صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۲۲۷۸۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 11 خرداد

مجلس، ناظر و همراه دولت است/ صبح امروز دکتر قالیباف در نخستین نطق خویش در قامت رئیس مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی در صحن علنی، گفت: «این مجلس به‌عنوان نهادی مردمی و انقلابی، حل مسائل ملی و محلی را به‌عنوان وظیفه انقلابی و مطلوب، وجهه همت خود قرار خواهد داد. مجلس یازدهم تلاش می‌کند موانع قانونی دولت را حذف و اصلاح کند. مجلس یازدهم نه بنای تقابل دارد و نه اجازه سهل‌انگاری به دولت را می‌دهد.»

رهبر انقلاب پرچم امام (ره) را نگه‌داشته‌اند/ رئیس‌جمهور روحانی دیروز در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: «امام برای نجات کشور از استبداد و استعمار، انقلاب را به پیروزی رساند؛ در نجات کشور از اشغال و تجاوز، دفاع ملی را به انجام رساند و برای تشکیل نظام اسلامی، همه نهادهای لازم را با رأی و نظر مردم استقرار بخشید. امام خمینی (ره) نهادهای اصلی انقلاب را با رأی مردم در همان سال اول انقلاب تشکیل داد. ۳۱ سال از رحلت امام می‌گذرد و مردم عشق به امام را ادامه دادند و خلف صالح ایشان همان پرچم را نگه‌داشته‌اند.»

هنوز افول امریکا برایشان جا نیفتاده است!/ فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا، درباره اظهارات جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه شاهد پایان نظم تحت رهبری آمریکا در دنیا هستیم، گفت: «اینکه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این مسئله را عنوان می‌کند باید مخاطبین را به این نتیجه برساند که آن نگاه اروپامحور منسوخ شده است. موضع‌گیری بورل بسیاری از صحبت‌هایی که داخل کشور در خصوص افول آمریکا، نگاه به شرق و همچنین وضعیت شکننده اروپا را بیان می‌کرد، بی‌پرده عنوان می‌کند و عده‌ای که در داخل این مصادیق را از ما نپذیرفتند امید است که امروز از زبان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بپذیرند.»

زلزله ایرانی در محافل نظامی غربی/ حسن عابدینی کارشناس ارشد رسانه با اشاره به دستاورد جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساخت زیردریایی بدون سرنشین، توئیت زد: «دستیابی سپاه پاسداران به زیردریایی بدون سرنشین سبب زلزله در محافل نظامی غربی شده به‌گونه‌ای که "امپراتوری دریا" را رو به پایان می‌بینند. ایران با موشک نقطه زن و پهپاد دوربرد پیش‌ازاین ناقوس مرگ عصر بزن دررویی زمینی و هوایی را به صدا درآورده بود.»

تحریم‌های ترامپ در حال شکست است/ «جیسون رضاییان»، فردی که به جرم جاسوسی مدتی در ایران زندانی بود و در جریان مذاکرات برجامی دولت به امریکا تحویل داده شد، در مقاله‌ای که در «واشنگتن‌پست» منتشر شده، نوشت: «تحریم‌های ترامپ در حال شکست است؛ ایران و ونزوئلا این مسئله را اثبات کردند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات