صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۲۳۴۹۷

اخبار کوتاه یک‌شنبه 22 تیر

راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران/ نیویورک‌تایمز مدعی شد: «رژیم صهیونیستی و آمریکا راهبرد جدیدی علیه ایران طراحی کرده‌اند که هدف آن انجام عملیات‌ مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران، بدون ورود به جنگ است. تنش‌های روزافزون بین ایالات‌متحده و تهران ظاهراً در حال ورود به مرحله‌ای است که می‌تواند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خطرناک شود. شکل‌گیری «راهبردی مشترک» بین آمریکا و اسرائیل برای انجام برخی حملات مخفیانه با هدف حذف بلندپایه‌ترین ژنرال‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به عقب راندن تأسیسات هسته‌ای ایران شده است.

پیشنهاد اعمال مالیات سنگین بر دلالی خودرو/ یک مقام مسئول وزارت اقتصاد اعلام کرد: «وزیر اقتصاد اخیراً در نامه‌ای به شورای عالی هماهنگی سران قوا پیشنهاد اخذ مالیات از خریداران جدید خودرو را ارائه کرده است. بر اساس این پیشنهاد، در صورتی‌ که خریداران، مصرف‌کننده نهایی باشند، مشمول مالیات نخواهند بود. اگر در سه‌ماهه اول پس از تحویل، خودرو به فروش برسد، ۷۵ درصد تفاوت قیمت خرید با بازار، مشمول مالیات و پس از این مدت، هرماه ۸ درصد از ۷۵ درصد گفته شده کسر می‌شود. این فرایند تا ۱۲ ماه ادامه می‌یابد و پس‌ازآن دیگر مالیات مابه‌التفاوت قیمت دریافت نخواهد شد.»

تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس کلید خورد/ سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: گزارش‌هایی دال بر وقوع تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان به دست نمایندگان رسیده که بر اساس این مستندات، تحقیق و تفحص درباره این صندوق را کلید زده‌ایم. این صندوق حدود ۳۶ شرکت زیرمجموعه دارد، یکی از محورهای تحقیق و تفحص نیز همین شرکت‌ها هستند که باید مشخص شود چه میزان درآمد داشته و چه میزان هزینه‌کرد دارند.

احکام بورس (سؤال 17)/ خریدوفروش سهامی که شرکت‌های صنعتی یا تجاری یا بعضی از بانک‌ها در معرض فروش می‌گذارند، چه حکمی دارد؟ به‌این‌ترتیب که شخصی یکی از آن سهام را می‌خرد و در بازار بورس مورد خریدوفروش و معامله قرار می‌گیرد و درنتیجه قیمت آن از قیمت خرید بیشتر یا کمتر می‌شود و می‌دانیم که خود سهم مورد خریدوفروش قرار می‌گیرد نه سرمایه،‌ همچنین در صوتی که شرکت‌های مزبور فعالیت‌های ربوی داشته باشند یا در این مورد شک داشته باشیم، ‌مسئله چه حکمی دارد؟ پاسخ‌: ‌اگر ارزش مالی سهام کارگاه،‌ کارخانه،‌ شرکت یا بانک به اعتبار خود سهام و بر اثر اعطای اعتبار به آن‌ها توسط کسی که انجام این کار به‌وسیله او صحیح است،‌ باشد،‌ خریدوفروش آن اشکال ندارد و همچنین اگر به اعتبار قیمت کارگاه، شرکت، ‌کارخانه یا بانک یا سرمایه آن‌ها باشد، با توجه به اینکه هر سهمی بیانگر جزئی از آن است، درنتیجه خریدوفروش سهام اشکال ندارد؛ به شرطی که علم به مجموع سهام شرکت و امور دیگری که عرفاً برای رفع غرر،‌ علم به آن‌ها لازم است داشته باشد و فعالیت‌های شرکت یا کار کارخانه و کارگاه یا بانک شرعاً حلال باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات