صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۹۲

خط و نشان سپاه برای ناو آمریکا

در روز چهارشنبه ۲۷ فروردین، منطقه شمال خلیج ‌فارس شاهد یک رویارویی جدید بین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و  ‌تروریست‌های نیروی دریایی آمریکا بود.
تقابلی که از طرفی شاهد حضور حداقل ۱۱ شناور تندروی نیروی دریایی سپاه بوده و از طرف آمریکایی‌ها نیز حداقل یک ناوشکن و یک شناور خاص با مأموریت ویژه حضور داشته است.
حضور آن شناور خاص و عملیات‌ها و تمرین‌هایی که در چند مدت اخیر توسط این شناور انجام شده است آن را مورد توجه قرار داده و به‌نظر عملیات روز چهارشنبه نیروی دریایی سپاه هشداری به این شیطنت‌ها و در چارچوب اصل دفاع از حاکمیت ملی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی بوده است.
 ‌تروریست‌های سنتکام مثل همیشه طرف ایرانی را به رفتار غیرحرفه‌ای و خطرناک در نزدیکی شناورهای خود متهم کرده است. سازمان  ‌تروریستی سنتکام بامداد پنجشنبه به‌وقت تهران در بیانیه‌ای مدعی شده است که یازده شناور نظامی ایرانی با نزدیک شدن به ۶ کشتی جنگی آمریکایی برای آنها مزاحمت ایجاد کرده‌اند.
آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که بارها به شناورهای ایرانی اخطار داده‌اند اما تا یکساعت با پاسخی از جانب شناورهای ایرانی مواجه نشده‌اند.
سنتکام در بیانیه خود برای خلیج ‌فارس از نام مجعول استفاده کرده و محل حادثه را شمال خلیج ‌فارس عنوان کرده است.
مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نیز به رویارویی شناورهای نظامی ایران با کشتی‌های جنگی کشورش واکنش نشان داد.
اسپر درباره رویارویی شناورهای ایران با کشتی‌های جنگی آمریکا، شلیک موشک توسط کره شمالی و نزدیک شدن هواپیمای روسی به یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را رویدادی معمولی توصیف کرده است. وی با لحنی کنایه‌آمیز درباره این رویدادها گفت:«هفته‌ای معمولی برای وزارت دفاع بود».
نظامیان ‌تروریست آمریکایی درحالی شناورهای ایرانی را به تحرکات خطرناک متهم می‌کنند که بارها در ماه‌های گذشته دست به اقداماتی زده‌اند که در تعارض با قوانین بین‌المللی بوده است. روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به  ‌تروریست‌های نیروی دریایی منطقه سنتکام ارتش آمریکا در پی تجاوز به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در مقابل کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه قرار گرفت و سرنگون شد.
چندی قبل نیز یک فروند جنگنده اف- ۱۸ نیروی دریایی  ‌تروریستی آمریکا در حال نزدیک شدن به حریم هوایی ایران بود که با اخطار پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مجبور به تغییر مسیر شد.
پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا
به گزارش مشرق، ناوشکن USS Paul Hamilton از کلاس آلری بورک در ناوگروه ناو روزولت، شناور اصلی این ماجرا بود که از بیش از یک ماه پیش تحرکات و تمرین‌های خاصی را در منطقه خلیج ‌فارس آغاز کرده است. شناور  USS Lewis B. Puller  با کد اختصاری ESB- ۳ دیگر شناوری بود که روز چهارشنبه شناورهای نیروی دریایی سپاه به آن نزدیک شدند. نیروی ایالات متحده دو فروند از این شناورها را در اختیار داشته و به دنبال ساخت ۳ فروند دیگر از آنها است.
در اواخر ماه مارس، ماه گذشته میلادی، شناور USS Lewis B. Puller میزبان بالگردهای تهاجمی ‌AH- ۶۴ آپاچی نیروی زمینی آمریکا بوده است. این بالگردهای تهاجمی‌در یک عملیات تمرینی با دیگر یگان‌های پروازی و شناوری در منطقه خلیج ‌فارس به بحث شبیه‌سازی مقابله با حمله قایق‌های تندرو پرداختند و عملاً جنگ با ایران و نیروی دریایی سپاه را شبیه‌سازی کردند. ناوشکن USS Paul Hamilton  نیز از جمله دیگر شناورهای حاضر در این تمرین بوده است.
مشخص است این تحرکات و تمرین گسترده نیروهای بیگانه در منطقه خلیج ‌فارس از چشم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دور نمانده و حرکت روز چهارشنبه نیروی دریایی سپاه را باید علاوه‌بر انجام مأموریت‌های ذاتی و قانونی در راستای تامین امنیت مرزهای آبی کشورمان، پیامی‌حداقلی و البته روشن به  ‌تروریست‌های سنتکام و فرماندهان آنها دانست.
ادامه استراتژی مرموز آمریکا در عراق برای احتمال درگیری با گروه‌های مقاومت، نوعی تحریک و واکنش‌سنجی از ایران خصوصاً در فضای پس از ‌ترور سردار سلیمانی و پاسخ موشکی ایران و حتی بحث شیوع عجیب کرونا در آمریکا و گشتن به‌دنبال بهانه‌ای هر چند کوتاه برای دور کردن اذهان عمومی مردم آمریکا از حقایق درون این کشور را می‌توان به‌عنوان دلایل این رشته تحرکات بر شمرد.  ‌به‌نظر می‌رسد سپاه پاسداران در روز چهارشنبه پیام روشنی مبنی بر زیر نظر داشتن و تأکید بر سیاست همیشگی ایران مبنی بر بازدارندگی را به  ‌تروریست‌های چشم آبی مخابره کرده است.
منابع ایرانی به یک شبکه قطری گفتند که مانور شناورهای ایرانی در نزدیکی کشتی‌های آمریکایی در پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا بود.
واکنش وزرای خارجه و دفاع
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در واکنش به اقدام نیروی دریایی آمریکا در خلیج ‌فارس نوشت: به‌نظر می‌رسد که نیروی دریایی آمریکا نمی‌تواند راهش را در آب‌های ما پیدا کند؛ احتمالا به این خاطر که اسم آن را نمی‌دانند. خلیج ‌فارس ۲۰۰۰ سال پیش از آنکه ایالات متحده به‌وجود بیاید به همین نام بوده است. یا اینکه نمی‌دانند ۷۰۰۰ مایل دورتر از خانه خود، اطراف خانه ما چه می‌کنند!
سرتیپ امیر حاتمی ‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح جمعه در حاشیه مراسم رژه خدمت ارتش و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی پیرامون تحولات اخیر با آمریکا در خلیج ‌فارس، اظهار داشت: چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج ‌فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی و متجاوزانه آمریکایی‌ها است که از آن طرف دنیا در کنار مرزهای ما حضور یافته‌اند و از این ادعاهای بیخود هم می‌کنند.
امیر حاتمی‌تأکید کرد: قطعا مردم ما بصیر هستند و می‌بینند حق با چه کسی است؛ ما در خانه خودمان هستیم و آنها از آن سوی دنیا آمده‌اند تا برای کشورهای منطقه با تهدید و تحریم مشکل درست می‌کنند.
این تصویر را باید قاب کرد
تصاویر منتشره توسط آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که قایق‌های سپاه شناور آمریکایی که در حال عبور از خلیج ‌فارس است را احاطه کرده‌اند.
در یکی از تصاویر منتشر شده، یکی از دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقتدرانه و شجاعانه آمریکایی‌ها را خطاب قرار می‌دهد. این تصویر بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.
یکی از فعالین رسانه‌ای با انتشار این تصویر نوشت:«این تصویر را باید قاب کرد. سرباز مدافع وطن، مقتدرانه و شجاعانه آمریکایی‌ها را خطاب قرار می‌دهد که پای در قلمرو ما نگذارند. این تصویر قهرمان ماست».
یکی دیگر از فعالین رسانه‌ای نوشت: «اساس چیزی که آمریکا آن را احیای بازدارندگی در مقابل ایران می‌نامد، بر ایجادترس مبتنی است. رزمنده ایرانی اما دارد می‌گوید ما نه تنها رزمناو شما را محاصره می‌کنیم، نه فقط پایگاهتان را با موشک می‌زنیم، بلکه نهایتا گوشتان را خواهیم گرفت و از این منطقه بیرون خواهیم انداخت».
واکنش جالب مقام یمنی
یک مقام یمنی با اشاره‌ای طنز به ماجرای کرونا در جهان به ادعای آمریکا مبنی بر ایجاد مزاحمت شناورهای سپاه ایران برای کشتی جنگی این کشور واکنش نشان داد.
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که ۱۱ شناور وابسته به سپاه، برای شش کشتی جنگی آمریکا مزاحمت ایجاد کردند.
این اظهارات، واکنش «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن را به همراه داشت که ادعاهای آمریکایی‌ها را به سخره گرفت.
الحوثی با انتشار توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «باید قایق‌های ایرانی از کشتی‌های گارد ساحلی آمریکا دور شوند».
وی در ادامه این توئیت تأکید کرد که قایق‌های ایرانی همچنین باید اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با ویروس کرونا را (در برابر کشتی‌های آمریکایی) انجام دهند [و فاصله اجتماعی را رعایت کنند] هههه.
منظور الحوثی، گستاخی آمریکایی‌هاست که حضور قانونی قایق‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران در خلیج ‌فارس را ایجاد مزاحمت می‌دانند.
آمریکایی‌ها همچنین ادعا کردند که کشتی‌هایشان در حال عملیات مشترک با بالگردهای آپاچی آمریکایی در آب‌های بین‌المللی خلیج ‌فارس بوده‌ است و شناورهای ایرانی از نزدیکی دماغه و انتهای کشتی‌های آمریکایی عبور کرده‌اند.
نظامیان  ‌تروریست آمریکایی درحالی شناورهای ایرانی را به تحرکات خطرناک متهم می‌کنند که بارها در ماه‌های گذشته دست به اقداماتی زده‌اند که در تعارض با قوانین بین‌المللی بوده است.
رسوایی
این روزها نام نیروی دریایی آمریکا با ویروس کرونا، ناوهواپیمابر تئودور روزولت با صدها مورد مثبت کرونا و البته اخراج فرمانده ناو به دلیل درخواست کمک از مقامات بالاتر و اخراج وزیر نیروی دریایی آمریکا به‌خاطر صحبت‌هایش درباره فرمانده اخراج شده تبدیل به یک رسوایی در اذهان عمومی شده است.

منبع: کیهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
0
0
باسلام.1- درود و تحیات بر دلاورمردان سپاه و ارتش و بسیج و سربازان جاوید نام در همۀ عرصه ها 2- شما را به خدا توئیت ظریف ایرانی با الحوثی یمنی را مقایسه بفرمایید!!واقعاً که؟؟!!
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات