صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۲۲۶۲۲

اخبار کوتاه سه‌شنبه 30 اردیبهشت

در حمله داعش، آمریکا یک دلار هم کمک نکرد/ نخست‌وزیر پیشین عراق با اشاره به بدعهدی‌های امریکا برعلیه ملت عراق، اظهار داشت: «وقتی داعش آمد، آمریکا عراق را رها کرد و حتی یک دلار هم کمک نکرد. آمریکا بدون دریافت مابه‌ازا، هیچ کمکی به عراق نخواهد کرد. باید از فرصت طلایی کاهش مداخلات خارجی در عراق استفاده کنیم. کمک آمریکا به اقتصاد عراق، اشتباه خطرناکی است.»

گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سرخابی‌ها/ براساس گزارش مجلس، کل مصارف باشگاه پرسپولیس طی ۱۰ سال مالی از ۸۷ تا ۹۷ مجموعاً به مبلغ ۲.۵۵۲.۴۰۱ میلیون ریال در صورتحساب‌های مالی درج شده است. کل مصارف باشگاه استقلال طی ۱۰ سال مالی از ۸۷ تا ۹۷ مجموعاً به مبلغ ۲.۳۵۱.۳۳۶ میلیون ریال در صورتحساب‌های مالی درج شده است. بیشترین میزان انحراف از بودجه در پرسپولیس در سال ۹۲ اتفاق افتاده است که برای درآمدها ۸۹ درصد و برای مصارف ۱۴۱ درصد انحراف وجود داشته است. بیشترین میزان انحراف از بودجه در استقلال در سال ۹۱ اتفاق افتاده است که برای درآمدها ۳۶۱ درصد و برای مصارف ۳۹۸ درصد انحراف وجود داشته است.

حرکت نفت‌کش‌های ایرانی به طرف چین/ هم‌زمان با ارسال چند نفت‌کش ایرانی به ونزوئلا، چهار نفت‌کش دیگر ایرانی در حال حرکت به سمت چین هستند و دو نفت‌کش نیز در آب‌های چین و در نزدیکی بندر شانگهای حضور دارند. نکته قابل‌توجه این نفت‌کش‌ها روشن بودن سیستم‌ شناسایی خودکار دریایی (AIS) آن‌هاست. به نظر می‌رسد ایران بعد از ماجرای عین‌الأسد و پرتاب ماهواره نور، از رصد نفت‌کش‌های خود توسط آمریکا نگرانی ندارد.

ایران تسلیم آمریکا نمی‌شود/ «محسن صلح‌دوست» کارشناس شبکه «بی‌بی‌سی فارسی»، با اذعان به اینکه تحریم‌های آمریکا، ایران را از پای در نیاورده است، گفت: «دولت آمریکا برای فریب افکار عمومی خارج و داخل آمریکا سعی می‌کند سیاست‌ خارجی خود را موفق و تحریم‌ها علیه ایران را مؤثر نشان دهد... اما واقعیت این است که سیاست فشار حداکثری آمریکا نتوانسته و در آینده هم نمی‌تواند ایران را وادار به تسلیم کند.»

آمریکا ماکت جنگنده‌های F16 را می‌فروشد!/ نخست‌وزیر پیشین مالزی با اذهان به بدعهدی امریکا در عمل به تعهدات تجاری با این کشور، گفت: «پس از دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی متوجه شدیم که واشنگتن آن را بدون کدهای اساسی و برنامه کامل فروخته و مالزی نمی‌تواند از تمام قابلیت‌های جنگنده‌ از جمله قابلیت هجومی استفاده کند. تنها فایده این جنگنده‌ها استفاده در مانورهای نظامی است؛ آمریکا با تمام کشورهای جهان به جز رژیم اسرائیل با همین سیاست برخورد می‌کند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات