صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۲۳۱۴۲

اخبار کوتاه سه‌شنبه 3 تیر

ششمین کشتی ایرانی در ونزوئلا پهلو گرفت/ خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گزارش داد که کشتی باری «گلسان» متعلق به خطوط کشتیرانی ایران بعد از 36 روز، دوشنبه در بندر لاگلوئرا پهلو گرفت. پیشتر سفارت ایران در ونزوئلا در توئیتی تأیید کرد که این کشتی باری حامل مواد غذایی جهت افتتاح نخستین فروشگاه بزرگ ایران در ونزوئلا است. سفارت ایران در ونزوئلا اعلام کرد که هدف دیگر این مأموریت، تداوم روابط دوستانه بین دو کشور است. وبگاه شبکه خبری «تله سور» نیز به مصاحبه سفیر ایران با رسانه‌های ونزوئلایی در روز دوشنبه اشاره کرد که حجت‌الله سلطانی تأیید کرده بود، بار حامل کشتی ایرانی مواد غذایی است و قرار است ایران یک فروشگاه در این کشور افتتاح کند.

بازار ارز متعادل می‌شود/ علی آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد: «بازار ارز متعادل می‌شود، علت هم این است که یکسری منابع ارزی در کشورهایی نظیر عراق وجود دارد که در آینده بر خواهد گشت. بانک مرکزی قدرت مداخله در بازار ارز را دارد و می‌تواند با تزریق اسکناس نرخ ارز را مدیریت کند، اما قرارش بر این نیست که این نوسان را با اسکناس حل کند. بانک مرکزی فعلی قوی‌ترین بانک مرکزی در تأمین اسکناس است و ذخایر بسیار خوبی در حوزه طلا و ارز دارد.»

سپاه در اقیانوس هند پایگاه می‌زند/ سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: «به دنبال ایجاد پایگاه دائمی در اقیانوس هند هستیم و این مهم را تا پایان امسال عملیاتی خواهیم کرد. به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ مأموریت شده تا در آب‌های دوردست حضور یافته و این حضور دائمی باشد. چندین نوبت مزاحمت از سوی دزدان دریایی و بعضی از شناورهای بیگانه برای ماهیگیران و لنج‌داران ایرانی در آب‌های دریای عمان و در دهانه اقیانوس هند وجود داشته؛ سپاه دیگر اجازه چنین تعدی‌هایی را نخواهد داد.»

تقدیر فرمانده سپاه از شرکت‌کننده عصر جدید/ سرلشکر حسین سلامی در پیامی از اقدام هنرمند متعهد و نوجوان «هادی احمدی» در اجرای سروده‌ای پرشور و حماسی در رثای سردار دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با گویش زیبای خطه شهیدپرور بختیاری در برنامه «عصر جدید»، قدردانی کرد.

بانویی که زیبایی حجاب مسلمانش کرد/ «لیلا حسین» نام بانویی است که در مصاحبه با شبکه «اهل‌البیت تی‌وی» می‌گوید، به خاطر شیفتگی به زیبایی‌های حجاب، از دین یهودی به اسلام مشرف شده است. وی می‌گوید: «نخستین چیز که الهام‌بخش من بود، قرآن بود. کلیه شواهدی را که من پیدا کردم نشان‌دهنده این بود که این، یک دین حقیقی است.»

احکام بورس (سؤال 4)/ سهامی که با سودهای سال خریداری شده است، حکم خمس آن چه می‌شود؟ پاسخ‌: پرداخت خمس قیمت همه سهام واجب است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات