صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۲۳۳۱۴

اخبار کوتاه چهارشنبه 11 تیر

«اعلام جنگ» رژیم صهیونیستی به لبنان/ نشریه «جروزالم پست» نوشت: «میشل عون»، رئیس‌جمهور لبنان هشدار داد آغاز عملیات اکتشاف گاز طبیعی در منطقه «بلوک-72» بسیار خطرناک و اعلان جنگ علیه لبنان است. «حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان نیز از شورای عالی دفاع لبنان خواسته تا در این زمینه جلسه‌ای تشکیل دهد. وزیر انرژی رژیم صهیونیستی بی‌توجه به خطرات و موقعیت جغرافیایی این منطقه، سه‌شنبه هفته گذشته دستور اعطای مجوز اکتشافات گازی و نفتی برای این منطقه را صادر کرد. گفتنی است، منطقه بلوک 72 طبق توافقنامه بین انگلیس و فرانسه (1929) و تأیید سازمان ملل در سال 2000 فقط متعلق به لبنان است اما صهیونیست‌ها ادعا می‌کنند این منطقه متنازع میان دو طرف است!

به رسمیت نمی‌شناسیم!/ ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر پیشین مالزی، اعلام قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی را رفتاری غیرقانونی توصیف کرد که با تمام قوانین در تعارض است. وی افزود: «اسرائیل از طریق تسلط بر اراضی فلسطینی بنا شده است. از ابتدا، اسرائیل را به رسمیت نشناختیم و بین ما هیچ رابطه دیپلماتیکی وجود ندارد؛ اما بدبختانه برخی کشورها سیاست‌ متفاوتی در پیش گرفته‌اند.» وی در خصوص وقایع آمریکا نیز گفته است: «دموکراسی واقعی در آمریکا وجود ندارد، آمریکا کشوری منصف و عادل در قبال سیاه‌پوستان نیست.»

اعتراض یا اغتشاش؛ مسئله این است/ سخنگوی قوه قضائیه اظهار داشت: «تفاوت بین اعتراض و اغتشاش قائلیم و تقاضا می‌کنیم اصحاب رسانه این سیاست ما را مدنظر قرار بدهند. کسانی که اعتراض داشتند، اکثریت آزاد شدند؛ اما معدودی از افراد هستند که اغتشاش به پا کرده و اموال عمومی را به آتش کشیدند. شما دیدید که یک سری از این‌ها فروشگاه مردم را آتش زدند. بالاتر از این‌ها برخی از این افراد انسان کشتند. این‌ها حتماً باید مجازات شوند؛ زیرا به حقوق مردم تعدی کردند. چه در این پرونده و چه در پرونده‌های دیگر اتهام این افراد فقط اغتشاش نبوده است، بلکه برخی سرقت مسلحانه و آدم‌ربایی و مزاحمت برای نوامیس مردمی داشتند.»

۱۴۸۰ میلیاردی که در گمرک خاک می‌خورد!/ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد: «ارزش سه هزار و ۷۰۱ دستگاه خودروی دپو شده در گمرکات کشور، 1480 میلیارد تومان است. هزار دستگاه از این خودروها در توقیف مرجع قضایی است. برای باقیمانده آن‌ها در صورت انجام صحیح در وزارت صمت و هماهنگی با گمرکات کشور، احتمال خروج وجود خواهد داشت.»

احکام بورس (سؤال 10)/ شرکت‌های دولتی که وارد بورس می‌شوند درصدی از سهام خود را‌ ـ حدود ۵ درصد‌ـ به کارکنان شرکت می‌دهند و پول آن را طی چند سال از سود سهام دریافت می‌کنند و پس از آن سهام کاملاً متعلق به کارگر می‌شود. آیا این سهم خمس دارد؟پاسخ‌: در فرض سؤال، نسبت به مقداری که اقساط آن از سود آن پرداخت شده، خمس تعلق می‌گیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات