صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶  ، 
کد خبر : ۳۲۲۲۳۷

بترسیم بهتر است یا بترسانیم

رهبر معظم انقلاب در پایان اولین جلسه قرآنی ماه مبارک رمضان توصیه‌های حکیمانه‌ای را برای مردم و مسئولان بیان فرمودند[...]

یادداشت: رهبر معظم انقلاب در پایان اولین جلسه قرآنی ماه مبارک رمضان توصیه‌های حکیمانه‌ای را برای مردم و مسئولان بیان فرمودند، ایشان در فرازی از سخنان‌شان به نهراسیدن و ایستادگی در مقابل دشمن تأکید کردند و از قول قرآن کریم فرمودند: «آمدند گفتند علیه شما دارند توطئه می‌کنند، بترسید. [مسلمانان را] می‌ترساندند. قرآن می‌فرماید که نه خیر، از آنها نترسید، از من بترسید؛ خدای متعال را عبادت بکنید، اعتماد به خدا بکنید، در مقابل دشمن محکم بایستید و می‌توانید دشمن را به عقب برانید.» اهمیت این جمله حکایت از آن دارد که عزت و ذلت جامعه اسلامی در پرتوی مصونیت و ایستادگی در مقابل دشمنان است.
گزاره‌های تحلیلی: دشمن برای ایجاد ترس در میان مردم کشورمان از ابزارها و روش‌های گوناگونی بهره می‌گیرد: ۱ـ افراد و نیروهای سست‌عنصر در جامعه اسلامی همواره مترجم تهدیدات دشمن بوده‌اند و با ترجیح منافع خود بر منافع ملی و اسلامی همواره در بزرگ کردن دشمن نقش بارزی بر عهده دارند؛ ازاین‌رو است که امام باقر‌(ع) می‌فرمایند: با چهار شخص معاشرت و دوستی نکن: احمق، بخیل، ترسو و دروغ‌گو. در این ‌طیف‌ نیروهایی وجود‌ دارند که ‌سرانجام همراهی با آنان نتیجه‌ای جز شکست به همراه ندارد و در‌ ظاهر خود را خیرخواه ملت معرفی می‌کنند، اما با ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه زندگی آنها را تهدید می‌کنند. ۲‌ـ یکی دیگر از ابزارهای ایجاد رعب و ترس در جامعه اسلامی رسانه‌ها هستند که البته امروز به سبب گستردگی فضای مجازی نقش این رسانه‌ها بیشتر از گذشته است. این رسانه‌ها در سال‌های گذشته بارها مردم کشورمان را از تهدیدات آمریکا علیه کشورمان ترسانده‌اند و با آمدن ناوهای آنها به ‌گونه‌ای تبلیغ کرده‌اند که گویا راهی برای زنده ماندن در ایران نمانده است و در هنگام رفتن‌شان هم سکوت کرده‌اند.
نکته راهبردی: بی‌شک جامعه‌ای امکان حیات و رشد و بالندگی را خواهد داشت که سر پیش دشمن خم نکند و روحیه شجاعت و استقامت در آن جاری باشد. امروز سپاه پاسداران سردمدار شجاعت، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان است و با همین ایده است که سپاه در همه عرصه‌ها فعالانه و شجاعانه وارد می‌شود و با کارهای خود دشمنان را به انفعال وادار می‌کند. اقدام شجاعانه سپاه در پرتاب ماهواره، موجب نمایان شدن بخش دیگری از توانمندی‌های نظامی کشور و هراس بیشتر در دل دشمنان شد و همین است معنی ترهبون به عدو الله و عدوکم. رهبر معظم انقلاب در این زمینه هم می‌فرمایند: «بایست حضور شما، وضعیت شما، حرکت شما جوری باشد که دشمن را دچار رعب کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات