صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۲۳۱۸۴
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء:

رویکرد مدیریتی در وزارت نفت مانع خودکفایی در زمینه محصولات پتروشیمی می‌شود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بصیرت، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ع) در نشست فرماندهان نواحی بسیج دانشجویی، اظهار داشت: شرایط امروز کشور شرایط سخت و پرتلاطمی است و با توجه به اینکه ۴۱ سال از انقلاب مقدس اسلامی ایران می‌گذرد همه باید دست‌به‌دست هم بدیم و زمینه ظهور حضرت حجت را فراهم کنیم چراکه حضرت امام پایه های این انقلاب را بر این اساس و بر همین مبنا استوار کردند و خودشان نیز بر همین مبنا عمل کردند و وقتی هم که این علم را به دست مقام معظم رهبری دادند ایشان نیز و در همه این سال‌ها همان مسیر را رفتند که حضرت امام مشخص کرده بودند.
سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاءخاطرنشان کرد: اگر امروز در حوزه هنجارها و ارزش‌ها با چالش مواجه هستیم این موضوع ناشی از بی‌اعتمادی مردم به مدیریت کلان کشور و مسئله محور نبودن برخی از مسئولین ذی ربط است.
محمد تصریح کرد: متأسفانه یک‌سری گروه‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌ها در کشور ما با عناوین مختلف ایجادشده است که بعضاً هیچ مرزبندی‌ای هم بین این‌ها نمی‌توان مشاهد کرد به‌خصوص در آنجایی که پای سود و منفعت در میان باشد اگرچه عده‌ای هم هستند که پیرو ولایت بوده  و زندگی و مال و فرزندان خودشان را وقف نظام و انقلاب کرده‌اند.
 وی ادامه داد: آنچه حائز اهمیت است این بوده که در تمام این سال‌ها سیاست ها و عملکردهایی را که مد نظر مقام معظم رهبری بوده حاصل نشده است و دغدغه‌های ایشان همچنان همان چیزی است که از سی سال گذشته بوده است که این موضوع برای جریان حزب اللهی بسیار زشت و ناپسند است که ۳۰ سال رهبری بر یک موضوع تأکید کنند و آن موضوع نیز تا کنون انجام نشده باشد.
محمد با بیان اینکه عدم تمکین به فرمان ولی نهایتا عقوبت خوبی برای کشور ندارد، گفت : در این سال ها رهبری تاکید کردند که به غرب خوشبین نیستم و نباید به غرب اعتماد کرد  اما عده ای درکشور به غرب اعتماد کردند  و در این چندسال همه ظرفیت‌های کشور را از بین بردند و نهایتاً اقدامات آن ها نه تنها عوایدی برکشور نداشت بلکه باعث شد کشور در برخی موضوعات عقب گرد داشته باشد.
وی ادامه داد: وضعیت فعلی کشور نتیجه این موضوع است که برخی از مسئولین نظر خود را بر نظر ولی ترجیح دادند و آن نظر را ارجح دانستند و ما هرگاه نظر خود را ارجح بر نظر ولی دانستیم ضرر کردیم. 
وی اضافه کرد: متأسفانه در کشور ما یک عده ای برای خودشان شأن و منزلت قائل هستند و نظر خودشان را بر نظر ولی ارجح می دانند و بعضا نیز  قائل به انتقاد به ولی خدا و حتی  امام حسین(ع) نیز است؛ این تفکر تاکنون هزینه‌های زیادی را برای کشور به همراه داشته است اما خوشبختانه مردم فهمیدند و آگاه شدند که اگر به نظر ولی عمل نشود به دربسته خواهند خورد و باید دوباره از اول شروع کنند. نمونه آن بحث مذاکره بود که عده ای ریختند پای‌کوبی کردند و فکر کردن فتح‌الفتوح شده است که در آخر دیدیم دستاوردی برای کشور نداشته است.
محمد با بیان اینکه بیانیه گام دوم رهبری برای برون رفت کشور تدوین شده است، افزود: در این شرایط ایشان بیانیه گام دوم را مطرح کردند و رسما فرمودند که این جریاناتی که طی این چهل سال دور این محور جمع شدند و کارهایی که انجام دادند امیدی به سیستم و ساز و کارشان نیست و همین عامل باعث شد که ایشان بیانیه گام دوم را مطرح کنند تا به این وسیله دولت اسلامی، امت اسلامی و تمدن اسلامی تحقق پیدا کند.
وی اضافه کرد: اگر شما جوانان هم بر روی موضوعی کار نکرده باشید، برنامه‌ریزی نکرده باشید و گفتمانی که رهبر معظم انقلاب از شما مطالبه کردند توجه نداشته باشید، در همان مسیری قرار میگیرید که آن افراد قرار گرفتند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با عنوان اینکه مشکل اساسی کشور، مشکل مدیریتی است، عنوان کرد: مدیریت در کشور ما به این منوال و پایه شکل گرفته است که عده‌ای در وزارتخانه‌ها بنشینند و برای کل کشور بخواهند یک جور تصمیم بگیرند که مشکل اساسی کشور هم در همین زمینه است.
محمد ادامه داد: علی‌رغم اینکه کشور ما از ظرفیت‌ها و منابع خوبی بهره مند هست می‌بینید که در آن مشکل غیزانیه به وجود می‌آید و یا اینکه در خوزستان آن همه منابع و معادن وجود دارد ولی مردم آنجا چیزی در زندگی خود احساس نمی‌کنند و سفره آن ها روز به روز کوچک تر شده است.
وی ادامه داد: با وجود آنکه می‌بینیم در اکثر استان‌های کشور ظرفیت‌های خوبی قرار دارد و این موضوع نیز می‌تواند باعث مزیت رقابتی آن ها شود این موضوع به معضل آن ها تبدیل شده است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: به‌عنوان‌مثال گیلان ۵۴ رودخانه دائمی دارد که همه ی آن ها به دریا می‌ریزد، اما با این ‌حال مشکل اساسی این استان تأمین آب شیرین است و حدود ۱۰۰ روستا در گیلان با تانکر آب‌رسانی می‌شوند که این موضوع  ناشی از سوء مدیریت است و در مقابل نیز مشاهده می شود پول‌های محدود کشور صرف کارهایی می‌شود که خروجی برای کشور نداشته است.
محمد با بیان اینکه متاسفانه تفکری در وزارت نفت حاکم است که مانع از خودکفایی ما در زمینه محصولات پتروشیمی می‌شود، گفت: در وزارت نفت این تفکر وجود دارد که ایجاد پالایشگاه در کشور به درد نمی‌خورد و ما نباید پالایشگاه داشته باشیم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ابزار داشت: سؤال ما از وزارت نفت این است که مگر ایتالیا نفت دارد که در آنجا پالایشگاه زدند و نفت و گاز را می‌برند فرآوری می‌کنند و دوباره به خود ما می‌فروشند؟ یا مثلاً هندوستان که نفت ندارد چه توجیهی دارد که در آنجا پالایشگاه تاسیس کرده‌اند.
محمد با بیان اینکه پروژه‌هایی که در قرارگاه خاتم الانبیا پیگیری می‌شود از یک آسیب شناسی و یک مسئله محوری برخوردار است، گفت:  برنامه‌هایی که در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا پیگیری می‌شود بر اساس یک استراتژی و بر اساس بوم و مشکلات منطقه می‌باشد و برنامه‌ی ما در این قرارگاه این است که به سمت تولید خوشه‌های برویم تا بتوانیم در عین کاهش هزینه های تولید بهره وری و اشتغال نیروی انسانی منطقه را بالا ببریم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به پروژه های انجام شده توسط این قرارگاه، گفت: پروژه و طرح‌هایی که قرارگاه طی سی سال انجام داده‌ به ‌این ‌ترتیب است که ۳۸ درصد تولید کل بنزین کشور ۱۸ درصد تولید گاز در کشور ۵۰ درصد مخازن کشور ۲۳ درصد تولید گازوئیل کشور ۲۳ درصد انتقال نفت و گاز کشور ۴۵ درصد سدهای کشور ۴۴ درصد خطوط انتقال آب کشور ۳۸ درصد آزادراه‌ها ۳۰ درصد راه‌آهن ۵۵ درصد مترو ۶۳ درصد صنایع کشور ۶ درصد فولاد ۸۰ درصد بندرها و اسکله‌های کشور و غیره توسط این قرارگاه انجام شده است.
گفتنی است در پایان این جلسه نیز تفاهم‌نامه‌ای با سازمان بسیج دانشجویی امضا شد که برخی از روس این تفاهم‌نامه بدین شرح زیر است: همکاری سازمان بسیج دانشجویی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای شناسایی و حل مسائل پژوهشی راهبردی و مدیریتی در لایه‌های سیاست‌گذاری مسائل کلان کشور با نظر به اعلان‌های نیاز قرارگاه برنامه‌ریزی به‌منظور برگزاری بازدیدهای دانشجویی از پروژه‌های قرارگاه طراحی و برگزاری رویدادهای جامع و تخصصی موردنیاز قرارگاه و جمع‌آوری ایده‌های نوآورانه و...
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات