صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۲۳۰۶۱

اخبار کوتاه سه‌شنبه 27 خرداد

قطعنامه ۳ کشور اروپایی علیه ایران/ بلومبرگ مدعی شده، سه کشور اروپایی طرف برجام با تنظیم قطعنامه‌ای از ایران خواسته‌اند کاملاً با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند. این قطعنامه یک‌صفحه‌ای نخستین تذکر به ایران از سال ۲۰۱۲ است که به تصویب شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است. همچنین «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس، در نشست مجازی شورای حکام اظهار کرد: «ایران برای چهار ماه است به ما اجازه دسترسی به دو مکان را نداده است. ایران تقریباً برای یک سال در مباحثات محتوایی برای شفاف‌سازی درباره سؤالات درباره مواد هسته‌ای اعلام‌نشده و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده، همکاری نکرده است.» این نوع موضع‌گیری‌های تند از سوی شورای حکام و کشورهای اروپایی در راستای افزایش فشارها بر ایران و متحدان بین‌المللی آن صورت می‌گیرد تا زمینه لازم برای تصویب قطعنامه آمریکایی در ماه‌های آتی در خصوص تداوم تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان فراهم شود.

در آمریکا "روز حساب" فرارسیده است!/ «درن واکر» فعال اجتماعی و مدیر مؤسسه عدالت‌خواهی "فورد" با تأکید بر اینکه نژادپرستی در آمریکا سیستماتیک و سازمان‌یافته است، گفت: «قتل جورج فلوید یک اتفاق نبود، بلکه ادامه یک لیست طولانی از کشته‌شدگان در سالیان متمادی بود.» شهردار شهر «سن‌آنتونیو» آمریکا نیز با اسفبار خواندن وضعیت اقتصادی آمریکا، آن را نه‌تنها محصول کرونا بلکه یک واقعیت پوشیده شده در امریکا توصیف کرده و گفته است: «ویروس کرونا به‌خوبی آشکار کرد که اقتصاد ما یک «سراب» بوده است!» همچنین نتایج نظرسنجی مشترک شبکه پی‌بی‌اس، ان‌پی‌آر و "کالج ماریست" نشان می‌دهد، به اعتقاد 62 درصد آمریکایی‌ها، اعتراض‌ها مشروع است. شمار سیاه‌پوستان آمریکایی که تظاهرات را مشروع می‌دانند به ۷۷ درصد می‌رسد و تعداد سفیدپوستان، ۵۸ درصد است.

مملكتم شرف داره به همه جای دنيا/ بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار ویدئویی از یک تحلیلگر آمریکایی که گوشه‌ای از واقعیت‌های امروز امریکا را بیان می‌کند، نوشت: «آمريكایی كه رويايش رو داشتيم اينه. گاهی از اينكه این‌همه غر می‌زنم و همه‌چیز رو سياه می‌بینم، با توجه به اينكه بيشتر كشورهای دنيا رو ديدم خجالت می‌کشم. مملکت من با تمام معایبش شرف داره به همه جای دنیا»

فشار دولت به صداوسیما برای سانسور حداکثری/ علی معزی معاون دفتر رئیس‌جمهور در نامه‌ای به علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما، خواستار سانسور حداکثری جلسات هیئت دولت شد. در بخشی از این نامه با اشاره به پخش زنده جلسه اخیر ستاد ملی کرونا، آمده است: «در این پخش زنده مطالب وزیر بهداشت، معاون ایشان و برخی مباحث درون جلسه‌ای اعضا با صدا و تصویر و مکتوب، پخش و موجب اعتراض شد. هرچند ممکن است از نظر مدیر یک بخش خبری این مطالب محرمانه تلقی نشود و بعداً به صورت‌های مختلف منتشر گردد، اما به لحاظ دستورالعمل‌های موجود، یک تخلف آشکار است‌!»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات