صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۳۵۰۷

تیر خلاص به قدرت آمریکا

قبل از آمریکا، بیشتر رژیم صهیونیستی به دنبال ترور افراد و مسئولان بلندپایه کشورها بود، سیاستی که بیشتر ناتوانی و ضعف ایدئولوژیک رژیم صهیونیستی را اثبات می‌کرد. حال پا گذاشتن آمریکا در مسیر رژیم صهیونیستی، بیانگر قدرت روبه افول آمریکایی‌هاست

ترور «سردار سلیمانی» توسط تروریست‌های آمریکایی، آنچنان اقدام سخیف، ناپسند و زشتی بود که نه فقط ملت ایران، بلکه جهان‌ را تحت تأثیر خود قرار داد و برخلاف قوانین و منشور ملل متحد بود.  ترور ناجوانمردانه حاج‌قاسم سبب شد گزارشگر ویژه سازمان ملل، بعد از گذشت چندماه، گزارش خود درباره ترور سردار سلیمانی را در شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کند. «گنس کالامارد» گزارشگر سازمان ملل گفت: «یک مقام دولتی بلندپایه ایرانی هدف گرفته شد؛ مقام کشوری که از حاکمیت برخوردار است. عملیات ترور سلیمانی در درگیری‌های مسلحانه، سابقه نداشته است. اگر فرایند استقرار پهپادها را کنترل نکنیم، همگی ما قربانی آن خواهیم بود. شورای امنیت باید معیارها در زمینه استفاده از تسلیحات را توسعه دهد.» نماینده اتحادیه اروپا نیز در این نشست گفت: «استفاده از پهپادها در عملیات‌های ترور، غیرموجه بوده است و قابل قبول نیست.» نماینده کشورمان هم گفت: «ترور سردار سلیمانی امنیت و ثبات بین‌الملل را تهدید می‌کند و همچنین این اقدام، نقض حقوق بین‌الملل است. سازمان ملل باید زنگ خطر را در قبال اقدامات غیرقانونی مشابه ترور سردار سلیمانی به صدا درآورد. ترور سردار سلیمانی بخشی از سیاست‌های خصمانه ‌ادامه‌دار آمریکا علیه ایران است که از دهه‌ها پیش وجود داشته است. سردار سلیمانی یک مکتب باقی خواهد ماند و با ترور ایشان، این مسیر متوقف نخواهد شد.»

نماینده عراق نیز گفت: «ترور سلیمانی و المهندس در خاک ما تجاوزی آشکار و نقض حاکمیت ما بود.» حال ترور یک مقام مسئول از سوی کشوری که ادعای ابرقدرتی دارد، حاوی نکاتی است که توجه به آنها می‌تواند جایگاه آمریکا و اهمیت و نقش حاج‌قاسم سلیمانی را روشن کند:

قبل از آمریکا، بیشتر رژیم صهیونیستی به دنبال ترور افراد و مسئولان بلندپایه کشورها بود، سیاستی که بیشتر ناتوانی و ضعف ایدئولوژیک رژیم صهیونیستی را اثبات می‌کرد. حال پا گذاشتن آمریکا در مسیر رژیم صهیونیستی، بیانگر قدرت روبه افول آمریکایی‌هاست؛ اتفاقی که ثابت کرد ایدئولوژی آمریکا در ترویج تروریسم است، نه مقابله با آن.

2‌ـ ترور سردار سلیمانی، اعتراف به شکست سنگین تروریست‌های دست‌پروده آمریکا در غرب آسیاست. ایالات متحده فقط در سوریه نزدیک هشت تریلیون دلار هزینه کرده است. عراق، یمن و افغانستان نیز جای خود دارند؛ بنابراین حاج‌قاسم در زمان حیات خود، هیمنه آمریکایی‌ها را با خود یکسان کرده بود که با شهادت خود، آن را آشکار کرد؛ البته شهادت حاج‌قاسم مسیری را به روی دنیا باز کرد که در مرحله اول، حقانیت محور مقاومت بر همگان اثبات شد و در مرحله دوم، عدم اتکا و ناتوانی آمریکا بر همگان ثابت شد.

3‌ـ ترسیم مسیر حذف مخالفان از سوی آمریکا، می‌تواند خواب آسوده را از چشمان خود آمریکایی‌ها بردارد. بی‌دلیل نیست که ترامپ به کشوری که در آن نیروی نظامی دارد، به صورت شبانه و در تاریکی مطلق سفر می‌کند.

4‌ـ آمریکا مسیری رو به افول را برگزیده است که مصداق‌های آن فراوان است؛ کاهش محبوبیت در بین افکار عمومی دنیا، ناتوانی در تأثیرگذاری روی سازمان‌های بین‌المللی نسبت به 20 سال گذشته و نصف شدن اقتصاد آن در طول دو دهه اخیر. فقط قدرت ظاهری نظامی آمریکا باقی‌مانده بود که پس از ترور حاج‌قاسم در اقدامی بی‌سابقه پایگاه نظامی‌اش نیز هدف قرار گرفت

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات