صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۲۳۰۱
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح مطرح کرد:

۵۴ بیمارستان نیروهای مسلح بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در برنامه گفتگوی ویژه خبری با تشریح عملکرد قرارگاه امام رضا (ع) و اقدامات نیروهای مسلح در مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه نیروهای مسلح پیش از تشکیل قرارگاه امام رضا(ع) با هماهنگی با وزارت بهداشت ستادی تشکیل دادند و به نیازهای ستاد ملی کرونای پاسخ داد، اظهار داشت: تا پیش از تشکیل قرارگاه، بخشی از توان نیروهای مسلح در حوزه مقابله با کرونا بکار گرفته شده بود، اما بعد از تشکیل قرارگاه، نیروهای مسلح مانند دوران دفاع مقدس با تمام توان و ظرفیت به موضوع کرونا ورود و در هماهنگی با ستاد ملی کرونا اقدامات خود را پیگیری کردند.

** ۵۴ بیمارستان نیروهای مسلح بیماران کرونایی را پذیرش می‌کند
وی افزود: در مجموع نیروهای مسلح ۵۸ بیمارستان ثابت دارند که از این تعداد ۵۴ بیمارستان پذیرش بیماران کرونایی داشته اند؛ همچنین از ۶ هزار تخت بیمارستانی نیروهای مسلح، ۴۲۰۰ تخت آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را داشتند. علاوه بر این بیمارستان ها ۱۳ بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سیار در سراسر کشور برپا شد.
سردار شکارچی ادامه داد: تعداد ۲۰۲ نقاهتگاه  با ظرفیت ۲۱ هزار و ۷۰۰ تخت در سراسر کشور برپا شد که بخش کمی از این آن ها مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدای تشکیل قرارگاه امام رضا(ع) وعده آماده سازی ۱۰ هزار تخت نقاهتگاهی دادیم اما این ظرفیت را افزایش دادیم و امروز اعلام می کنیم که نیروهای مسلح در صورت ضرورت، ظرفیت افزایش این تخت ها را دارند.

** به کارگیری بیش از ۳۱ هزار کادر پزشکی نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ۳۱هزار ۸۵۰ نفر از کادر پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی در نیروهای مسلح برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به تخصص کادر پزشکی و درمانی نیروهای مسلح، میانگین تعداد بهبود یافتگان در بیمارستان های نیروی‌های مسلح بیشتر از سایر بیمارستان ها است.

وی گفت: همچنین حدود ۶ هزار نفر سرباز پزشک، پیراپزشکی و پرستار بکار گرفته شدند که از این تعداد برخی زودتر از موعد فراخوانده شدند و بخشی دیگر نیز کاملا داوطلبانه با وجود پایان دوره خدمتشان، در بیمارستان های نیروهای مسلح ماندند و به ارائه خدمات به بیماران کرونایی پرداختند.

** شهادت ۴ کادر درمان نیروهای مسلح در مقابله با کرونا
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در خصوص تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در نیروهای مسلح، عنوان کرد: در نیروهای مسلح در حوزه سرباز تلفاتی نداشتیم و تنها ۵۴ نفر از سرباز مبتلا شدند که همه بهبود یافتند. تعداد کمی از بازنشستگان که مجروحیت‌های شیمیایی و مشکلات ریوی داشتند فوت کردند و تعداد محدودی از کادر نیروهای مسلح درگیر بیماری شدند. ۴ نفر از کادر درمان نیروهای مسلح نیز بدلیل ابتلا به کرونا فوت شدند.

** تولید ۱۰ هزار کیت تشخیص کرونا در هفته توسط وزارت دفاع
سردار شکارچی اقدامات آزمایشگاهی را یکی دیگر از کارهای مهم نیروهای مسلح برشمرد و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح در کنار خدمات درمانی، به دنبال تولید تجهیزات، انجام تحقیقات آزمایشگاهی و تامین نیازهای خود و کمک به رفع نیازهای کشور نیز بودند؛ مثلا در وزارت دفاع ظرف کمتر از ۱۰ روز تحقیقات و تولید کیت آزمایشگاهی انجام شد و در حال حاضر هفته ای ۱۰ هزار کیت تولید می‌شود؛ این کیت ها در ابتدا در اختیار بیمارستان‌های نیروهای مسلح قرار گرفت و مازاد تولید نیز در اختیار سایر بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

** ۳۷ هزار کیلومتر مربع توسط نیروهای مسلح رفع آلودگی شد
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اقدامات انجام شده توسط نیروهای مسلح در زمینه رفع آلودگی های محیطی، خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۷ هزار کیلومتر مربع توسط نیروهای مسلح رفع آلودگی و ضدعفونی محیطی انجام شد که کاری بی نظیر است؛ در این زمینه از توانمندی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی(ناجا) و بسیج بهره گرفته شد.

وی درباره ظرفیت تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده در نیروهای مسلح اظهار کرد: ۴ هزار و ۷۲۰ کارگاه و واحد تولیدی محصولات بهداشتی در نیروهای مسلح فعال شدند و روزانه ۵۰ هزار ماسک N95 توسط سپاه تولید میشود و ماسک یونی که برای اولین بار در کشور تحقیق و تولید شد نیز روزانه ۲۰ هزار تولید داریم که توان تولید روزانه صد هزار قطعه از این ماسک در کشور وجود دارد.

سردار شکارچی ادامه داد: همچنین روزانه ۵۰ هزار ماسک سه لایه تولید می‌شود. در مجموع  ظرف دو ماه گذشته قریب به ۴۴ میلیون ماسک و ۲۱ میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده و ۲۰۷ میلیون جفت دستکش، ۲۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی و ۲۲ هزار لباس محافظ در مجموعه نیروهای مسلح تولید شده است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درباره میزان کشفیات انجام شده توسط نیروهای مسلح در موضوع کرونا، اظهار داشت: تا کنون ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه ماسک، ۳۵۳میلیون جفت دستکش، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار  لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۸۲ هزار قطعه ملزومات پزشکی اعم از لباس محافظ توسط سپاه، ناجا و بسیج در سطح کشور کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به آمار تخلفات ثبت شده توسط پلیس فتا در موضوع کرونا در فضای مجازی، گفت: در موضوع کرونا پلیس فتا صددرصد در فضای مجازی فعال است و در این زمینه تاکنون ۳ هزار ۶۰۰ نفر توسط ناجا و بسیج دستگیر شده آمد و ۱۱۳۶ پرونده قضایی نیز تشکیل شده است.

** آسیبی در بحث کرونا به نیروهای مسلح وارد نشد
معاون فرهنگی و تبیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران تمام قد و مجاهدانه وارد موضوع مقابله با کرونا شدند و می‌توان گفت که اصلا آسیب ندیدند، تاکید کرد: ارتشی مثل آمریکا که اصلا به موضوع کرونا ورود نکرده است، هم اکنون با ده ها تلفات در این زمینه مواجه هستند  و با مشکلاتی مواجه شده اند و عملا برخی از کادرهای تخصصی‌شان از رده خارج شده اند، اما جمهوری اسلامی ایران بویژه نیروهای مسلح علاوه بر مراقبت از خود و حفظ آمادگی دفاعی و رزمی، تمام قد در میدان مقابله با ویروس کرونا رفتند و کمترین آسیبی هم نمی‌بینند.

** سوال ما این است؛ آمریکایی‌ها در این منطقه چه کار می‌کنند؟
سردار شکارچی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آخرین مواجهه نیروهای مسلح با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس، عنوان کرد: ما یک انتقاد دائمی به دشمنان مان و در راس آنها آمریکایی‌ها داریم و سوال ما این است که در آبهای خلیج فارس از جان کشورهای منطقه چه میخواهند؟ همه کشورهای منطقه سهمی از این منطقه خلیج فارس دارند و توانمندی تامین ۱۰۰ درصدی امنیت آن را نیز دارند، اما سوال ما این است که آمریکایی ها در این منطقه به دنبال چه هستند و ناو و هواپیما و یگان‌های رزمی آنها در این منطقه چه کار می‌کنند؟

وی افزود: آمریکایی ها نه تنها هیچ پاسخی به این سوال ما ندارند بلکه مزاحمت هم ایجاد میکنند و قوانین بین‌المللی را هم زیر پا میگذارند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه بر اساس قواعد بین‌المللی عبور بی ضرر کشتی‌های مختلف از این منطقه آزاد است، گفت: اما آنها مزاحمت برای ماهی گیران ایجاد می‌کنند، به مسائل زیست محیطی توجه نمی‌کنند و حتی به مراکز نظامی کشورهای این منطقه نزدیک می‌شوند و از آن طرف نیز آقای ترامپ پیام می‌دهد که ارتش شان با نیروهای مزاحم مقابله کند.

** آمریکایی‌ها کوچکترین تعرضی کنند سیلی محکم‌تر از قبل خواهند خورد
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها حتما تجربه کرده اند که اگر کوچکترین اقدام و تعرضی علیه آبهای سرزمین جمهوری اسلامی و منافع مردم ما داشته باشند، سیلی‌ای محکم تر از قبل خواهند خورد؛ چراکه ما در بحث دفاع از کشورمان با کسی شوخی نداریم.

سردار شکارچی در پاسخ به تهدید اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر اینکه در صورت نزدیکی قایق‌های ایران به ناوهای آمریکا در منطقه خلیج فارس، به ناوهای این کشور دستور شلیک داده است، تاکید کرد: آقای ترامپ در چارچوب جنگ روانی و وارد کردن خدشه بر افکار عمومی و کسب امتیاز در انتخابات پیش روی خود و همچنین برای فرار از مسائل داخلی، گاهی اوقات حرفهایی از این دست علیه ما میزنند، اما ما باید افکار عمومی خود بگوییم که آمریکایی‌ها به هر حال در حال پا گذاشتن روی قوانین بین‌المللی و ایجاد مشکل هستند و از آن طرف هم جو سازی می‌کنند که حق با ماست؛ در این شرایط اگر احتمالا دست به خطایی زدند و سیلی ای خوردند، توجیه پذیر باشد که آن سیلی حقشان بوده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات