صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۲۳۳۴۴

شواهد جدید از نقش انگلیس در جنایات جنگی در یمن

 روزنامه الکترونیکی «Daily Maverick» در گزارشی با استناد به بیانیه‌های وزارت دفاع انگلیس فاش کرد که نیروی هوایی این کشور به ائتلاف سعودی در حمله به یمن کمک کرده است.
ابن روزنامه آفریقای جنوبی جمعه نوشت که نیروی هوایی انگلیس سال گذشته (۲۰۱۹) نظامیان و خلبانان سعودی را به منظور استفاده از جنگنده‌ و انجام پرواز در یمن آموزش داده است.
کمک نظامی و آموزشی انگلیس‌ها به سعودی‌ها محدود نمی‌شود و مطابق گزارش این روزنامه، نیروهای دیگری در ائتلاف سعودی (احتمالا اماراتی) در ۱۲ پایگاه نظامی انگلیس آموزش دیده‌اند.
براساس گزارش «Daily Maverick»، بیش از ۳۰۰ سعودی در شش مرکز نظامی متعلق به نیروی هوایی انگلیس آموزش دیده‌اند و آموزش به خلبانان سعودی همچنان ادامه دارد و دوره‌های آموزش تا چهار سال ادامه خواهد داشت.
مقامات دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) بارها جنگ ائتلاف سعودی علیه خود را تهاجم نظامی آمریکایی-انگلیسی- سعودی دانسته و بر حضور نیروهای غیر عربی در حمله به یمن تأکید داشته‌اند. سال گذشته تصاویری منتشر شد که درآن نیروهای نظامی آمریکا در اتاق‌های عملیات به ائتلاف سعودی کمک مستشاری و اطلاعاتی می‌کردند.
روزنامه الاخبار لبنان این هفته طی گزارشی مفصل بعد از حملات هوایی شدید ائتلاف سعودی به صنعاء، با استناد به اظهارات مقامات و منابع نظامی غربی نشان داد که بخش هوایی جنگ یمن را انگلیس به صورت کامل بر عهده گرفته است.
یک نظامی بازنشسته انگلیسی از جمله حاضران در پایگاه‌های نظامی عربستان سعودی در نزدیکی مرزهای یمن است گفته است: «اگر ما اینجا نبودیم جنگنده‌های سعودی ظرف مدت یک هفته یا نهایتا دو هفته از آسمان یمن ناپدید می‌شدند
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات