البرز >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۳۱۱۵

او یک سیاستمدار بود!

شنیده شده فرزند عبدالله با نفی خدایان ما خدای دیگری را تبلیغ می‌کند... و این‌گونه بود که قصه استکبارستیزی اسلام، طواغیت حجاز را برآشفت.
پایگاه بصیرت / محمد حمیدی/
کمی تأمل در شعار رسول ختمی مرتبت، یعنی "قولوا لا اله الا الله تفلحوا" برای فهم این مهم کافی بود که ستیز حضرت با مشرکان و خدایانشان قطعیو لایتغیر است. انقلاب نبوی برمبنای نفی طاغوت و ستیز با استکبار و صد البته به پشتوانه منطقی متین و به دستان پر اراده حضرت و یاران مستضعفش به پیروزی رسید. کوتاه سخن اینکه نوبت سیدالاحرار حسین بن علی شد. وقتی از دو لب مبارکشان شنیده شد که فرمودند "مثلی لایبایع مثله" یعنی همچو منی با کسی، چون یزید بیعت نمیکند بر همگان هویدا گشت که بذل جان در ستیز با ظالم، برای هدایت و نجات ملت، جوهره استکبارستیزی است.
و، اما رحمت و رضوان الهی بر استکبارستیزمعاصر، خمینی کبیر...
سلام بر امامی که به گفته فیلسوف برجسته اسپانیایی پروفسور کیلبس، با آمدنش " دین زنده شد و کلیسا جان تازه گرفت"
سلام بر امامی که به تحلیل واشنگتن دی سی "هیچ صدایی در قرن بیستم مثل صدای او جهان را به لرزه درنیاورد"
سلام بر امامی که فایننشال تایمز در وصفش می‌نویسد "آیت‌الله روح‌الله خمینی ۷۹ ساله را نمی‌شود با زیر فشار گذاشتن تضعیف کرد و نمی‌شود او را به تغییر و تبدیل وظیفه‌ای که به نظر او از جانب خداوند به وی محول شده است وادار کرد"
سلام بر امامی که "هیگ"وزیر خارجه اسبق امریکا در برابرش به‌زانو درآمده و در مجلس سنا می‌گوید " چه باید کرد؟ با چه وسیله و امکانی جلوی حرکت بنیادگرایی اسلام را باید گرفت! این پیرمرد جماران ما را دیوانه کرده است"
سلام بر امامی که به نوشته روزنامه تایمز لندن "به مردم نشان داد که حتی می‌توان در برابر قدرت‌هایی مثل امریکا ایستاد و نهراسید"
سلام بر امامی که از دو لب مبارکشان شنیده شد که "با توسل به دامن امریکا، ضعف و ناتوانی خود را برملا مسازید و از گرگ‌های درنده برای شبانی و حفظ منافع خود استمداد نطلبید "
در این روز‌ها که حتی غرب‌گرایان وطنی هم پس از تجربه تلخ برجام به اکراه لب به مذمت سیاست غرب گشوده‌اند مظلومیت آرمان امام بیش‌ازپیش جلوه کرده و ضرورت بازخوانی اندیشه‌های آن حکیم فرزانه فزون‌تر از قبل احساس می‌شود.
ای‌کاش می‌شد روزانه آیه نفی سبیل را برای آشنایان تفسیر کرد. ای‌کاش می‌شد یک‌بار برای همیشه به غرب‌گرایان فهماند که بین اسلام و کفر مذاکره یا به تعبیر بهتر معامله برد- برد از محالات است. روان‌تر بگویم ای‌کاش می‌شد فریاد زد که امام ما هنوز زنده است، چون آرمان‌های بلند او زنده‌اند.
آری؛ به قول هوبر اندیشمند و روزنامه نگار سوئیسی " بدانید آن پیرمرد سالخورده که رهبر شما بود هرگز نمرده است، بلکه هنوز زنده است و فعال، چراکه همه این تحولات به دست ایشان ایجاد شده است"
باور کنیم امام هم یک سیاستمدار بود؛ اما یک سیاستمدار انقلابی که مبانی رفتار سیاسی خود را از قرآن و سنت اخذ کرده و از عمق وجود بدان ایمان داشت. به‌راستی آیا زمان آن نرسیده است که برگردیم به آرمان امام؟
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات