صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۲۰۹۸

یمن تبدیل به باتلاق برای عربستان سعودی شده است

مزدوران سعودی در تلاش بودند پایگاه مهم و راهبردی «الخنجر» و مناطق جنوبی «الیتمه» را به اشغال دربیاورند اما نیروهای مستقر در منطقه پس از درگیری های سنگین موفق شدند حملات را در این محورها به طور کامل دفع کنند.
پس از پیشروی چشمگیر نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی یمن در جنوب غرب استان الجوف و غرب استان مارب، ائتلاف سعودی عملیات گسترده ای را برای جبران شکست های اخیر ترتیب داد.
در روزهای گذشته نیروهای ائتلاف سعودی حداقل ۳۵ حمله را علیه مواضع تحت کنترل رزمندگان یمنی در استان های «الجوف، مارب، البیضاء، تعز و مناطق مرزی مشترک با استان جیزان» با هدف توقف پیشروی ها انجام دادند.
جنگنده های رژیم سعودی نیز حداقل ۲۴۰ مرتبه مواضع نیروهای یمنی و مناطق مسکونی در استان های «صنعاء، عمران، صعده، الحدیده، البیضاء، مارب و الجوف» هدف قرار دادند و خسارت هایی را بر جای گذاشتند؛ شماری از اهالی در جریان حملات هوایی شهید و زخمی شدند.
نیروهای ائتلاف سعودی در استان الجوف نیز حملات گسترده ای را با پشتیبانی هوایی در چند جبهه از جمله شمال غرب و جنوب غرب بخش «خب و الشعف» برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده علیه رزمندگان یمنی انجام دادند.
یمن تبدیل به باتلاق برای عربستان سعودی شده است
اعلام الحربی

مزدوران سعودی در تلاش بودند پایگاه مهم و راهبردی «الخنجر» و مناطق جنوبی «الیتمه» را به اشغال دربیاورند اما نیروهای مستقر در منطقه پس از درگیری های سنگین موفق شدند حملات را در این محورها به طور کامل دفع کنند.
براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از نیروهای ائتلاف سعودی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ در این عملیات تعدادی از خودروهای نظامی و زرهی مزدوران سعودی هدف قرار گرفتند و منهدم شدند.
رزمندگان یمنی پس از دفع حملات، عملیاتی را در جنوب غرب بخش «خب و الشعف» در محور شرقی رشته کوه های «هضبه الدعان» و پایگاه «اللبنات» آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند منطقه «الدحلات» و کوه های «العاقر و دحیضه» را از اشغال خارج کنند و در ادامه به سمت جنوب استان الجوف و مرزهای مشترک شمال استانن مارب پیشروی کنند و خود را به کوه های «العلم السود و العلم ابیض» برسانند.
به گفته منابع میدانی، اگر نیروهای یمنی موفق به تثبیت مواضع در  منطقه «الدحلات» و کوه های «العاقر و دحیضه» شوند و کوه های «العلم السود و  العلم ابیض» را از اشغال خارج کنند باید به سرعت از حومه پایگاه «اللبنات» به سمت پایگاه «الکنایس» در محور جنوبی پیشروی کنند تا توسط نیروهای ائتلاف سعودی قیچی نشوند.
پاکسازی کوه های «العلم السود و العلم ابیض» موفقیت بزرگ برای رزمندگان یمنی به شمار می آید چرا که این مناطق از محور شرقی به پایگاه نظامی الرویک (مهم ترین مقر نیروهای ائتلاف سعودی در شمال شرق استان مارب) و از محور جنوبی به پالایشگاه الصافر، از محور غربی به پایگاه الکنایس و از محور جنوب غرب به شهر مارب متصل می شوند.
یمن تبدیل به باتلاق برای عربستان سعودی شده است
از شمال غرب و غرب استان مارب نیز خبر می رسد، نیروهای ائتلاف سعودی با پشتیبانی هوایی، حملات گسترده ای را علیه مواضع تحت کنترل رزمندگان یمنی در بخش های «مجزر و صرواح» انجام دادند.
براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین و نفس گیر توانستند نیروهای ائتلاف سعودی را عقب برانند و حملات را به طور کامل دفع کنند؛ جنگنده های سعودی حدود ۳۰ مرتبه مواضع نیروهای یمنی را در این بخش های «مجزر و صرواح» هدف قرار دادند.
نیروهای ائتلاف سعودی درصدد بودند مناطق تازه از دست داده را در بخش «مجزر» دوباره به اشغال دربیاورند و خود را به «سه راهی الجوف» برسانند و ارتباط رزمندگان را از شهر «الحزم» در جنوب غرب استان الجوف با شهر صنعاء قطع کنند که ناکام ماندند.
یمن تبدیل به باتلاق برای عربستان سعودی شده است
اعلام الحربی

در بخش «صرواح» نیر مزدوران سعودی تلاش کردند پایگاه مهم و راهبردی «کوفل» را دوباره به اشغال درآورند و به شهر صرواح نزدیک تر شوند و نیروهای یمنی را از شهر مارب دور کنند که به نتیجه ای دست نیافتند.
نیروهای ائتلاف سعودی در محور شمالی و شمال شرقی شهر «صرواح» تلاش می کنند مناطق مهمی از جمله کوه های «هیلان و المخدره» را از کنترل نیروهای یمنی خارج و امنیت مناطق «الکسارات و سه راه هیلان» را تامین کنند و همچنین جاده پایگاه «الجفره» به سمت شهر «مارب» را امن تر کنند.
از شمال استان البیضاء خبر می رسد، نیروهای ائتلاف سعودی عملیاتی را با پشتیبانی هوایی انجام دادند که نیروهای یمنی مستقر در منطقه پس از درگیری های سنگین موفق شدند حملات را در این محور دفع و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.
براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان دفع حملات خسارت های زیادی را به تجهیزات نظامی مزدوران سعودی وارد آوردند و دو خودروی نظامی آنان را در این محور منهدم کردند؛ نیروهای ائتلاف سعودی درصدد هستند نفوذ خود را در شمال استان البیضاء افزایش دهند و نیروهای یمنی را از مناطق مرزی با جنوب استان مارب دور کنند که با شکست روبه رو شدند.
یمن تبدیل به باتلاق برای عربستان سعودی شده است
 نیروهای ائتلاف سعودی در محور جنوبی استان جیزان عربستان و مناطق شمالی استان حجه عملیات گسترده ای را برای اشغال کوه «قنبوره» انجام دادند اما نیروهای یمنی در منطقه ماندند و پس از ۱۱ ساعت درگیری سنگین توانستند حملات را به طور کامل دفع و مانع از پیشروی آنان شدند؛ عملیات نیروهای تحت فرمان رژیم سعودی در این محور با هدف فشار برای متوقف کردن عملیات رزمندگان یمنی در استان های مارب و الجوف صورت گرفت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
کوروش
Denmark
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
0
0
بنظرم خانواده وابسته سعودی در نهایت دودمان نگین خود را بخاطر تجاوز به یمن از دست خواهند داد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات