صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۲۲۷۹۹

اخبار کوتاه دوشنبه 12 خرداد

90 درصد تسهیلات بانک‌ها برای 10 درصد مردم!| سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیت جدیدش نوشت: «ازجمله مسائل مهمی که مجلس قوی باید به آن ورود جدی و با برنامه داشته باشد موضوع بانک‌ها است! ۵۰ درصد مردم حتی یک ریال تسهیلات بانکی دریافت نکردند درحالی‌که ۱۰ درصد از مردم ۹۰ درصد تسهیلات بانکی را دریافت می‌کنند! مگر ما صحبت از عدالت نمی‌کنیم...؟!»

ایران و روسیه در ناآرامی‌های آمریکا دست دارند؟| مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعتراضات مدنی در کشورش را که در نتیجه ناکارآمدی دولت آمریکا و تبعیض نژادی در این کشور است به رقبای جهانی‌اش نسبت داد و گفت: «ممکن است فعالان چینی و روس در ایجاد ناآرامی‌های بیشتر تلاش کنند. به ایران نگاه کنید، این کشور به‌یقین در اینجا مشغول فعالیت است. شما این را می‌دانید.»

وثیقه‌های جدید برای تسهیلات بانکی| رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: «با توجه به ارزنده بودن بخش عمده‌ای از سهم‌های موجود در سبد سهام عدالت، به بانک‌ها توصیه می‌کنم در قبال وثیقه گرفتن سهام آزاد شده، در چارچوب ضوابط خود، معادل درصدی از ارزش آن، به دارندگان سهام که نیاز به منابع مالی دارند ولی قصد فروش سهام خود را ندارند، کارت اعتباری برای خرید بدهند.»

توزیع غذای گرم در مناطق محروم/ رئیس کمیته امداد اعلام کرد: «طبخ و توزیع بیش از ۱۰ میلیون وعده غذایی گرم به ارزش ریالی بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان در ۱۸۱۲ آشپزخانه بزرگ مهدوی و توزیع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته مواد غذایی به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در مناطق محروم و صعب‌العبور انجام شد.»

آخرین جزئیات از شورش در آمریکا| هم‌اکنون ۱۶ ایالت درگیر تظاهرات گسترده مردمی علیه جنایت اخیر نیروهای پلیس هستند. در ۲۵ شهر نیز حکومت‌نظامی اعلام شده و تاکنون دست‌کم ۴ نفر در این اعتراضات با شلیک مستقیم گلوله کشته‌اند. اعتراضات از روز چهارشنبه و پس از انتشار فیلم هولناکِ خفه کردن جوان سیاه‌پوستی توسط پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیسِ ایالت مینه‌سوتا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

روح امام فرسنگ‌ها از حرمش فاصله دارد!| انتقاد تند مسیح مهاجری از مدیریت حرم امام خميني بازتاب رسانه‌ای قابل‌توجهی داشته است. وی در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از ساخت حرم اشرافی برای امام علیرغم زندگی ساده ایشان اظهار داشت که اگر امام می‌توانست مانند روحش که فرسنگ‌ها از آن حرم فاصله دارد، جسم خود را هم برمی‌داشت و از آنجا دور می‌شد!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات