صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۳۴

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قطع بودجه WHO را محکوم کرد

«جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای تعلیق 60 تا 90 روزه کمک‌های مالی آمریکا به سازمان جهانی بهداشت (WHO) را محکوم کرد.
اواخر روز گذشته به وقت محلی، ترامپ اعلام کرد که کمک‌های مالی آمریکا را به سازمان جهانی بهداشت را به بهانه «سوءمدیریت و پنهان‌کاری» این سازمان در بحران ناشی از شیوع کرونا، به مدت ۶۰ تا ۹۰ روز به حالت تعلیق درمی‌آورد تا بررسی‌های لازم در این زمینه را صورت دهد.
بنا به گزارش پایگاه اینترنتی «آر اف آی»، بورل در بیانیه‌ای از تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت از سوی دولت آمریکا «به شدت ابراز تأسف» کرد و گفت: «هیچ دلیلی برای توجیه» این تصمیم در این برهه از زمان که تلاش‌های سازمان جهانی بهداشت «بیش از هر زمانی برای کمک به مهار همه‌گیری کرونا حائز اهمیت است»، وجود ندارد.
وی ضمن تأکید بر همکاری جامعه بین‌الملل برای مقابله با کروناویروس گفت: «ما تنها با مشارکت همگانی می‌توانیم به این بحران بدون مرز غلبه کنیم».
پیش از این نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و نمایندگانی از چین، آلمان و روسیه و دیگر نهادهای پزشکی جامعه بین‌الملل این تصمیم ترامپ را محکوم کرده بودند و برخی آن را جنایتی علیه بشریت خواندند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات