صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۲۶

تکرار روز قدس مقابل کاخ سفید؟!

در کوران حوادث سیاسی جهان در دهه‌های گذشته، با موضوعاتی مواجهه می‌شویم [...]

یادداشت: در کوران حوادث سیاسی جهان در دهه‌های گذشته، با موضوعاتی مواجهه می‌شویم که صدق گفتار انقلاب اسلامی به‌وضوح برای همگان مشخص می‌شود. دو نمونه روشن از این وقایع تاریخی را در ادامه مرور می‌کنیم.

گزاره‌های تحلیلی: 1- در جهان دوقطبی، کدام اندیشمند سیاسی پیش‌بینی می‌کرد که ابرقدرتی مثل شوروی مضمحل شود؟ اما امام خمینی(ره) در نامه‌ای نه در خفا، بلکه در مقابل دیدگان جهانی خبر از شکسته شدن استخوان‌های نظام کمونیستی شوروی دادند؛ مرحوم حسین شیخ‌الاسلام در مورد نامه می‌گوید: «وقتی نامه حضرت امام به گورباچف به وزارت امور خارجه رسید آقای ولایتی گفتند؛ حضرت امام چنین نامه‌ای را نوشته و گفته‌اند این را به شوروی‌ها بدهید. همه نشستیم و شور کردیم که این خیلی نامه تندی است و به روس‌ها برمی‌خورد و این‌ها برای خودشان ابرقدرتی هستند. گفتیم خدمت حضرت امام عرض کنیم که اگر اجازه بدهید یک‌ کمی صبر کنیم و بعد از مدتی این نامه را بدهیم و الآن زود است. امام فرموده بودند؛ نخیر! دیر هم شده. زود بفرستید برود. ما مثلاً فحول وزارت امور خارجه بودیم که به نتیجه رسیدیم نباید نامه را بدهیم، ولی حضرت امام فرمودند دیر شده و ما بعداً دیدیم که همین‌طور است.»2- امیر عبداللهیان دیپلمات ایرانی در مورد شرایط سقوط سوریه و مقاومت ایران نیز می‌گوید: «زمانی که هیلاری کلینتون و سعودالفیصل می‌گفتند معارضه سوریه باید مسلح شود و هزینه کردند تا این اتفاق صورت گیرد، جمهوری اسلامی ایران از حل سیاسی صحبت کرد و پس از 6 سال مقاومت، اراده ایران در شکست تروریست‌ها به بار نشست، مواضع انقلابی حضرت آقا؛ "سیاستمدار انقلابی بودن" در روحیه ایشان به‌خوبی به چشم می‌خورد، روزی محمد حسنین هیکل، خبرنگار و روزنامه‌نگار برجسته مصری به من ‌گفت که شما باید قدر رهبر انقلاب را بدانید چراکه ما چنین رهبری را در هیچ جای دنیا و در جهان معاصر نداریم.»

نکته راهبردی: اتفاق‌های اخیر در جامعه آمریکا نیز اکنون صدق گفتار و رفتار انقلاب اسلامی است، ما اولین کشوری بودیم که لانه شیطانی آمریکا را تسخیر کردیم و اولین کشوری بودیم که بانگ زدیم در حق سیاه‌پوستان و زنان آمریکایی ظلم می‌شود و به خاطر همین حضرت امام دستور دادند که پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا 13 گروگان زن و سیاه‌پوست آمریکایی آزاد شوند، اکنون سردمداران آمریکایی شاهدند که علاوه بر به آتش کشیده شدن پرچم این شیطان بزرگ در روز قدس، در مقابل کاخ سفید و به دست مظلومین آمریکایی نیز به آتش کشیده می‌شود تا نویدی باشد بر نابودی زودهنگام این رژیم.                 

(نویسنده: فرهاد مهدوی)

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات