صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۲۲۰۰۱

اخبار کوتاه شنبه 30 فروردین

اجتماع اصولگرایان برای همفکری/ روزنامه شهروند نوشت: «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی قرار است روز دوشنبه اول اردیبهشت‌ماه، اجتماعی را با حضور همه ‏منتخبان این شورا در مجلس یازدهم برگزار می‌کند. بر اساس دعوت‌نامه‌ای که شورای ائتلاف اصولگرایان منتشر کرده، قرار ‏است در این اجتماع «زمینه مناسبی برای همکاری و همفکری» در مجلس یازدهم فراهم آید.

4/8 میلیارد دلار گم شده یا نه؟/ دیوان محاسبات نوشت؛ در گزارش تفریغ بودجه که خلاصه آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد، هیچ‌گونه اشاره تصریحی یا تلویحی به گم‌شدن مبلغ 4/8 میلیارد دلار نشده، بلکه به‌روشنی بیان گردیده که هویت دریافت‌کنندگان وجوه ارزی مذکور، اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، معلوم و مشخص بوده و می‌توان حساب ارز‌های دریافتی یا کالا‌های وارداتی را از آنان خواست و پیگیری و تعیین تکلیف نمود. با توجه به هماهنگی و نظارت دو قوه مجریه و مقننه، امکان گم‌شدن حتی یک دلار از ارز‌های پرداختی به واردکنندگان متصور نیست، بلکه تلاش‌ها بر این است که این وجوه در محل قانونی خود تعیین تکلیف شود.

بازگشایی حرم‌های مطهر با پروتکل بهداشتی/ حجت‌الاسلام احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی در یادداشت اینستاگرامی در رابطه با محدودیت‌های ایجاد شده در تشرف به حرم مطهر رضوی به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر را با رعایت ضوابط بهداشتی به‌منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده‌ایم که ان‌شاءالله با فراهم آمدن مقدمات لازم، میزبان زائران حرم‌های مطهر خواهیم بود.

انتخابات داخلی مهم‌ترین آزمون مجلس یازدهم/ عزت‌الله ضرغامی نوشت: بسیاری از عزیزانی که نامزد ریاست مجلس آینده هستند، می‌توانند روسای کمیسیون‌های مهم و تأثیرگذار باشند. تحقق وعده‌ها و شعارها، از کمیسیون‌های تخصصی می‌گذرد. مهم‌ترین آزمون سال اول این مجلس انتخابات داخلی آنان است.

کمک مالی به آسیب دیدگان کرونا با وجوهات شرعی/ پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری‌ اعلام کرد؛ این پایگاه گزینه کمک مالی به آسیب‌دیدگان از کرونا را در وبسایت خود فعال کرد. علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به سایت Leader.ir  و مراجعه به قسمت پرداخت وجوهات شرعی، قسمت کمک به آسیب‌دیدگان به کرونا را انتخاب کنند.

سایه کرونا بر اقتصاد جهان/ گیتا گوپیناس،  اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، می‌گوید: «فعالیت‌های اقتصادی جهان که از پاندمی ویروس کرونا آسیب شدیدی دیده‌اند، حتی تا پایان ۲۰۲۱ به‌طور کامل ریکاوری نخواهند شد و پیش‌بینی می‌کنیم پایین‌تر ازآنچه ما قبل از شیوع ویروس کرونا انتظار داشتیم، باقی بمانند.»

 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات