قزوین >>  عمومی >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۲۷۸۳

فراتر از رهبران پیروز

گفته‌ها و صحبت‌های اندیشمندان و متفکران و رهبران سیاسی دنیا در وصف امام پرده از این بعد عاطفی و رابطه عاشقانه او با ملت برمی‌دارد و این مطلب را به اثبات می‌رساند که امام خمینی (ره) بر قلب‌ها حکومت می‌کرد.
پایگاه بصیرت / افتخار شریفی
فراتر از رهبران پیروز
خردادماه یادآور عروج جانسوز و ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، شخصیتی که سالیان سال لازم است تا به عظمت روح و صفات والای او آگاه شویم.
دراین‌بین تحلیل هر مقطع از زندگی امام (ره) به‌نوعی برداشت از زندگی این رادمرد خدایی حکمت‌آموز برای انسان‌هاست. همگان به یاد دارند که هنگام ورود امام به خاک وطن جمله‌ای از زبان ایشان در پاسخ سؤالی بیان شد که خبرنگار در داخل هواپیما پرسیده بود: حال که به کشور خود بازمی‌گردید چه حالتی دارید؟ امام (ره) با تبسم و لبخند پرمعنای خود یک کلمه گفت: "هیچ"
فراتر از رهبران پیروز
همین یک کلمه برداشت‌های متفاوتی را در اذهان تحلیلگران سیاسی به همراه داشت. امام خمینی (ره) کوه عشق و عاطفه بود. احساسات و عواطف در وجود امام وصف‌ناشدنی بود، تنها انسان وارسته و عاشق می‌تواند چنین بسراید:
من به خال لبت‌ای دوست گرفتار شدم.... چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم
و اما... چشم بیمار تو‌ای می‌زده بیمارم کرد... حلقه گیسویت‌ای یار گرفتارم کرد
آنان که دور و نزدیک امام را دیده‌اند به همین صفات تکیه دارند؛ گفته‌ها و صحبت‌های اندیشمندان و متفکران و رهبران سیاسی دنیا در وصف امام پرده از این بعد عاطفی و رابطه عاشقانه او با ملت برمی‌دارد و این مطلب را به اثبات می‌رساند که امام خمینی (ره) بر قلب‌ها حکومت می‌کرد.
شیخ عفیف از روحانیون مبارز لبنان می‌گوید: امام خمینی (ره) شخصیتی بود که بر روح و قلب صد‌ها میلیون مسلمان جهان حکومت می‌کرد. ده‌ها و صد‌ها سخنی که شخصیت‌ها در ترسیم ابعاد وجودی امام بیان داشتند به یک نکته اساسی اشاره دارد که تنها انسان وارسته و آگاه و عاشقی همچون امام می‌تواند این‌چنین قلوب ملت ایران و ملل مسلمان جهان را مجذوب خود کند.
امام آخرین تاریخ‌ساز قرن معاصر بود که سلطه افسانه‌ای غرب را لگدمال کرد و با ایجاد اتحاد انقلابی، عصر تازه‌ای به وجود آورد.
به‌ندرت اتفاق می‌افتد که یک نفر به‌تن‌هایی بتواند مسیر تاریخ را عوض کند؛ این درست همان کاری بود که امام (ره) از عهده آن برآمد و یک زمین‌لرزه سیاسی ایجاد کرد که دنیا را دگرگون ساخت.
امام خمینی (ره) تا ابد زنده است و انفاس قدسیه‌اش در جهان طنین‌انداز خواهد شد. او رهبر بزرگی بود که نه‌تن‌ها ملت ایران، بلکه تمام جهان از ایشان الهام گرفته‌اند. او با عظمت زیست و با عظمت دار فانی را به‌سوی ابدیت در حالی ترک کرد که بارزترین الگو‌های ایمان، زهد و تقوا را در جهان امروز باقی گذاشت.پیش‌بینی و ژرف‌نگری امام در رابطه با به پایان خط رسیدن کمونیسم و مارکسیسم و تحولاتی که به‌وسیله دولت جدید کرملین در صحنه بین‌المللی در حال وقوع بود، بسی قابل‌تأمل است. سخن گهربار امام (ره) در این زمینه که ازاین‌پس کمونیسم را باید در موزه‌های سیاسی جهان جستجو کرد به حقیقت پیوست.
خبر رحلت امام خمینی (ره) رهبر بزرگ اسلام، قلب همه را شکست و کمر‌ها را خم و چشم‌ها را اشک‌بار کرد. او گوهر یگانه‌ای بود که در ظلمت تاریخ معاصر درخشید و در طول حیات مبارزه‌اش کهن‌ترین دژ‌های استعمار را درهم شکست.
امام خمینی (ره) آموزگار بزرگ شهادت بود.
اگرچه عکس تو در قاب تنگ دیده شکست .......... تو را به وسعت آیینه‌ها ادامه دهیم
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات