صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۲۲۰۰۳

وزارت علوم از نخبگان و صاحبان ایده در زمینه کنترل کرونا حمایت می‌کند

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم در ویژه برنامه چالش کرونا که توسط بسیج دانشجویی درحال برگزاری است، با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک بحران فراگیر جهانی است، اظهار کرد: این ویروس تمام کشورها را درگیر خود کرده است که قدرت و اقتدار کشورها به گونه‌ای مشخص می‌شود که هرکدام چگونه از بحران این ویروس نجات می‌یابند و موفق میشوند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان به اینکه جامعه علمی و دانشگاهی در کنترل ویروس کرونا نقش مهمی را ایفا می‌کند، افزود: از لحاظ فنی و توانایی‌های که از حیث علمی نیازمند کشف این ویروس و همچنین تولیداتی که در زمینه کنترل این ویروس باید صورت گیرد، مجموعه‌های دانشگاهی و دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند در این زمینه‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.
وی با تاکید به نیازمندی‌های موردنظر جهت کنترل ویروس کرونا گفت: درجهت کنترل این ویروس ما نیازمند یک عزم جدی مردمی و مشارکت ملی و همگانی به ویژه نخبگان کشور در چالش کرونا هستیم.
غفاری با اذعان به دعوت شرکت کنندگان در چالش کرونا، عنوان کرد: نخبگان و شرکت کنندگان محترم می‌توانند با ثبت نوآوری‌ها و ایده‌های خارق العاده خود در سامانه‌ای که برای چالش کرونا در نظر گرفته شده، کمک ثمر بخشی در نابودی ویروس کرونا انجام دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حمایت این وزارت از چالش کرونا، تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تمام نخبگان و دانشمندان و صاحبان ایده و فکر در زمینه کنترل ویروس کرونا حمایت می‌کند و از ایده‌های برتر نیز تجلیل میکنیم.
وی با بیان به اینکه قدرت جوانان ما در چالش کرونا ظهور خواهد کرد، اظهار کرد: با ایده‌های برتر جوانان این کشور می‌توانیم قدرت جوانان این مرز و بوم را نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه نیز نشان دهیم.
لازم به ذکر است، چالش کرونا یکی از چالش‌های سامانه کندو است که به عنوان بستری مجازی برای حل مسائل و شناخت راهکارها با استفاده از ایده جمع سپاری و هوش جمعی مشغول به فعالیت است.
عموم علاقمندان جهت عضویت در سامانه کندو و مشارکت در چالش کرونا میتوانند به نشانی اینترنتی www.candoportal.com مراجعه کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات