صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۳۱۰۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 1 تیر

بهره‌گیری رسانه‌های معاند از سخنان مسئولین/ اعلام آمارهای مسئولین از اوضاع کشور باعث بهره‌گیری رسانه‌های معاند برای ایجاد چهره‌ای مخدوش از جمهوری اسلامی می‌شود. اعلام رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران مبنی بر ثبت بیش از 85 هزار مورد همسر آزاری در سال 98، در رسانه‌های معاند برجسته شده است. وی همچنین ضمن بیان رشد آمارهای مربوط به مرگ‌ومیر ناشی از مصرف الکل تقلبی و خودکشی، از افزایش ۱۲/۵ درصدی کودک‌آزاری در ایران سخن گفته است.

با چه مبنایی «وضعیت سفید» اعلام می‌کنید؟!/ بیش از ٣٠٠ نفر از پزشکان و اعضای کادر درمان استان هرمزگان در نامه‌ای سرگشاده به استاندار، اعلام وضعیت سفید برای هرمزگان توسط رئیس‌جمهور را سرآغازی بر روزگار سیاه این استان عنوان کرده و نسبت به عدم اجرای قرنطینه استانی و افزایش تلفات جانی در هرمزگان انتقاد کردند.

نیاز حیاتی امروز کشور خروج از NPT است/ حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: «نیاز کنونی و حیاتی امروز کشور خروج از NPT است. اقدامی که اگرچه خیلی دیر شده، ولی ازآنجاکه برجام فاجعه و خسارت محض است، جلوی این ضرر بزرگ از هر جا که گرفته شود به نفع کشور است.» او همچنین نوشت: «بازی «برد - برد» این است نه آنچه دولت محترم شعارش را می‌داد و خروج ما از NPT بازی دو سر برد آمریکا و اروپا را به دو سر باخت تبدیل خواهد کرد.»

همچون سردار سلیمانی در کنار فلسطین می‌مانیم/ فرمانده نیروی قدس سپاه با صدور پیامی به مراسم بزرگداشت دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین، نوشت: «اطمینان می‌دهیم که همچون سردار بزرگوار شهید سلیمانی در کنار شما (مقاومت فلسطین) و همه نیروهای مجاهد باقی‌مانده و همواره در مسیر تقویت محور مقاومت گام برداریم.»

آخرین جزئیات پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی/ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد: «در پرونده هواپیمای اوکراینی ۶ نفر بازداشت شدند که سه نفرشان با قید وثیقه آزاد شده و سه نفر در بازداشت هستند. اگر به نتیجه‌ای مبنی بر مقصر بودن افراد دیگر برسیم برای آن‌ها هم پیگرد قضایی صادر خواهد شد‌. از همان روزهای اول که حادثه هواپیمای اوکراینی رخ داد گروه‌های کارشناسی را تعیین کردیم و تقریباً پاسخ‌های کارشناسانه آن‌ها به دست ما رسیده و منتظر دریافت یکی دو نظر باقی‌مانده هستیم تا با جمع‌بندی مطالب جزئیات را به اطلاع مردم برسانیم.»

احکام بورس (سؤال 2)/ آیا به سرمایه‌ای که در بورس یا در محل دیگر سرمایه‌گذاری شده است، در سررسید سال خمسی، خمس تعلق می‌گیرد و باید خمس آن پرداخت شود؟ پاسخ‌: مبلغ سرمایه‌گذاری شده اگر از درآمد کسب باشد، مشمول خمس است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات