صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۳۱۳۱

اخبار کوتاه دوشنبه 2 تیر

ابزار سیاسی آمریکا برای حمله به حریف!/ نشریه چینی گلوبال تایمز نوشت: «آمریکا مدت‌هاست که خود را به‌عنوان قدرت برتر می‌بیند و گویی فقط کسانی که مطابق معیارهای آمریکا هستند و به منافع این کشور خدمت می‌کنند، درست‌کارند. حتی آزادی بیانی که آمریکا نسبت به آن خودستایی می‌کند، محدودیت‌های خود را در این کشور دارد. آمریکا برای حمله به دشمنان راهبردی خود ازجمله چین، روسیه و ایران از موضوع حقوق بشر استفاده می‌کند. آنچه آمریکا به آن افتخار می‌کند دقیقاً همان چیزی است که فاقد آن است.»

ذهنیت شهروندان عربی/ گزارش «شاخص افکار عمومی جهان عرب» که در سال 2018 توسط «مرکز عربی تحقیقات و مطالعات سیاستی» منتشر شده است، حاصل اجرای نظرسنجی در 11 کشور عربی (عربستان سعودی، اردن، کویت، عراق، فلسطین، مغرب، لبنان، سودان، مصر، تونس و موریتانی) با بیش از 18830 نمونه به‌صورت مصاحبه حضوری و چهره به چهره از تاریخ آذر 1396 تا فروردین 1397 است. 90 درصد از پاسخگویان در این نظرسنجی، رژیم صهیونیستی را تهدیدی علیه امنیت و ثبات منطقه می‌دانند. امریکا (84 درصد)، ایران (66 درصد)، روسیه (57 درصد)، فرانسه (45 درصد)، ترکیه (34 درصد) و چین (28 درصد) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

افزایش تاب‌آوری با توسعه بنگاه‌های کوچک/ نتایج مطالعات نشان می‌دهد؛ بنگاه‌های کوچک با توجه به وابستگی بیشتر به منابع داخلی، برای تأمین سرمایه در گردش و همچنین لزوم پرداخت هزینه‌های جاری با تواتر کوتاه‌مدت، در معرض آسیب‌های شدیدتر در کوتاه‌مدت هستند. با این وصف، آمارها نشان می‌دهند که از مجموع 23.8 میلیون نفر افراد شاغل کل کشور در سال 97، 15.4 میلیون نفر در بنگاه‌های بسیار کوچک (1 تا 4 نفر) شاغل هستند و درمجموع، حدود 65 درصد اشتغال کشور را همین بنگاه‌های بسیار کوچک تشکیل می‌دهند؛ بنابراین به نظر می‌رسد یکی از اقداماتی که برای افزایش تاب‌آوری اقتصاد ایران باید انجام شود، توجه به رشد این بنگاه‌ها یا گردآوری آن‌ها در قالب زنجیره‌های بزرگ تولیدی است.

امنیت یهودیان بسیار عالی است!/ «یهودا گرامی» خاخام ارشد ایران در گفتگو با پایگاه خبری «المانیتور» درباره جامعه یهودیان ایران اظهار داشت: «امنیت یهودیانی که در ایران زندگی می‌کنند بسیار عالی است و برخلاف اروپا نیازی به حضور نیروهای امنیتی برای حفاظت از مدارس و عبادتگاه‌های یهودیان وجود ندارد. وی تأکید کرد: «چیزی که مهم است این بوده که در ایران مفهومی به نام حملات سازمان‌یافته به یهودیان وجود ندارد.»

احکام بورس (سؤال 3)/ آیا سهامی که از سازمان بورس خریداری می‌کنیم، خمس دارد؟ پاسخ: سر سال باید خمس آن داده شود، چون حکم سرمایه را دارد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات