صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۲۱۸۴۵

60 درصد مردم آمریکا قادر با تامین مایحتاج خود نیستند

پایگاه تحلیلی اکتیویست پست در گزارشی با اشاره بر ناتوانی اقتصادی مردم آمریکا در تأمین مایحتاج زندگی خود در دوران قرنطینه نوشت: راه‌حل همه‌گیری ویروس کرونا با خودکشی اقتصادی تفاوت چندانی ندارد. در شرایطی که قرنطینه عمومی در بخش اعظم آمریکا وارد هفته چهارم می‌شود، یک بررسی جدید نشان می‌دهد مردم آمریکا در راستای تبعیت از دستورات دولت مبنی بر تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی هزینه گزافی متحمل گردیده‌اند. این پایگاه تحلیلی می‌افزاید برخی می‌گویند فاصله‌گذاری اجتماعی به مثابه یک «روال عادی جدید» است، اما ما با این حرف موافق نیستیم. روال عادی جدید در واقع فقر و محرومیت اکثر مردم کشور است.
بر اساس یک نظرسنجی جدید، حدود ۶۰ درصد مردم آمریکا گفته‌اند که پس از یک ماه قرنطینه یا کمتر دیگر قادر نخواهند بود نیازهای مالی اولیه خود را تأمین کنند. انجمن مدیریت منابع انسانی آمریکا در این راستا بین روزهای ۱۲ تا ۱۶ مارس نظر کارگران آمریکایی را در این خصوص جویا شد. به گزارش نشریه نیوزویک، یک کارگر از هر پنج نفر گفت که یک هفته بعد از آغاز قرنطینه دیگر قادر نخواهد بود کرایه خانه یا قبض‌های خود را پرداخت کند یا خواربار تهیه کند.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: متأسفانه، اکنون دیگر برای کسب آمادگی جهت مواجهه با فروپاشی اقتصادی خیلی دیر شده است. اگر هزینه‌های ۳ تا ۶ ماه خود را پس‌انداز نکرده‌اید، شاید درد و رنج ناشی از راهکار دولت را تجربه کنید.
طبق نظرسنجی جدید انجمن مدیریت منابع انسانی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، ۵۸ درصد کارگران می‌گویند اگر به مدت ۳۰ روز یا کمتر قرنطینه شوند، قادر به پرداخت اجاره‌بها، خرید خواربار، یا پرداخت قبوض (نظیر قبض برق و آب) نخواهند بود. یک کارگر از هر پنج نفر گفته است که یک هفته بعد از آغاز قرنطینه دیگر قادر به تأمین این نیازهای مالی اولیه نخواهد بود.
در ادامه این گزارش آمده است: این فاجعه‌بار است، به ویژه با توجه به آنکه ما پیشاپیش چهار هفته می‌شود که تحت قرنطینه هستیم. در بخش‌هایی از کشور قرنطینه سه هفته می‌شود که وضع شده است. جانی سی تیلور رئیس و مدیر ارشد اجرایی انجمن در این باره می‌گوید: «این مسئله بر زندگی مردم تأثیر می‌گذارد و استرس فراوانی به وجود آورده است.» وی همچنین گفته که بسیاری از آمریکایی‌ها همین حالا هم «دخلشان کفاف خرجشان را نمی‌دهد.»
بر اساس این گزارش، نظرسنجی مذکور پیش از آن انجام شد که کنگره روز ۲۷ مارس بسته مشوق اقتصادی بی‌سابقه ۲ تریلیون دلاری را تصویب کند. به گفته نیوزویک، انجمن مدیریت منابع انسانی تصدیق کرده که قانون کمک، امداد، و امنیت اقتصادی ویروس کرونا (CARES) از برخی جهات از مشکلات به وجود آمده برای کارگران می‌کاهد. اما اکثر مردم قادر نیستند با ۱۲۰۰ دلار یک ماه را سر کنند، چه برسد به اینکه مدت زمان طولانی‌تری دوام بیاورند. در شرایطی که مشاغل به طور فزاینده از دست می‌روند، راه‌حل دولت به بزرگ‌ترین معضل ما مردم تبدیل شده است.
انجمن مدیریت منابع انسانی همچنین دریافته که کسب‌وکارهای کوچک به شدت از شیوع ویروس کرونا متأثر می‌شوند. در صورت وضع قرنطینه یک ماهه، نیمی از کسب‌وکارهای کوچک در آمریکا قادر نخواهند بود حقوق کارکنان خود را بپردازند. بیش از نیمی از کسب‌وکارهای کوچک انتظار دارند درآمدشان بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش یابد. نظرسنجی بین روزهای ۱۳ تا ۱۶ مارس در میان ۵۱۲ نفر از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک انجام گرفت. این در حالی است که بسته مشوق اقتصادی شامل ۳۵۰ میلیارد دلار در قالب برنامه وام برای کسب‌وکارهای کوچک می‌شود. استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس بیزینیس اظهار داشت پرداخت وام به کسب‌وکارهای کوچک از روز جمعه آغاز می‌شود.
در پایان این گزارش آمده است: دونالد ترامپ گفته که آمریکا «قرار نیست تعطیل شود.» وی در مقطعی نسبت به ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی پس از عید پاک ابراز تمایل کرده بود. عید پاک روز ۱۲ آوریل است. وی از آن زمان از حرف خود عقب‌نشینی کرده و دستورالعمل‌های مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی را تا پایان ماه به اجرا گذاشته است. ترامپ نگران رفاه مردم آمریکا نیست.

منبع: مشرق نیوز
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات