صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۲۳۲۶۵

اخبار کوتاه دوشنبه 9تیر

از کشوری می‌آیم که افول را تجربه کرده است!/ آخرین نمایش از کشتار و خونریزی آمریکایی، نشانه‌ای دیگر از سقوط پرشتاب یک قدرت بزرگ به دوره‌ای از افول ملی و بین‌المللی است. اندرو گلیمور معاون بریتانیایی‌تبار پیشین دبیرکل سازمان ملل در امور حقوق بشر، می‌گوید: «قدرت سیاسی و قدرت نرم آمریکا تحت ریاست‌جمهوری ترامپ، افولی اسفناک داشته است. من از کشوری می‌آیم که افول را تجربه کرده، اما این روند چندین دهه طول کشید. افول در آمریکا پرشتاب‌تر است.» امروز ایالات‌متحده آماج سرزنش‌های بین‌المللی است و نه‌تنها به خاطر رئیس‌جمهورش هدف انتقاد قرارگرفته، بلکه پیشینه‌ای از خشونت افسارگسیخته پلیس، برده‌داری و جنگ داخلی، ناظران را از ژنو تا گابن به هراس انداخته است. در ژنو، یک بلوک کلیدی از دولت‌های آفریقایی خواهان رسیدگی سازمان ملل به بدرفتاری‌های ایالات‌متحده با شهروندان آفریقایی‌تبار شده است.

بازگشت بخشی از اموال بابک زنجانی به خزانه دولت/ سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: «اموال زیادی از بابک زنجانی به وزارت نفت تحویل دادیم که به نرخ آن موقع، قریب به سه هزار میلیارد تومان است. البته اگر به نرخ امروز محاسبه کنند، بیش از این می‌شود، اما بدهی زنجانی به‌مراتب بیش از این‌هاست و علی‌القاعده او اموال و دارایی‌هایی در خارج از کشور دارد و ما در جهت بازگشت اموال تلاش می‌کنیم.»

نگاه دستوری چاره‌ساز مشکل مسکن نیست/ «سلیمی» عضو هیئت‌رئیسه مجلس اعلام کرد: «اجرای طرح مسکن گروهی و واگذاری زمین به مردم راهکار خوبی برای کنترل قیمت مسکن است. نظام بانکداری بدون ربا در مجلس کلید خورده که تصویب آن برکات ارزشمندی به همراه خواهد داشت. دستوری عمل کردن در حوزه مسکن راهکار جلوگیری از افزایش قیمت‌‌ها نیست.» به‌تازگی نیز خبرهایی مبنی بر اجاره‌نشینی در پشت‌بام‌ها مطرح شده است که فرماندار تهران ان را تکذیب کرده و گفته است؛ «ممکن است در تابستان افراد خانه بخواهند شب در پشت‌بام بخوابند و چادر هم برپا کنند!»

احکام بورس (سؤال 8)/ پول مخمس (پولی که خمس آن داده شده باشد) اگر در بورس سرمایه‌گذاری شود، پس از سال خمسی تکلیف اصل پول و سود آن چه می‌شود؟ پاسخ: اصل سهام که با پول مخمس خریداری‌شده، خمس ندارد، ولی سود اگر از مخارج سال زیاد بیاید، خمس دارد. ارزش‌افزوده سهام نیز جزء درآمد سال فروش محسوب می‌شود که اگر تا سر سال خمسی صرف در مؤونه شده، خمس ندارد، مگر آنکه قبلاً امکان فروش و وصول آن وجود داشته و به خاطر بالا رفتن قیمت نگهداری شده باشد که در این صورت ارزش افزوده پس از فروش خمس دارد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات