صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۲۲۶۵۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 31 اردیبهشت

نانسی پلوسی: مردم سراسر آمریکا گرسنه هستند/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌.بی.اس گفت: «مردم در سراسر آمریکا گرسنه هستند. گرسنگی صبر نمی‌شناسد. مردم در سراسر آمریکا بیکارند. این موضوع صبر نمی‌شناسد. مردم نمی‌دانند چگونه باید اجاره خانه‌های خود را پرداخت کنند. ما باید به این مشکل بپردازیم.»

مجلس جدید هفتم خرداد آغاز به کار مى‌كند/ دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرد: «از مجموع ۲۹۰ نفر نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، تکلیف ۲۷۹ نفر آن‌ها در مرحله اول انتخابات مشخص شد و به مجلس راه یافتند. در ۲۱ شهریور تکلیف یازده نماینده باقی‌مانده که در مرحله اول رأی نیاوردند و به مرحله دوم راه پیدا کردند، مشخص خواهد شد.

پول بیت‌المال در جیب مجری شبکه ضدانقلاب/ در پرونده سلاطین طلا و خودرو، ارتباط مالی میان متهمان و مجری شبکه معاند من‌وتو مشاهده می‌شود. با تحقیقاتی که از حساب‌های «وحید بهزادی» و «نجوا لاشیدایی» انجام گرفته است، بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان به حساب خانمی واریز شده که گفته می‌شود مجری شبکه ضدانقلاب "من‌و‌تو" و مجری "مرجان تی‌وی" به نام "آیه دریس" بوده که سال ۹۴ از کشور خارج شده است. بر همین اساس، مجری شبکه «من و تو» فردی است که ۱۸ میلیارد از سرمایه بیت‌المال را به غارت برده است.

اظهارات بی‌اساس پمپئو علیه "ماهان"/ وزیر خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای، به اتهام‌زنی علیه شرکت هواپیمایی «ماهان» پرداخت. استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا دراین‌باره مدعی شد: «ما در تحریم شرکت‌هایی که به ارتباط تجاری با ماهان‌ایر ادامه می‌دهند تردید نداریم». واشنگتن در ادامه سیاست فشار حداکثری علیه ایران، شرکت هوایی ماهان را به دلیل ادعای واهی ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحریم کرده است.

حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟/ حق وکالت در مجلس شورای اسلامی از دو طریق پرداخت می‌شود که یکی به‌صورت حقوق ثابت ماهیانه است و طریقه بعدی دریافتی‌هایی است که بر اساس گستردگی حوزه‌های انتخابیه متفاوت بوده و برای هزینه‌های جاری دفاتر نمایندگی در استان‌ها و حقوق کارکنان آن دریافت می‌شود. بر این اساس، هر نماینده مجلس به‌جز حقوق ماهانه، بین ۱۹ تا ۲۲ میلیون تومان بابت پرداخت هزینه‌های جاری دریافت می‌کند.

توئیت شمخانی به تلاش بی‌حاصل امریکا/ علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در حساب توئیتری‌اش نوشت: «تلاش بی‌حاصل آمریکا برای تداوم تحریم تسلیحاتی ایران واکنش قاطع روسیه، چین و سردرگمی متحدان واشنگتن را به دنبال داشته است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات