صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۲۲۸۳۲

تنش در پاریس بالا گرفت

شبکه تلویزیونی ب. اف. ام فرانسه (BFMTV) در حساب کاربری خود در توئیتر گزارش داد تظاهرات ضد نژادپرستي و خشونت پليس در پاریس روز سه شنبه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ به وقت محلی ادامه داشت. رافائل ملیوشون خبرنگار این شبکه در گزارش خود گفت: به رغم اینکه پلیس برگزاری تظاهرات را ممنوع کرده بود، اما تنش مقابل دادگاه پاریس بالا گرفت.
معترضان پرچم آمریکا را در یکی از کمربندی‌های پاریس به آتش کشیدند. تظاهرکنندگان همچنین هرگونه تردد در این مسیر را مسدود کردند. معترضان با وسایل مختلفی از جمله سطل‌های زباله موانعی ایجاد و مسیر حرکت خودرو‌ها را در خروجی کمربندی پاریس مسدود کردند.
به رغم حضور محتاطانه پلیس، بسیاری از معترضان به سمت دادگاه پاریس سنگ پرتاب می‌کنند. شمار تقریبی تظاهرکنندگان در پاریس ۱۵ هزار نفر اعلام شده است. پلیس برای پراکنده کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد.
این تجمع موسوم به "عدالت برای آداما" همسو با تظاهرات در آمریکا در اعتراض به نژادپرستی و خشونت‌های پلیس شکل گرفت.
فرانسوی‌ها در اعتراض به خشونت‌های پلیس فرانسه ضد سیاهپوستان در این کشور در بسیاری از شهر‌ها تظاهرات برپا کردند. مرگ «آداما ترائوره» سیاه پوست ۲۴ ساله فرانسوی که ژوئیه سال ۲۰۱۶ در پاسگاه پلیس شهر پرسان Persan فرانسه جان باخت، اعتراضات ضد نژادپرستی را بار دیگر در فرانسه زنده کرده است.
 
همچنين مردم شهر لیون فرانسه در اعتراض به خشونت‌های پلیس تظاهرات گسترده اي برگزار کردند. در حالی که صد‌ها تظاهرکننده فرانسوی در تلاش بودند خود را به بخش قدیم شهر لیون برسانند، پلیس با استفاده از گار اشک آور آن‌ها را متفرق کرد.
این تظاهرات موسوم به "عدالت برای آداما" در اعتراض به خشونت‌های پلیس فرانسه ضد سیاهپوستان در این کشور و همزمان با تظاهرات اعتراض آمیز در اغلب شهر‌های آمریکا برگزار شد.
همچنين گروه موسوم به انونیم سیتوآیان (Anonyme Citoyen) که اخبار سیاسی و جنبش‌های اجتماعی در سراسر جهان را پوشش می‌دهد، در حساب کاربری خود در توئیتر ویدیویی از تظاهرات گسترده مردم در میدان جمهوری شهر لیل "Lille" در اعتراض به خشونت‌های پلیس فرانسه منتشر کرد.
 
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات