صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار برگزیده
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۲۲۶۷۳

ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها

راهپیمایی های جهانیِ هر ساله در روز قدس در سرتاسر جهان موجب شده است تا روز قدس به وسیله ای برای تجدید پیمانِ جهانی برای حمایت از مبارزات ضدصهیونیسم تبدیل و به این ترتیب مبارزه با اسراییل غاصب جهانی تر گردد.
پایگاه بصیرت / کامران پورعباس

ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها

جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین مدافع ملت مظلوم و مبارز فلسطین و دشمن سرسخت رژیم صهیونیستی و مهمترین پشتیبان مبارزات ضدصهیونیستی در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. ملت و جوانان ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستند. مقام معظم رهبری در تأیید این عبارت می‌فرمایند:
«گاهى بعضى از جوانهاى ما که مراجعه می‌کنند و جوابى نمى‌شنوند، به من نامه می‌نویسند و التماس می‌کنند که اجازه بدهید ما برویم در صفوف مقدّم با رژیم صهیونیستى بجنگیم. ملّت، عاشق مبارزه‌ى با صهیونیست‌ها است و جمهورى اسلامى [هم این را]نشان داده است.» ۱۳۹۳/۰۹/۰۴

ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها

ضرورت نابودی اسراییل غاصب و صهیونیسم
امام خمینی و امام خامنه‌ای امامین انقلاب اسلامی در خط مقدم این اندیشه مبارزه قرار دارند و بار‌ها بر دفاع از ملت مظلوم فلسطین، حمایت و پشتیبانی از مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، تأکید کرده و شجاعانه و با صراحت بر ضرورت نابودی و محو رژی صهیونیستی تصریح فرموده‌اند. امام خمینی قاطعانه اعلام نموده‌اند: «ما درصدد خشکانیدن ریشه‌‏هاى فاسد صهیونیزم، سرمایه دارى و کمونیزم در جهان هستیم.» (صحیفه امام، ج‏۲۱، ص: ۸۱)
امام خامنه‌ای نیز بار‌ها و بار‌ها بر این موضوع تأکید و سازوکار آن را چنین اعلام نموده‌اند:
«مکرّر در بیانات امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و بیانات مسئولین جمهوری اسلامی، محو دولت اسرائیل مطرح شده است؛ دشمنان این را بد معنا میکنند؛ محو دولت اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست - ما با آن‌ها هیچ کاری نداریم- [منظور]محو آن حکومت است، محو آن رژیم تحمیلی است. «محو اسرائیل» یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمینند -چه مسلمانشان، چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان- خود صاحبان اصلی دولت خودشان را انتخاب بکنند؛ بیگانه‌ها و اراذل و اوباشی مثل نتانیاهو و مانند این‌ها را که واقعاً اراذلند، از بین خودشان ازاله کنند، بیرون کنند، کشور را خودشان اداره کنند؛ محو اسراییل یعنی این، و این اتّفاق خواهد افتاد.» ۱۳۹۸/۰۸/۲۴

ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها

تلاش‌های جمهوری اسلامی در عرصه مبارزه با صهیونیسم
جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مجامع بین المللی شدیداً از ملت فلسطین و مبارزات ضدصهیونیستی‌شان دفاع و حمایت کرده و بار‌ها در سطحی گسترده ماهیت و جنایات رژیم اشغالگر قدس را افشا نموده است. مسئولان کشور در مجامع و کنفرانس‌های حمایت از فلسطین شرکت و بار‌ها نیز در ایران کنفرانس‌هایی در حمایت از فلسطین برگزار کرده‌اند. جمهوری اسلامی تلاش پیگیری برای اخراج رژیم صهیونیستی از سازمان ملل انجام داده است و تمام طرح‌های صلحی را که تا کنون مطرح شده محکوم کرده چرا که نتیجۀ اصلی همه آن‌ها به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس بوده است.

دستاورد‌های ایستادگی‌های جمهوری اسلامی در عرصه مبارزه با صهیونیسم در نتیجۀ ایستادگی‌های جمهوری اسلامی ایران دستاورد‌های عظیمی در عرصه مبارزه با صهیونیسم و رژیم صهیونیستی حاصل گردیده است. برخی از این دستاورد‌ها را ذکر می‌شود.

ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها
جهانی شدنِ مبارزه با رژیم صهیونیستی
جهانی کردنِ مبارزه با رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است. با پیروزی انقلاب، سفارت این رژیم کودک کش تعطیل و سفارت فلسطین به جای آن دایر شد، صدور نفت به رژیم صهیونیستی نیز قطع شد. امام خمینی با رهنمود‌ها و پیام‌های گستردۀ افشاگرانه‌شان علیه اسراییل غاصب، خطاب به جهانیان موجبات جهانی شدنِ مبارزه با این رژیم را فراهم آوردند. علاوه بر این با اعلامِ روز جهانی قدس از جانب بنیان‌گذار انقلاب، حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مبارزه با اسراییل غاصب جنبه جهانی‌تری پیدا کرد. راهپیمایی‌های جهانیِ هر ساله در روز قدس در سرتاسر جهان موجب شده است تا روز قدس به وسیله‌ای برای تجدید پیمانِ جهانی برای حمایت از مبارزات ضدصهیونیسم تبدیل و به این ترتیب مبارزه با اسراییل غاصب جهانی‌تر گردد.
مراسمی که در روز قدس در سرتاسر جهان برگزار می‌شود اذهان جهانیان را بطور مستقیم و عملی با اهداف ضدصهیونیستی درگیر می‌نماید و ضرورت مبارزه با رژیم صهیونیستی را زنده نگه می‌دارد.

ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها
اهمیت روز قدس
تا کنون اظهارنظر‌های زیادی در مورد اهمیت روز قدس منتشر گردیده است.
سید حسن نصرالله معتقدند: «امام خمینی (قدس سره) آخرین جمعۀ رمضان را روز جهانی قدس، اعلام و رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید نمودند تا نگهدار و یادآور مسئلۀ اصلی ما باشد، تا قدس و فلسطین بخشی از دل، عقل، تفکر، فرهنگ، وجدان و حافظه ایرانیان و اولویت و گفتمان جمهوری اسلامی ایران باشد. وقتی امام بر آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تأکید می‌کند، در حال تأکید بر قداست و انسانیت، الهی و اسلامی بودن این مسئله است. اهمیت این اعلام و نیاز مبرم به زنده نگه داشتن این روز توسط امت روز به روز بیشتر مشخص می‌شود.»
طلال ابو ظریفه، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین معتقد است: «روز جهانی قدس یکی از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی ایران است.... این یک روز جهانی برای ابراز همبستگی با بیت‌المقدس و مسجدالاقصی است.» (سایت خبرگزاری صدا و سیما، ۱۴/۰۴/۱۳۹۴)
روزنامه الرأی کویت نیز می‌نویسد: «با اعلام روز جهانی قدس حضرت امام خمینی به طور علنی جانبداری انقلاب اسلامی از فلسطین و قدس را اعلام کرد و جمهوری اسلامی ایران طرف اصلی و راهبردی در معادله مناقشه با قدرتهای متخاصم با اسلام و بخصوص صهیونیست‌ها دشمن نخست امت عربی و اسلامی قرار گرفت.» (خبرگزاری فارس، ۰۳/۰۵/۹۳)

ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها
دستاورد‌های عظیم و بی‌نظیر
سایر دستاورد‌های عظیم و بی‌نظیر مبارزه جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی، حمایت همه‌جانبه از مبارزات ضدصهیونیستی و زنده نگاه داشتن روز قدس عبارت‌اند از:
- پیروزی‌های محور مقاومت در جنگ‌هایش با اسراییل غاصب با حمایت‌های ایران (در جنگ سی و سه روزه اسراییل با حزب الله لبنان و چندین جنگ اخیر اسراییل غاصب با ملت فلسطین، گروه‌های مقاومت موفق شدند با حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران شکست‌های مفتضحانه و تحقیرآمیزی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کنند.)
- شکست و نابودی داعش که پروژه‌ای آمریکایی، صهیونیستی برای انحراف جهان اسلام از مسئله اساسیِ آزادی فلسطین بود.
- پشتوانه پیدا کردنِ مبارزان ضدصهیونیسم
- افزایش تعداد یهودیان ضدصهیونیست در جهان
- تشکیل کمپین تحریم آکادمیک و فرهنگی اسراییل (PACBI) در سال ۲۰۰۴
- آغاز فعالیت پلتفرم اروپایی برای تحریم فرهنگی اسراییل با عنوان اختصاری EPACBI که یک نهاد پر نفوذ در اروپا می‌باشد
- در کنار تحریم فرهنگی، کمپین‌هایی هم در تلاش برای تحریم سیاسی و اقتصادی اسراییل روی کار آمدند.
- لغو کنسرت‌های مهم خوانندگان مطرح جهان، اعتراضات هنرمندان مطرح هالیوود، تحریم برند‌های اسراییلی از جمله دستاورد‌های کمپین‌ها و گروه‌های تشکیل شده است.
- آغاز پروژه BDS با هدف تحریم رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلفی از جمله سیاسی، اقتصادی، دانشگاهی، و هنری با ایجاد مؤسسات غیرانتفاعی فعال در استرالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن، و آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۵ میلادی
- گسترش رشد احساسات ضدصهیونیستی در جهان
- کریستیانو رونالدو مرد سال فوتبال جهان کفش‌های طلای خود را برای حمایت از کودکان فلسطینی فروخت و درآمد آن را صرف ساخت مدرسه و مرکز خیریه در غزه کرد.
- سفیان فغولی ستاره تیم ملی الجزایر به همراه دیگر بازیکنان این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ تمام پاداش ۹ میلیون یورویی فیفا را به مردم غزه اهدا کردند.
- ادین هازارد ستاره بلژیکی تیم فوتبال چلسی در سال‌های گذشته به برگزاری جام ملت‌های اروپا زیر ۲۱ سال در فلسطین اشغالی واکنش نشان داد. او و ۶۲ نفر دیگر در طوماری خواستار تغییر میزبان مسابقات بودند.
- مایکل بنت بازیکن لیگ فوتبال آمریکایی (ان اف ال) آمریکا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین از همراهی بازیکنان لیگ در سفر به فلسطین اشغالی خودداری کرد. کنی استیلز نیز از تصمیم هم تیمی خود حمایت کرد و گفت همراه او خواهد بود.
- محکومیت گستردۀ جنایات اسراییل در سازمان‌های بین‌المللی. از آن هنگام که رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ ادعای دروغین موجودیت کرد تا کنون به طور متوسط هر سال یک یا دو قطعنامه یا بیانیه علیه این رژیم اشغالگر، تروریست و کودک‌کش در شورای امنیت یا مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده است. اخیراً این روند سرعت و شدت یافته است.
- معرفی اسراییل غاصب به عنوان ناقض حقوق بشر و جنایتکار جنگی از سوی سازمان عفو بین‌الملل در اسفندماه ۱۳۹۳.
- سازمان ملل در تیرماه ۱۳۹۴ در تازه‌ترین گزارش خود درباره جنگ تابستان گذشته در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی شده است.
- شورای امنیت سازمان ملل متحد در دی‌ماه ۱۳۹۵ قطعنامه‌ای را به تصویب کرد که خواستار پایان شهرک سازی اسراییل می‌‌شود. آمریکا که معمولا چنین قطعنامه‌هایی را وتو می‌کرد، به این قطعنامه رای ممتنع داد و ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت به آن رأی مثبت دادند.
- شورای حقوق بشر سازمان ملل طرح محاکمه و مجازات جنایتکاران جنگ اخیر غزه در سال ۲۰۱۴ را تصویب کرد.
- در آبان‌ماه ۱۳۹۸ همزمان با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی‌دفاع آن و با وجود مخالفت هیأت‌های آمریکا، کانادا و رژیم صهیونیستی، کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قاطع هشت قطعنامه ضداسراییلی، اقدامات این رژیم را محکوم کرد.
- سازمان ملل در مردادماه ۱۳۹۸ با تصویب دو قطعنامه رژیم صهیونیستی را به نقض حقوق بشر و حقوق زنان محکوم کرد.
- آغاز سلسله راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از سال ۱۳۹۷

ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها
برافراشتن پرچم مبارزه با صهیونیسم در سراسر جهان
به این ترتیب جمهوری اسلامی ایران با اقدامات و مبارزات گسترده ضدصهیونیستی پرچم مبارزه با صهیونیسم را در سراسر جهان برافراشت. به گفته مصطفی طلاس وزیر دفاع سابق سوریه: «امام خمینی رهبری بود که پرچم مبارزه با استعمار و صهیونیسم را در سراسر جهان برافراشت.» (امام خمینی (س) از نگاه نخبگان جهان، ص: ۹۵)

ملت ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها
روز قدس امسال نیز طوفانی و انقلابی خواهد بود
امسال نیز با وجود شرایط خاص جهانی و لغو راهپیمایی‌های سراسری، ملت قهرمان و همیشه در صحنه ایران بار دیگر ثابت خواهند کرد که عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها هستند و ان شاء الله روز قدس را به طرق مختلف گرامی خواهیم داشت.
نخستین گام در این عرصه را رهبر معظم انقلاب اسلامی استوارتر از همه برداشته و در روز قدس سخنرانی و انقلابی و افشاگرانه ضدصهیونیستی خواهند داشت و فرزندان انقلابی ایشان نیز فعالیت‌های گسترده و روشنگرانه‌ای در فضا‌های حقیقی و مجازی انجام داده و در تاریخ مبارزات ملت ایران بر علیه رژیم صهیونیستی ثبت خواهند کرد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغر حبیبیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
1
باسلام و أحسنت از این گزارش جالب/امام(رض) به حقّ فرمودند:"راه قدس از کربلا می گذرد". و خلف صالحش حضرت آقا می فرمایند:"راه پیمایی میلیونی اربعین یک رزمایش بزرگ است".إن شاءالله تکلیف استکبار و سگ نگهبانش در منطقۀ اسلامی با همین رزمایشها مشخص و با اخراجشان نهایی خواهد شد/نصرٌ من الله و فتحٌ قریب و بشِّر المؤمنین..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات