صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۲۳۵۳۸

اخبار کوتاه دوشنبه 23 تیر

دستپاچگی آل‌سعود برای توافق با یمن/ «الجزیره» قطر گزارش داد: «پس از تهدید یمنی‎ها به هدف قرار دادن کاخ سران سعودی، عربستان دیگر به جای اینکه به دنبال بیرون کشیدن حوثی‌ها از مواضعشان باشد، بدون پنهان‌کاری به دنبال رسیدن به توافق با آن‌هاست تا جلوی خسارت‌های بیشتر را بگیرد.»

اخوت تزلزل‌ناپذیر سپاه و ارتش/ تکذیب اظهارات محمودیان توسط سردار رمضان شریف، در رسانه‌های داخلی انعکاس یافته است. طبق اظهارات سخنگوی سپاه، خبر شکایت سپاه از ایرنا به خاطر مصاحبه با دریادار سیاری از اساس کذب بوده و سازندگان این شایعه، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. طبق اظهارات سردار شریف، این‌گونه خبرسازی‌ها تأثیری در وحدت و اخوت تزلزل‌ناپذیر سپاه و ارتش در صیانت از امنیت و منافع ملی کشور و نیز تعامل این نهاد انقلابی و مقتدر با اصحاب رسانه نخواهد داشت.

انفجار در ناو هواپیمابر آمریکایی/ گزارش‌ها حاکی است که به دنبال انفجار در ناو هواپیمابر USS Bonhomme Richard در بندر "سن دیگو" آتش‌سوزی گسترده‌ای در این شناور نظامی ایجاد شده است. دقایقی قبل صفحه رسمی ارتش ایالات‌متحده در توئیتر با انتشار خبری کوتاه از مجروح شدن ۱۸ ملوان در اثر انفجار و آتش‌سوزی صبح امروز در ناو هواپیمابر این کشور خبر داد اما اشاره‌ای به علت حادثه نکرد. درحالی‌که ناو هواپیمابر «یو اس اس بونهام ریچارد» در لنگرگاه پایگاه دریایی سن دیگو در وضعیت غیرعملیاتی بوده، وقوع انفجار نسبتاً سنگین در این شناور غول‌پیکر ابهامات زیادی را به وجود آورده است. این رخداد می‌تواند در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به چالشی جدید برای دونالد ترامپ که هنوز درگیر عواقب سوء مدیریت خود در مدیریت شیوع کرونا در این کشور است، مبدل شود.

کشورهای غربی اگر بودند چه می‌کردند؟!/ «کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع بررسی پرونده ترور شهید سلیمانی، می‌گوید: «ادعاهای آمریکا ثابت نمی‌کند که سرلشکر سلیمانی خطری قریب‌الوقوع بوده است. سرلشکر سلیمانی نقشی مؤثر و مهم در جنگ با داعش داشت. اگر مثل وی، مسئولی در یکی از کشورهای غربی این‌گونه ترور شده بود،‌ احتمالاً آن کشور این را «اعلام جنگ» تلقی می‌کرد.»

نقش حجاب در جذابیت اسلام/ «یلنا جهانی» بانوی تازه‌مسلمان روسی دلیل مسلمان شدنش را حجاب دانسته و می‌گوید: «حجاب یکی از آن چیزهایی است که من را جذب اسلام کرد و این جاذبه باارزش اکنون من را از نگاه‌های آلوده حفظ می‌کند، بنابراین، امروز اشتیاقم به داشتنش بیشتر از قبل است.»

شیوه جدید قاچاق گوشی همراه/ یوسفیان، مدیر سامانه همتا اعلام کرد: «۷۲ درصد گوشی‌های با ارزش بالای ۳۰۰ یورو از طریق رویه مسافری وارد شده است که این عدد به‌طور خاص بـرای نـشان تــجاری اپل، برابر با 81 درصــد است. در ۳ ماهه ابتدایی سال ۹۸ مجموعاً 2 میلیون و 300 هزار دستگاه گوشی به‌صورت تجاری و مسافری وارد کشور شده است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات