صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۲۲۹۸۴

آیا سپاه میخواهد وارد خودرو سازی شود؟ سپاه چگونه به ساخت خودرو می پردازد؟ +فیلم

در حوزه معدن تجهیزاتی داریم که در بخش اکتشاف کمک خواهد کرد ضمن این که در حوزه توانمندی‌های فضایی و عکس‌های ماهواره‌ای می‌توانیم به بخش معدن کمک کنیم به طور نمونه یکی از سازمان‌ها برای نقشه برداری محدوده‌ای معدنی، ۶ تا ۷ ماه زمان پیش بینی کرده بود که ما با استفاده از امکانات پروازی ۵ تا ۶ روز انجام دادیم.
آبان ماه ۹۷ بود که خودروی طوفان یک خودروی ۴ در ۴ با قابلیت مقاومت در برابر انفجار مین و تله‌های انفجاری با قدرت چندین کیلوگرم TNT و سطح حفاظت در برابر گلوله‌های مختلفِ هسته فولادی توسط وزارت دفاع رونمایی شد و همان موقع پویش های مختلفی برای ورود نیروهای مسلح به عرصه خودرو سازی در شبکه های اجتماعی مطرح شد.
آیا سپاه میخواهد وارد خودرو سازی شود؟ سپاه چگونه به ساخت خودرو می پردازد؟ +فیلم

چندی پیش نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که به طور رسمی قصد ورود به عرصه خودروسازی کشور را داشته و می‌خواهد تجربیات متخصصان حوزه هوا و فضا را در اختیار خودروسازان کشور قرار دهد.

کاربران فضای مجازی با داغ کردن هشتگ «سپاه» از این اقدام حمایت کرده و آن را به فال نیک گرفتند؛ آن‌ها این خبر خوش را باعث بروز تغییرات اساسی در عرصه خودروسازی کشور دانسته و آرزو کردند در آینده بتوانند خودرو‌های با کیفیت را با قیمت کم خریداری کنند.

منطقی: ایران خودرو را به "سپاه" بدهید

 در حالی که سازمان خصوصی سازی وعده واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا را تا آخر امسال داده است، بحث بر سر نحوه واگذاری و خریدار این دو کارخانه خودرو سازی بالا گرفته است.

منوچهر منطقی مدیر عامل پیشین ایران خودرو در حالی که واگذاری شرکتهای خودرو سازی را به قطعه سازان اشتباه دانست اظهار داشت : سهام خودروسازان باید به‌گروهی برسد که توانایی مالی و مدیریتی لازم را برای اداره این صنعت داشته باشد.

به نوشته دنیای اقتصاد وی با بیان اینکه بنیاد تعاون سپاه امکانات لازم را در این زمینه دارد، تاکید کرد: در صورت واگذاری سهام خودروسازان به این بنیاد و البته در قالب تشکیل کنسرسیومی ‌شبه‌دولتی، می‌توان به آینده این صنعت امیدوار بود.

منوچهر منطقی درحالی از واگذاری شرکتهای بزرگ خودرو سازی به شبه دولتی ها حمایت می کند که تازگی به سمت مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح منصوب شده است

در حوزه خودرو تجربیات خود را در بخش تحقیقات منتقل خواهیم کرد

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در نشست با سرپرست و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل صنایع خودروسازی کشور با بیان اینکه دشمنان ما با برنامه، صنعت خودروسازی کشور را تحریم کردند و ما تبعات آن را در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با دپوی خودروهای ناقص در پارکینگ‌ها مشاهده کردیم، اظهار داشت: اما حرکت خوبی که در وزارت صمت و صنایع خودروسازی برای قطع وابستگی صورت گرفت موجب شد امروز این مشکل را نداریم اگرچه هنوز در بحث کیفی و خلق ایده و تبدیل آن به محصول در صنعت خودروسازی مشکلاتی داریم.

سردار حاجی زاده با بیان این که هم افزایی و استفاده از داشته‌های یکدیگر موجب خدمت به تولید کشور می‌شود، گفت: در حوزه معدن تجهیزاتی داریم که در بخش اکتشاف کمک خواهد کرد ضمن این که در حوزه توانمندی‌های فضایی و عکس‌های ماهواره‌ای می‌توانیم به بخش معدن کمک کنیم به طور نمونه یکی از سازمان‌ها برای نقشه برداری محدوده‌ای معدنی، ۶ تا ۷ ماه زمان پیش بینی کرده بود که ما با استفاده از امکانات پروازی ۵ تا ۶ روز انجام دادیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در حوزه خودرو اقداماتی انجام شده که رو به جلو بوده و اخیرا تصمیم گیری شد کمیته‌هایی مشترک تشکیل شود از این رو در حوزه خودرو تجربیات خود را در بخش تحقیقات منتقل خواهیم کرد ضمن این که در بحث افزایش کیفی، ارزان سازی، کاهش مصرف سوخت و بومی سازی قطعات باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: در حوزه الکتریک و الکترونیک مجموعه ما توانمند است و می‌تواند تجربیات خود را در رفع کاستی‌های موجود ارائه کند البته شاید در بعضی از موارد نیاز به ورود فیزیکی ما نباشد و فقط تجربیات و اطلاعات خود را منتقل کنیم.

سردار حاجی زاده گفت: اگر قطعه ساز، ​انحصاری شود این شروع فساد و اذیت کردن قطعه ساز خواهد بود ما در تجربه‌های دفاعی خود هیچ وقت کاری نکردیم که تامین کننده و سازنده انحصاری شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۷
محمد
Netherlands
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
2
14
ان شاء الله به حق حضرت زهرا
رینب
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
2
11
تا دولت بیستر از این فلجمون نکرده ی کاری بکنید بخدا جوونیم دلمون ماشین میخواد این حروم خورا رو از رده خارج کنید فقط زود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
3
درود به شرفتان اگر دست پدر سوته هائی را که به نام خودرو سازی ملت را غارت کرده و میکنند از این بازار کوتاه کنید جایگاه ویژه در قلوب ملت پیدا مکنید
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات