صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۲۶۶۸

مچ انداری ایران و آمریکا ،این بار در نزدیک مرز آمریکا+گزارش تصویری

پنج کشتی ایرانی حامل سوخت بنزین از بندرعباس به سمت ونزوئلا در حال حرکت هستند و همین موضوع در رسانه‌ها و محافل بین المللی به تصویری از یک زورآزمایی میان ایران و آمریکا تبدیل شده است.
پنج کشتی ایرانی حامل سوخت بنزین از بندرعباس به سمت ونزوئلا در حال حرکت هستند و همین موضوع در رسانه‌ها و محافل بین المللی به تصویری از یک زورآزمایی میان ایران و آمریکا تبدیل شده است. این محموله‌های نفتی در حالی به سوی ونزوئلا حرکت می‌کنند که خط و نشان‌های آمریکا برای دو کشور تاکنون نتوانسته است مانعی برای حرکت در مسیر نفتکش‌ها ایجاد کند. از همین رو در رسانه‌های بین المللی با انتشار گزارش‌هایی از عزم راسخ ایران بدون هراس از تهدید‌های آمریکا پرداخته اند و نقشه مسیر نفتکش‌های ایرانی از ایران به سوی ونزوئلا، حمل محموله‌های نفتی با پرچم ایران بدون توجه به تهدید‌های آمریکا و فشار متحدانش را به هوشمندی و اقتدار ایران را یادآوری کرده‌اند.

مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با تشکل‌های دانشجویی به ابعادی از قدرت ایران در مقابل قدرت‌های جهانی اشاره فرمودندکه «جمهوری اسلامی امروز طرف یک مبارزه وسیع و عظیمی در سطح جهانی است؛ یک مبارزه جدی که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی است، یک طرف جبهه کفر و ظلم و استکبار است.» این نبرد عظیم در همه حوزه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای وجود دارد و قطعاً پیروزی‌های بی‌شماری در این زمینه نصیب جمهوری اسلامی ایران شده است.
نکات تحلیلی: ۱- اگر موقعیت جمهوری اسلامی بر مبنای "نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصت و تهدید" نگریسته شود، ممکن است با دیدن تهدیدات بیرونی و نقاط ضعف درونی، در ابتدای کار این سؤال پیش بیاید که چرا انقلاب اسلامی این هزینه‌ها را برای مقابله با آمریکا می‌پردازد و کشور را در شرایط سخت قرار می‌دهد؛ اما هنگامی‌که نقاط قوت در درون کشور و فرصت‌های بیرونی دیده می‌شود این نتیجه حاصل می‌شود که این مبنای درست در سیاست خارجی و مقابله‌به‌مثل با دشمنان، فرصت‌های بی‌نظیری برای کشور به دست آورده است و قطعاً با توجه به نقاط قوتی که داریم اگر به آن‌ها توجه می‌شد نتایج و دستاورد‌ها بیشتر از این بود. ۲- سوم اردیبهشت امسال سپاه پاسداران یک عملیات موفق علمی و نظامی در رتبه بالای جهانی به انجام رساند که قامت استوار کشور را در میان ملل جهان برافراشته کرد؛ این موفقیت در درون خود، پیروزی بر تحریم‌ها، فریب اطلاعاتی دشمن، زبدگی علمی و استقامت مثال‌زدنی را دارد و نشان‌دهنده یک بعد دیگر از پیروزی ایران بر آمریکا است. ۳- در روز‌های گذشته مخابره شد که ایران ۵ محموله بنزین و گازوئیل را به سمت ونزوئلا انتقال می‌دهد، آمریکا نیز برای ایجاد هراس در مسیر این ناوگان، کشتی‌های جنگی، پهپاد و سیستم هشدار نظامی خود را فعال کرده است، اما آنچه اتفاق خواهد افتاد این رخداد است که در این مسابقه مچ‌اندازی، جمهوری اسلامی، چون با اعتمادبه‌نفس و پرچم برافراشته وارد معرکه شده است، هم پیروز خواهد شد و شیرینی این پیروزی بر کام همه خواهد نشست.
۳. این حرکت پیروزمندانه باعث واکنش مثبت کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است و آن‌ها با فعال کردن هشتگ‌های #نفتکش_ایرانی، #اقتدار_جهانی و #دزدان_دریایی_کارائیب نسبت به این رویداد واکنش نشان دهند. برخی کاربران ورود نفتکش‌های ایرانی با پرچم برافراشته ایران و نیز جی‌پی‌اس روشن را به عنوان اقتدار ایران در جهان یادآوری کردند و با اعلام خبر ورود اولین نفتکش ایرانی به آب‌های ونزوئلا نوشتند: «قبل از موشک‌باران عین‌الاسد نفتکش‌های ایرانی با پرچم کشور‌های بیگانه و خاموش کردن رادار حرکت می‌کردند به برکت خون سردار سلیمانی این تابو شکسته و با پرچم ایرانی و رادار روشن جابه‌جا می‌شوند.». کاربر دیگری نوشت: «تهدیدات آمریکا نسبت به نفتکش‌های ایران می‌تواند عین‌الاسدی دیگر برای ناو‌های آمریکا در روی آب ایجاد کند.» مصطفی میرسلیم منتخب مجلس یازدهم هم در توییتی نوشت: «به اعتبارخون شهیدان و اقتدارموشکی خود، تحریم را می‌شکنیم، باکشتیرانی تحت پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران سینه اطلس را می‌شکافیم و با کنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاری معاملات خود را با هر طرفی که اراده شود، برقرارمی‌کنیم. به دزدان دریایی کارائیب هشدار می‌دهیم که «عین‌الأسد» را نباید فراموش کنید.» برخی از کاربران هم با توجه به احتمال تعدی ناو‌های آمریکایی به سوی نفتکش ایرانی نوشتند: «جدا از عمل خلاف قوانین بین‌المللی آمریکا، لازم است چند تجربه را به غربی‌های وحشی یادآور شویم. عین‌الاسد، توقیف کشتی بریتانیایی، پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی و قایق‌های تندرو سپاه و ناو‌های آمریکایی.» در همین حال برخی از کاربران هم با اشاره به موشک‌باران عین‌الاسد، پرتاب ماهواره نظامی به فضا و حرکت نفتکش‌های ایرانی نوشتند همگی این‌ها مصادیق برتری جمهوری اسلامی ایران در جنگ اراده‌ها در مقابل آمریکاست و نشان می‌دهد که ایران شروع به بازی در قد‌و‌قواره‌های یک ابرقدرت کرده است.
نکته راهبردی: اگر در موارد دیگر نیز آمریکا با ایران اسلامی مچ‌اندازی کند، حتماً مچ آمریکا خواهد خوابید؛ این موضوع را اندیشکده‌های آمریکایی هم بار‌ها اعتراف کرده‌اند؛ مثلاً اندیشکده واشنگتن نوشته است:"ایران با پرتاب موشک قاصد و ماهواره نور قواعد بازی را به نفع خود تغییر داد". این موفقیت‌های ملت ایران باعث شده است که ملت‌های مظلوم جهان به آن ببالند و قطعاً با روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی این موفقیت‌ها بیشتر نیز خواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
0
0
باسلام.گوشه ایی از روز عملیاتی و جهانی قدس علیرغم دو ویروس منحوس صهیونی و کروناییِ آمریکایی به فضل الهی و به برکت خونهای پاک شهیدان، خاصه سردار عزیز دلها نشان داده شد!/این از نتایج سحر است/باش تا صبح دولتش بدمد..إن شاءالله..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات