه‌های جهادی و مردمی ضعف اصلی غرب را به رخ جهانیان کشاند. درحالی‌که سال‌ها با کمک فعالیت عظیم رسانه‌ای و تبلیغاتی آن را پنهان کرده بودند و خود را برترین و متمدن‌ترین نشان می‌دادند. جمهوری اسلامی نشان داد که ایجاد مدینه فاضله در پرتو آموزه‌های دین امکان‌پذیر است و ایده‌های حکومتی دیگر مانند مارکسیسم و فاشیست که کف‌های روی آب بودند در آینده نزدیک به اضمحلال کشیده خواهند شد.

البته مخاطب این جملات مردم مغرب زمین نیستند، بلکه مردم کشور‌هایی هستند که انگیزه‌ای برای ایستادن در مقابل زورگویان ندارند. آن‌ها باید بفهمند که قدرت غربی قدرتی پوشالی است و باید بر توان خود تکیه کنند و به نیرو‌های مقاومت در برابر نظام سلطه تبدیل شوند. و گرنه مردم اروپا و امریکا آنچنان که باید درکی از این وضعیت ندارند. چه آنکه این مفت خوری‌ها آنان را بی انگیزه کرده است.
 
منبع: راسخون
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات