صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۶۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 21 خرداد

دستیابی ایران به دانش طراحی قطعات بوئینگ و ایرباس/ معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: «با توجه به فشارهای سنگین آمریکا درباره محدود کردن ارائه اطلاعات فنی و عملیاتی، شرکت‌های بوئینگ و ایرباس قطعات یدکی هواپیماهای ایرانی را تعمیر نمی‌کنند. این در حالی است که به توان طراحی این قطعات دست پیدا کرده‌ایم و می‌توانیم این قطعات را به‌خوبی بسازیم که البته با شناسنامه و حساب‌شده است.»

چرا آمریکایی‌ها این همه تفنگ می‌خرند؟/ کوردن داف افسر سابق اطلاعاتی آمریکا می‌گوید: «مردم ما با هم مشکلی ندارند، آن‌ها از دولتشان متنفر هستند ولی نمی‌توانند این نفرت را نشان دهند، به همین خاطر مدام اسلحه می‌خرند؛ تفنگ‌هایی که حالا مثل اسباب‌بازی شده‌اند. مثلاً من خودم 25 تا از آن‌ها دارم!»

قابل توجه غرب پرستان محترم!/ ارتش پاکستان بعد از 70 سال تعامل این کشور با صندوق بین المللی پول (IMF) و 23 سال تعامل با گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، این دو نهاد را در لیست «دشمنان خارجی» خود قرار داد! و از آن‌ها تحت عنوان «تهدیدات مستقیم علیه امنیت ملی» خود یاد کرد!

نماد برده‌داری پس از ۱۷۶ سال در آمریکا برچیده شد/ مقامات شهر فردریکزبرگ در ایالت ویرجینیای آمریکا روز جمعه به دنبال موج اعتراض‌های اخیر در ایالات‌متحده یکی از نمادهای دوران برده‌داری در این شهر را برچیدند. از قطعه‌سنگی که از ۱۷۶ سال پیش تاکنون در شهر فردریکزبرگ قرار داشت در دوران برده‌داری برای خریدوفروش برده‌ها استفاده می‌شد. برده‌ها پیش از جنگ داخلی آمریکا باید بر روی این قطعه‌سنگ می‌ایستادند تا فردی که بیشترین قیمت را برای آن‌ها پیشنهاد می‌کرد، صاحب آینده آن‌ها شود.

آمریکا هیچ حقی ندارد!/ «وانگ یی» وزیر خارجه چین در نامه‌ای به اعضای شورای امنیت تصریح کرد: «ایالات متحده بعد از کنار کشیدن، دیگر عضوی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیست و هیچ حقی برای درخواست از شورای امنیت جهت فعالسازی [مکانیسم] بازگشت [تحریم‌ها] ندارد».

نتایج دعوا و ضرب و شتم تهرانی‌ها در یک نظرسنجی/ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در یک نظرسنجی از شهروندان تهرانی سؤال کرده است «در بین همسایگان یا خویشاوندان شما تا چه حد دعواهای خشونت‌آمیز همراه با ضرب و شتم بین والدین با فرزندان صورت می‌گیرد؟ نتایج این نظرسنجی جالب توجه بوده است: «85.6 درصد از شهروندان به مقدار «کم و اصلاً»، 7 درصد «تا حدودی» و 3.3 درصد به مقدار «زیاد» اعلام کردند که دعوا و ضرب و شتم بین والدین و فرزندان در میان همسایگان و خویشاوندان صورت می‌گیرد. 4.1 درصد نیز به این سؤال پاسخ نداده‌اند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات