خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۲۲۳۰۴

اولویت بندی تولید در تحقق جهش تولید

کدام کالا و محصول باید در اولویت تولید قرار بگیرد؟
در پاسخ به این سوال که کدام کالا و محصول باید در اولویت تولید کشور قرار بگیرد؟ باید گفت،  باتوجه به مزیت رقابتی و سنجش مزیت‌های نسبی و مطلق کشور، اولویت بندی ضرورت دارد.  مهمترین اصل در اولویت بندی تولید داخلی، تحقق استقلال اقتصادی است و جلوگیری از وابستگی کشور به خارج، خصوصاً بیگانگان، بیگانگانی که دشمنی خود را در همه‌ی حوزه‌ها، خصوصاً اقتصاد و معیشت، علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی نشان داده و از هیچ فرصتی جهت ضربه زدن به ایران فروگذار نیستند؛ لذا اول باید گلوگاه‌های نفوذ دشمنان و بیگانگان در اقتصاد و تولید شناسایی شده و آن‌ها را مسدود کرد و با تولید داخلی، نیاز کشور در آن زمینه‌ها مرتفع نمود. اگر در کشاورزی، صنعت، بهداشت و درمان و ... وابسته به خارج مرز‌ها باشیم، آنگاه در بزنگاه‌ها باید در انتظار ضربه خوردن از دشمن باشیم.

اولین اولویت تولید کشور، بستن گلوگاه‌ها و راه‌های نفوذ بیگانگان است و آنجا‌هایی که تولید و یا نیاز کشور به خارج از مرز‌ها وابسته است. اولویت بعد در تولید، تامین نیاز کشور و توجه به بازار ۸۰ میلیونی داخلی و بازار بین المللی است. کشور نیاز‌هایی دارد که می‌توان اکثر قریب به اتفاق آن‌ها را در داخل تامین کرد و در بازار بزرگ داخلی عرضه کرد. علاوه بر داخل، توجه به بازار کشور‌های همسایه و بسیاری کشور‌ها که امکان مراودات اقتصادی با آنان را داریم، بسیار قابل اهمیت است و می‌تواند تأمین نیاز این بازار اولویت بعدی تولید باشد. اولویت بعد در تولید داخلی توجه به اقتدار و پیشرفت و امنیت کشور در زمینه‌های گوناگون است.

یک نکته نیز باید مد نظر باشد که تولید داخلی باید در جهت تحقق جامعه اسلامی باشد و اولویت با کالا و خدماتی است که با جامعه اسلامی همخوانی بیشتری داشته باشد و پیوست فرهنگی تولیدات در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی نباید نادیده گرفته شود چرا که برکت، کلید واژه‌ی مهمی‌است که بزرگترین مزیت رقابتی ما با تمدن و تفکر لیبرالیستی و کمونیستی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات