صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۲۳۴۴۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 18 تیر

انفجار سایت هسته‌ای نطنز کار بازرسان آژانس است؟!/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در توضیح علت حادثه سایت هسته‌ای نطنز، گفت: «بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۶ مرتبه از سایت هسته‌ای آسیب دیده نطنز بازدید کرده بودند. به نظر بخشی از خرابکاری به دلیل حضور مستمر بازرسان آژانس در این منطقه بوده است.» جواد کریمی قدوسی افزود: «رخداد پیش‌آمده و بازدید‌های انجام‌گرفته موضوع پروتکل الحاقی را زیر سؤال می‌برد، زیرا دسترسی بازرسان به این مراکز فقط با تمسک به پذیرش ایران طبق پروتکل الحاقی ممکن است.»

برداشت انگلیسی از تشنج در مجلس/ اثرات رفتار جنجالی برخی از نمایندگان در مجلس باعث سوءبرداشت رسانه‌های ضدایرانی شده است. روزنامه گاردین نوشت: «تندرو‌های مجلس ایران در روز یکشنبه گذشته با نمایشی از خشم و تفرقه، وزیر امور خارجه این کشور را به دروغ‌گویی متهم کرده و با این کار خود برگ برنده اثربخش بودن تحریم‌ها بر ایجاد تنش‌های عمیق داخلی ایران را به دست سیاستمداران آمریکایی دادند.»

توضیح درباره حقوق نمایندگان/ احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس به انتشار رقم حقوق نمایندگان واکنش نشان داد و نوشت: «دوره قبل به نمایندگان ۲۵۰ میلیون ودیعه مسکن پرداخت و از حقوقشان کسر گردید این دوره به ۲۰۰ میلیون کاهش و ماهیانه تا آخر دوره از حقوق کسر می‌شود؛ و این ۲۰ میلیون حقوق نماینده نیست این هزینه دفتر شامل اجاره، حقوق کارکنان، آب، برق، گاز، تلفن ثابت و سیار، اینترنت و... که به حساب دفتر واریز می‌شود».

ایران پیروز جنگ یمن است/ «ریدل» تحلیلگر مطرح اندیشکده بروکینگز گفت: «جنگ بار سنگینی روی دوش اقتصاد عربستان سعودی گذاشته و امیدهای این کشور برای منابع اقتصادی‌اش را کمرنگ کرده است. در این باتلاق، ایران پیروز میدان بوده است.»

تبلیغ یا تخریب تولید ملی/ مجری برنامه اقتصادی کارستون شبکه یک به تولیدکننده موبایل ایرانی که میهمان این برنامه بود، توهین کرد. مجری این برنامه با بی‌فایده دانستن دو سال تحقیقات این تولیدکننده و مقایسه سود تولید موبایل با دلالی در بازار، تولید داخلی قطعات موبایل توسط این تولیدکننده را بی‌ارزش دانست. این نوع برنامه‌ها بیش از آنکه باعث تقویت فرهنگ مصرف کالای ایرانی شوند، اثر معکوس بر ذهن مخاطب می‌گذارند.

احکام بورس (سؤال 15)/ حکم خمس سهام عدالت چیست؟ پاسخ‌: اگر هدیه دولت است، خمس ندارد، ولی اگر به صورت اقساط واگذار شده، ‌به مقدار اقساطی که تا سر سال خمسی از درآمد پرداخت شده،‌ مشمول خمس است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات