صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۲۲۲۷۱

اخبار کوتاه سه‌شنبه 9 اردیبهشت

رتبه‌های اول تا چهارم هزینه کنندگان نظامی در جهان/ انديشکده بين‌المللي صلح استکهلم با بررسي بودجه نظامي کشورهاي جهان اعلام کرد: آمريکا، چين، هند، روسيه و عربستان در رتبه‌هاي اول تا پنجم قرار دارند. در سال ۲۰۱۹ کشورهاي جهان ۱۹۱۷ ميليارد دلار براي مصارف نظامي هزينه کرده‌اند که در مقايسه با سال ۲۰۱۸، 3/6 درصد رشد نشان مي‌دهد. کرونا نشان داد کشورهايي که صدها ميليارد دلار براي بخش نظامي خود هزينه کرده‌اند، از زيرساخت‌هاي بهداشتي مناسب براي مواجهه با اين ويروس بهره‌مند نيستند.

حضور مجتهد قلابی عراقی در قم/ به استناد برخی منابع مجازی، شخصی که ادعا می‌کرد مجتهد دینی است و در چند مصاحبه خود با شبکه‌‌‌های ماهواره‌ای معاند عراق ازجمله الحدث و العربیه به مرجعیت شیعی عراق و حشد‌الشعبی نیز تاخته بود، با آقای سید کمال حیدری در قم دیدار کرد. به گفته این منابع؛ نزار جبار مطشرالمحلاوی، سرهنگ اطلاعات کل رژیم بعث صدام از شاخه فعالیت‌های خارجی بوده که از سال ۲۰۰۳ به بعد ساکن امان در اردن شده، سپس از سوی اطلاعات رژیم صهیونیستی در اردن به استخدام نیروهای جاسوسی درآمده و طی گذراندن دوره‌‌های فشرده آموزشی در سال ۲۰۱۰ در کسوت یک روحانی شیعه با نام جدید آیت‌الله سید حسن الموسوی به عراق بازمی‌گردد.

"نور" کابوس صهیونیست‌ها/ رئیس آژانس فضایی رژیم صهیونیستی نگرانی خود از ماهواره سپاه را این‌گونه نشان داد: «موفقیت ایران در پرتاب ماهواره «نور» برای امنیت ما خطرناک است. این بدین معناست که ایران قادر به دسترسی به هر نقطه‌ای از کره زمین است. [ما] از پیامدهای پرتاب ماهواره نور و قرار گرفتن آن در مدار زمین نگران هستیم.»

کمک مؤمنانه سپاه به آسیب‌دیدگان از کرونا/ سردار شریف، سخنگوی سپاه اعلام کرد: «اخیراً بعد از فرمایشات رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه، به کسانی که شغلشان را در جریان کرونا از دست‌ داده بودند و مشکل‌ دارند قرارگاهی را تحت عنوان قرارگاه امام حسن(ع) راه‌اندازی کردیم و تاکنون یک‌میلیون و پانصد هزار بسته معیشتی برای 3/5 میلیون خانواده تهیه‌ شده است که مرحله دوم و سوم آن در طول ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد.»

احیای آمریکا سال‌ها طول می‌کشد/ سی ان ان در بررسی وضعیت بیکاران کرونایی در آمریکا گزارش داد: «آمار افرادی که در ۵ هفته گذشته شغل خود را از دست داده‌اند، به رقم باورنکردنی ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. کسانی که هرگز تقاضای کمک نکرده بودند، به بانک‌های غذایی سر می‌زنند. پس از غلبه بر کرونا، جنگ برای احیای آمریکا تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت. این مبارزه نه ماه‌ها بلکه سال‌ها به طول خواهد انجامید.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات