صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۱۷۹۰

حرف روز/ رونق خیرخواهی

رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان از طریق رسانه ملی با مردم سخن گفتند که حاوی دو محور عمده بود[...]

یادداشت: رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان از طریق رسانه ملی با مردم سخن گفتند که حاوی دو محور عمده بود؛ یکی راجع به منجی و احساس نیاز آحاد بشر در دنیا به ظهور منجی موعود و دیگری شرایط کنونی کشور در زمانه همه‌گیری بیماری کرونا که ایرانی‌ها توانستند از تهدید کرونا فرصت‌هایی بسازند و تصاویری از وحدت و انسجام ملی،‌ مسئولیت‌شناسی و ایثار را به سبک و سیاق دوران دفاع مقدس و سایر بحران‌ها و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بیافرینند.

این موضوع سویه دیگر بحث از فرصت‌ها و تهدیدهایی است که امروزه بیماری ناشی از کرونا در دنیا ایجاد کرده است. آحاد بشر مستأصل امروز در مصاف با ویروسی نادیدنی به عینه دیدند و دریافتند که چقدر ضعیف هستند و مدعیان هندسه قدرت جهانی به موازات ادعایشان در برخورداری از کیک قدرت بین‌المللی تصویری درمانده‌تر از خود به جهان مخابره کردند و بیشتر پرده از نواقص و ضعف‌های خود برداشتند و آنچه در این میان به چشم آمد، قدرت برتر الهی بود. این آورده مهم کرونا ویروس است، به شرط آن که فراموش بشر نسیان زده و دارای نقصان نشود. دومین آورده، تجدید باور و ایمانمان به داشته‌هایمان ازجمله مکتب نورانی توحید و نگاه غایت مدار مذهب تشیع است که متعالی‌ترین نگاه و تکیه‌گاه را در زمانه تنگنای زندگی انسانی به او ارائه می‌دهد:‌ یک- این بحران و بیماری آزمون الهی است، دو- با توکل و حرکت و تلاش علمی می‌توان به مصاف آن رفت و امید به پیروزی داشت‌؛ چرا که خالق انسان و جهان انسان را دوست دارد و در همه حال و به‌ویژه بزنگاه‌ها دست انسان را رها نمی‌کند. سومین فرصت،‌ رونق خیرخواهی و نیکوکاری است که در ذیل این بیماری همانند نسیمی خوش در کشور وزیدن گرفته است. رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم هوای کسانی را که در این روزها کسب‌وکارشان کساد شده و همچنین اقشار ضعیف جامعه را داشته باشند. این کلام موجی تازه از بسیج امکانات و کمک به محرومان و کاسبان و کارگران را در جامعه رقم زده است.

نظامی که مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و انسانی شکل گرفته و ساختارها و کارگزاران آن با محوریت نگاه توحیدی و عدالت به مردم به مثابه دندانه‌های شانه نگاه می‌کند،‌ ظرفیت تمدن‌سازی اسلامی، هدایت و مدیریت جهانی را دارد. جهان بیمار،‌ خسته و ناامید از وعده‌های دروغین قدرتمداران عالم در انتظار چنین نظام، منجی و موعودی است و آن موعود، اسلام است والسلام.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات